Üstümde bir ağırlık hissettim.Nolduğunu anlamak için gözlerimi yavaşça araladım.Bir yandanda üstümdeki ağırlığı itmeye çalışıyordum.Güzaydan başkası olamazdı zaten.Uyku sersemliyiğle ''Kalk üstümden ya.'' dediğimde daha çok ağırlığını verdi.''Delimisin kızım ya nefes alamıyorum!''dedim.''Deliyim azra saat 8 oldu kalk artık.Gecenin bir yarısı beni arıyosun ama sen hala uyuyorsun!'' Bu kız cidden deli. ''Tamam öyleyse kalk hazırlanayım çıkalım.''dedim.''Kalkmıyorum al sana ceza işte.Alma nefes falan da.'' hey allahım hepsi beni bulur zaten ''Anneğğ, babağğ beni kurtarın!!''haykırmamla annem odaya daldı.''Güzay kalk kızımın üstünden!''canım annem ya nasılda korur kızını.'' Ahahah vazgeçtim.Kalkma bu da sana ders olsun azra hanım.'' diyip pis pis sırıtarak çıktı odadan.Çıktı yani bildiğiniz çıktı.Haftasonunun intikamını alıyor benden.Ev de akıllı insan yok cidden.Neyse ki sonunda ayçin üstümden kalktı.Bu sefer ben onun üstüne atladım.Yatağımda biraz güreştikden sonra hazırlandım.Bizimkileri öpüp evden çıktık.Güzayla sohbet ederek ilerliyorduk arabama doğru.Şubat ayındaydık.Hala ara sıra kar geliyordu.Bu gün kapalı bir alana gitmiceğimiz için kalın giyinmiştik.Düne göre çok tezattık.Sert rüzgardan dolayı kabanlarımıza sığındık iyice ve arabama geçtik hemen.Emniyet kemerlerimizi bağladıktan sonra güzay söze başladı '' Şimdi aklında neler var bilmiyorum ama ben gece bir şeyler düşündüm canım.''dedi.''Öncelikle güzel bir mekan istiyorum ayçin.Bana, bize zıt olsun.Kimseye gösteremediğimiz yanımız gibi olsun.Sıcak,içten,kitapların huzur verici kokusu,kahve kokusu, huzurlu bir yer olsun istiyorum.Şirin, durgun,ne çok büyük ne de çok küçük,ortalama bir mekan istiyorum.''cümlem bittiğinde nereye sürdüğümü farkettim.Gözlerim dolmuştu.Derin bir nefes aldım.Güzaya doğru dönmeye cesaretim yoktu.Gözlerine bakmaya hiç cesaretim yoktu.Hızlıca arabadan indim.Uzun zaman olmuştu.Yamaca doğru iyice yaklaştım.Bu yamaçda gülüşmeleriz vardı,heyecanlarımız,komik anlarımız fakat hüzünlerimiz, göz yaşlarımızda burdaydı.Büyük kayıplarımız,acılarımızda burdaydı.Sahi kaç sene olmuştu o benden gideli? 2 mi 3 mü? 4 ya da 5 mi?Tamı tamına 6 sene...koskoca bir 6 sene olmuştu.Güzay abisini,canının en içini kaybetmişti.Ben ise ruhumu, bedenimi,bir çok duygumu,hislerimi,gözyaşlarımı her şeyimi burada, bu yamaçda kaybetmiştim.Eğer lise bittiğinde gidelim dediğinde onunla gitseydim bunların hiçbiri olmazdı.Aşırı sert rüzgarla açılan kabanımın önünü kapatmak için hareket etmedim.Sadece. '' Enes...''diye mırıldandım.Sanki burada olduğumu gördü ve yanıma geldi.O sıra birinin bana sarıldığını hissettim.Güzay belime sarılmış önümü kapatıyordu.Benden yaşça büyük olmasına rağmen bazen o kadar masum ve küçük gibi geliyordu ki bana.Abla kardeş bile olamazdık biz.Biz hep aynıydık ve eşittik.Abla ve kardeş arasındada ister istemez fark oluyordu.Ya ikiz ya da dost.Bizden başka bir şey olmazdı.
Abisini kaybetti.O kaybetti.Biz kaybettik.Acımız ortak gibi ama onun acısıyla asla eş değerde olamaz.O an ayçine sıkıca sarıldım.Yamacın köşesinde ki ıslak ve soğuk banka oturduk.''Benim yüzümden çok şey kaybettin.Biz doğduğumuz andan beri kaybediyoruz ayçin.Enesin dediğini hatırla ; " Biz kaybetmeye mahkumuz..." Hiç bir şey demedi Güzay.Ne onayladı söylediklerimi ne de itiraz etti.Hiçbir şey yapmadı.Orda ne kadar süre kaldık bilmiyorum.''Hadi azra devam etmemiz lazım.Abiminde dediği gibi ;" Ayağın takılsada, milyon kez düşsende hep geri kalk ve siktiğimin dünyasına Kafa tut.'' Güzay cümlesini bitirdiğinde ikimizde tebessüm etmiştik.Enesi unutmam zor olmuştu.O zamanlar sadece sevgiliydik.Eğleniyorduk.Arkadaşlarıyla iddiaya girip delilik yapmasaydı şuan evli olabilirdik.Hatta %100 öyle olurduk.Çocukça hareket edip sarhoş haliyle yamaç dalışı yapmaya kalkmasaydı şuan el eleydik.O mantıklı adam hayatında bir kez düşünmedi, bir kez yanlış bir harekette bulundu ve bu hayatına mâl oldu.Onu andığımda artık ağlamıyordum fakat içimdeki o burukluk hiçbir zaman geçmicek.Onu seviyormuydum? Evet hemde çok ama çok küçüktük bizde tutku yoktu aşk yoktu.Arkadaşçaydı fakat adımız sevgiliydi.Enes benimde abim gibiydi.Ondan sonra uyuyamamam, rüyalarıma girmesi..gördüğüm psikolojik tedaviler.Çocuk olduğumuz için ölümünden daha çok etkilenmiştik.Şimdi ise ondan başkası hayatıma girmedi ve ben onsuz yenş bir başlangıç yapıyorum, büyük bir adım atıyorum.Hayatıma devam etmem lazım.Arabaya geçince üşüdüğümü hissettim ve hemen klimayı açtım.Sıcak hava iyi gelmişti.Keyfimimiz kalmamıştı ki bu gün zaten pazardı.''Güzi eve gidelim mi? Mekan için emlakçıyıda zor buluruz bu gün.Pazartesi başlarız işlere.Hem ben de bir plan yaparım.Olur mu?''dediğimde sonunda güzay konuştu '' Tamam tatlım.Bana uyar.Ama azra?''dediğinde ona döndüm.''kendini suçlama sakın.Yıllar oldu yeter artık.Bu bizim suçumuz değildi.Unutma ve o senin mutlu olmanı isterdi.Bu adımları daha erken atmalıydın.O bizi görüyor.Unutma kendini üzme artık.Bak bende üzülmüyorum tamam mı?''
''Tamam canım.Hadi gidip dinlenelim yarın için fazlasıyla enerjiye ihtiyacımız olcak.Kaanıda al yarın.''dedim ve evlerimize geçtik...******
Sabah tamayın beni dürtmesiyle uyandım.''günaydın ablacım.''dedi ufak tebessümüyle.''Günaydın ablasının gülü ya.''dedim yanaklarını hem sıkıp hem öperek.Tabi o ara tamay yalvarmaya başladı '' nolor bırak... bak öyle çekme yonokloromo ..konuşamıyorum yana çekince ya oblo ..'' İşte sevgi tarzım.''Tamam tamam seni azad ediyorum yine iyisin bak.''
''üf Abla ya bıktım senden.Bu böyle giderse evde kalıcaksın yani benimle kalıcaksın olmaz ya...'' söylene söylene gitti.Bense yine bolca kahkaha attım.Banyoma gittim.Yüzümü yıkadım.Aynada kendime baktım.Bir şeylerle uğraşınca bile yüzüme renk geliyordu.Gülümsedim ve kıyafet odama geçtim.Büyük dolabın kapağını açtım ve bu gün koşuşturucağımız için rahat, spor giyindim.Saçlarımı sıkı bir at kuyruğu yapıp aşağıya indim.Kahvaltı hazırdı ama sadece annemler oturuyordu.Gülerek '' Ooo taşkıran ailesine bak be. Yoksa Güzay ve Kaanı aç mı bırakıcaz.Peki neden? Bir intikam mı var işin ucunda kemal bey ?aynur hanım?''
'' dedim.
''Kemal bu kızını sustururmusun yine saçmalıyor.''
''Sadece benim kızım mı bu aynur?''
''Senin kemal genleride senden.Senin genler bu çocukta ağır bastı malesef.''
Babamın o hoş kahkahası evde yankılandı ve '' Yaparken öyle demiyordunuz aynur hanım.''dediğinde.Biz kahkahalara boğulduk.Annem ise önce sus kemal, ayıp kemal gibi şeyler zırvalayarak kıpkırmızı oldu.''Neyse o zaman biz gençleri yalnız bırakalım en iyisi.Tamaycım senide okula bırakıyım ablacım gel.''dediğimde annem '' Geç sen dalganı azra.Ödeşiriz yine.''dedi.Güldüm ikisinede öpücük kondurup hep beraber çıktık evden.''Güzayla Kaan hala gülüyordu.Tamayı bırakıp kendi işlerimizi halletmek için yola koyulduk.''Şimdi ilk önce emlakçıya gidiyoruz ve satılık mekanlara bakıyoruz.Daha sonra dekorasyon ve minik detaylar okey mi gençler?''dedim.''He azra okey azra evet.''Kaanın beni geçiştirmesi üzerine anladım ki güzayı yicek.Susup müzik açtım.Emlakçıya geldiğimizde tek tek mekanları dolaşmaya başladık fakat havadan dolayı işlerimiz çok yavaş ilerliyordu.En önemliside istediğim gibi bir yer bulamıyordum.Emlakçıya son kez hayalimdeki yeri anlattığımda '' sanırım bu kez size uygun yeri bulacağım azra hanım.''dedi.Hep beraber şehir merkezine az uzaklıkta bir yere geldik.Mekan dışardan cafe tarzıydı.İçeri girdik.''İşte bu! ''diye bağırdım.Her şey istediğim gibiydi.Arkada bir kapı vardı.Mekan önceden restoran olduğu için bu bölüm mutfaktı.Bir arka kapı vardı.Çıkış kapısı.Kapıyı açtığımda neredeyse mutluluktan ağlıcaktım.Kapıyı açmamla birlikte arkada tahta bir salıncak, 2-3 tane eski masa ve iskele gördüm.Ufak bir göl vardı.Bu harikaydı.''Azra?azraaa!!!Öldümü?Dondu kaldı bu ya.''kaanın sesi ve dürtmesiyle kendime geldim.Kaana,Güzaya ve emlakçı abiye sarıldım.''Mekanın tadilata ihtiyacı var ama yinede sizin kararınız.''dedi emlakçı.''Sorun yok satın alıyoruz.''dedim.O gün hemen tapu gibi birkaç işlemi hallettik.Artık benimdi.O muhteşem yer benimdi.Eve geçince babamlara mekanı anlattım ve tadilatın nasıl olacağını ne istediğimi anlattım.Annem dekorasyonu devraldı.Babam da bir kaç ustaca çizim yaptı ki yarın gelen işçilere direkt çizimi verip işimizi halledebilmek için.Sanırım bir şeyler yoluna giricek.Akşam uzun ve büyün penceremden dışarıya bakıyordum.Kalın pijamalarımı gitmiştim çünkü özel dönemim yaklaşıyordu.O an balkonuma çıkmak istedim.Kabanımı alıp balkonumdaki küçük tabureme oturdum ve bir sigara yaktım.Lisede çok içerdim.Şimdi yine içiyorum ama eski sıklıkla değil.Kafamı duvara yasladım.Ayaklarımıda balkonun mermerine.Rahatça sigaramı içtim.Kafa dinledim resmen.Benim balkonum arka bahçeye bakıyordu.Bizim bahçeden sonra ormanlık alan devam ediyordu.Tam içeri giricekken tuhaf bir çığlık ve gülüşme sesi duydum.Yan evdekilerden biridir dedim kendime.Gölgelerni gördüm.Biri kız diğeri erkekti.Yürüyüşlerine bakılırsa sarhoşlardı.Aman banane diyerek içeri girdim.Banyoda hızlıca işlerimi hallettim.( dişlerimi fırçaladım,elimi ve yüzümü yıkadım, kremlerimi sürdüm) Daha sonra kendimi yatağıma attım.Huzurlu bir uykuya daldım...