P/S CLICHE
Jam sudah menunjukkan pukul 5.30 petang . Aku bergegas pergi ke kafe yang Amir mahu berjumpa dengan aku.
TING TING
Bunyi loceng dipintu itu menanda kan aku membuka pintu itu.Lantas Amir melambai akan tangannya .Semua orang di kafe itu memandang aku seolah olah ada sesuatu di diri aku.
''Hai sorry lambat . so apa yang awak nak jumpa saya?'' soal ku
''Its okay . Ermm sebenarnya i dah lama suka kan you sejak semester 1 lagi . so I ingat kan nak ajak you jadi girlfriend i boleh''. ujar Amir. Alamak WOO alamak . dia nak jadi boyfriend aku boleh boleh jadi aku tak usah lah kan nak kahwin dengan Aayan tu.
''Sure''
''S-sure, seriouslah aria ''
Aku mengangguk tandanya IYA
''WOW ,first date kita bila , esok? harini? lusa?''
''Bila -bila aje''
''okay ''ujar Amir
Aku tiba di perkarangan rumah mama . Katanya ada perbincangan ergh . Jadi aku memutuskan untuk bawa Amir datang ke rumah mama. YES perkahwinan dibatalkan.
''Assalamualaikum mama''
'' EH dah sampai jom ma-suk . Aria siapa ni . Kamu jangan malukan mama. ''
OPSS mama panggil aku aria tandanya mama marahkan aku lah kan
''Saya boyfriend aria''ujar Amir
terbuntang mata semua orang di ruang tamu itu .
''ARIA! '' ujar kakak aku
kakak aku yang bernama ALINA ELYA DALILI itu baru balik dari UK bersama suaminya senang cerita abang ipar aku yang bernama ARIF. Diaorang berkahwin di UK . So dah kira halal lah .
''KAKAK!'' lantas aku memluk tubuh kakak . Lama aku tidak merasakan pelukan kakak.
''boyfriend?''ujar engku jasmin
''err aria mintak maaf tapi aria dah cintakan amir''
'' its okay aria . andai korang tiada jodoh mungkin di sini jodohnya'' ujar Tan Sri sambil memandang Aayan
'' kenapa uncle cakap macam itu'' soal Amir
''mungkin suatu hari nanti korang putus jadi uncle nak Aria sahaja yang menjadi menantu uncle ''
Aku tak nak kahwin dengan dia . Tak nak.
''dah sampai pun lilah . siapa pula tu . ''soal papa
''errr''.ingin sahaja aku bercakap kakak sudah memotong ayat aku
'' entah orang luar mana tah''ujar kakak aku
'' kakak HOW DARE YOU TALK ABOUT HIM LIKE THAT?!!!'' tengking aku . aku tak pernah tengking kakak selama ini tetapi kenapa aku tengking dia kerana seorang lelaki .
''kalau tak suka dia jangan cakap macam itu'' ujar ku lagi . lantas aku keluar dari rumah itu .
Usai sahaja aku makan malam di kedai makan western .
''Saya mintak maaf amir pasal tadi ''ujar ku
'' tak apa saya faham''
Hari berganti pagi .aku sudah masuk ke bilik pejabat aku . Terlihat sekuntum bunga di atas meja kerja aku .
From Amir: hope you terima bunga i ni sayang
UHUK UHUK
Terbatuk aku baca kad ucapan itu. Sayang?. Whatever.
*AAYAN MIKAEL POV
Sebuah kereta MCLAREN memasuki sebuah syarikat . Aayan keluar dari keretanya semua staff menunduk tanda hormat.
''Lutfi aku nak kau cari siapa Amir''ujar Aayan
''err Tuan Muda ramai Amir dalam Malaysia ni''ujar lutfi
Lutfi . Dia adalah orang kanan Aayan .
''Amir dia tu boyfriend aria''
''HUH seriously Tuan Muda ''
''Kau jangan banyak cakap lutfi ''
''ERR okay okay saya akan cari siapa dia''
''Good''ujar Aayan
maaf kalau ada typo ke . hehe ini hobby saya sahaja sebab saya dah lama sangat nak menulis dekat wattpad. ENJOYY.
YOU ARE READING
HIS PRINCESS {EDITING}
RomanceAAYAN MIKAEL AXEL X ARIA ELLA DALILAH Aria Ella Dalilah .Dia tipikal si ' beautiful with brain' dan dia dingin. Dia juga sudah menutup hatinya serapat rapat . Dia tidak menyukai apabila ada lelaki di sebelahnya melainkan itu kawan baiknya.Love is bu...