koulu

243 6 4
                                    

Herään maailman ärsyttävimpään ääneen, nimittäin herätyskellooni. Joo tiedän, tosi kliseistä. Mut se nyt sattuu olemaan totta. Tekisi mieli jäädä makoilemaan sänkyyn mutta muistan että ensimmäinen koulupäivä! Toivoisin vain että saisin edes yhden ystävän, sillä en ole mikään hirmu sosiaalinen. Pomppaan äkkiö ylös sängyltä ja petään sen nopsasti. Menen kylpyhuoneeseeni pesemään kasvoni ja hampaani jonka jälkeen palaan huoneeseeni, tällä kertaa vaatekaapilleni. Haluaisin panostaa asuuni kunnolla koska on ensimmäinen päiväni lukiossa.

Mintun asu:

Vaatteiden vaihdon jälkeen siirryn meikkipöydälleni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vaatteiden vaihdon jälkeen siirryn meikkipöydälleni. Teen aika luonnollisen meikin, ripsiväriä, huulikiiltoa ja kulmakynää ja geeliä. Kello näyttää 7.47 ja minun pitäisi olla 8.00 koululla joten tulee pieni kiire. Lampsin alakertaan jossa odottaa jo isäni, joka sanoo: " meidän pitäis lähtee jos haluut ehtiä. " " Joo, oonkin jo valmis. " Vastasin. Menen jo eteiseen, ja laitan air forcet jalkaani. Pian isäni tulee ja menemme autoon. " Lettu ( Mintun hevonen ) Tulee tänään tohon viereiselle tallille. Se tulee 15.30 Joten ehdit hyvin käydä kotona välissä. Haen sinut koulun jälkeen, mutta voit mennä mopollasi tallille. " Isäni selittää. " Jo tänään? JESSS!!! Mut siis joo. Moikka! " Hihkun innoissani. Isä toivottaa vielä minulle hyvää koulupäivää ennenkuin paukautan oven kiinni. Lähden kävelemään ruman harmaata koulua päin. Siinä on lasiset ovet, jotka on kyllä ihan hienot. Etsin rehtorin kanslian, joka oli tosin helppoa sillä se oli heti pääovien vieressä, ja sain lukujärjestyksen, kaapin avaimen ja koulun kartan. ( Sillä pyysin sitä koska oon tosi huono etsimään luokkia ) Minulla olisi matikkaa. Ei helvetti. Kiroan mielessäni, sillä oon paska matikassa. Huokaisen syvään ja lähden kävelemään matikan luokkaan. Olisin 15minuuttia myöhässä, koska yllätys yllätys eksyin, mutta rehtori sanoi ettei se haittaisi. Koputan matikan luokan oveen, ja pian oven tulee avaamaan nelikymppinen mies. " Terve. Olen Tommi Olet varmaan Minttu. Tule sisään. " Tommiksi esittäytynyt mies sanoo. Tommi on vähän pyörehkö, ja hänen äänensä kuulostaa että hänellä olisi vuoden kestänyt nuha, ja että joku pitäisi hänen nenästään kiinni. " Esitteleppä itsesi " Tommi sanoo. En voi itselleni mitään, kun tirskahdin vähän. Tommi katsoo minua oudusti mutta pysyy vaiti. " Ööh no oon Minttu Green ja muutin tänne Tampereelta. Harrastan ratsastusta ja tykkään piirtää. " Selitin. " Oikein hyvä. Olet varmasti vahva kuvataiteessa. Meneppäs paikallesi, tuonne Laylan viereen. " Tommi sanoi. Takariviltä ilmeisesti Layla nosti kätensä ylös. Kävelin Laylan luokse ja hän heti sanoi hymyillen: " Moi oon Layla, kiva ku pääsit mun viereen " " Moii. Oon Minttu mut varmaa tiesitkin sen jo. " Sanoin. Laskin matikan kirjani pöydälle, avasin sivun mitä Tommi opetti mutta otin puhelimeni käteen. Huomaan että Lucakselta oli tullut chatti.

Lucas: Ahkerana opiskelemassa?

Minttu: Joojoo ainaha mä?

Lucas: Siltä näyttääki.😉

Mitävittua? Nostan katseeni puhelimesta ja kierrän katseellani luokkaa. istun Laylan kanssa ikkunan puoleisella rivillä, ja huomaan Lucaksen toisella rivillä. Mitä vittua? Onko Lucas samalla luokalla? Ei helvetti.

break heartWhere stories live. Discover now