BAB 11

17 2 1
                                    

PINTU bilik air dibuka , aku mengeringkan rambut menggunakan tuala kecil.Lantas aku mengikat rambut dalam keadaan sanggul tak tinggi tak tak rendah sederhana sahaja .Aku membuka almari terampil aku mengambil tudung sarung bewarna biru cair itu lalu disarungkan ke kepala aku.

Aku duduk di birai katil ,lalu aku mengambil handphone di side table itu .

KUAK

''Hi aria kesayanganku sudah bangun rupanya , pagi ini kau kena makan ubat paracetamol sahaja''.ujar leanne.Lantas dia mengisi ubat itu di dalam bekas kecil lalu dia menuangkan air di dalam gelas untuk aku.

Usai sahaja aku menelan ubat itu.Mama , kakak dan Aayan memasuki ke ruangan bilik aku.

''Good girl aria''.kata mama aku . Aku hanya mengukirkan senyuman tawar kepada mama.

''Aria lusa kau boleh discharge ye''.

''Aku nak keluar besok''.

''Mana boleh kau ni .''leanne mendengus geram. Aku berdecit kuat.

''Aku nak keluar besok kerja aku banyak tak siap lagi leanne''.ujar aku

''Don't worry aku dah siapkan dah selama kau pengsan dekat atas katil ni''.seraya leanne

''Lilah kena stay lagi satu hari untuk pantau lilah . Baru lah lilah boleh discharge.sekarang ni lilah perlu makan kata nak discharge awal''.kata mama.Aku mendengus geram .

''Okay lah kalau macam tu saya minta diri dulu ''.Pamit leanne

''mama jom turun minum coffe dulu''.Pelawa alina .Dia sengaja tu nak bagi aku dengan Aayan berduaan kan .'HISY GERAM JE LAH AKU DENGAN KAKAK .NASIB SAYANG'.monolog aku.

Usai sahaja mereka berdua keluar dari bilik aku Aayan datang menghampiri aku.Dia menyilangkan kedua dua tangannya ke dada.

''Ella, boleh aku panggil kau Ria ?''. soal Aayan

''hmm''. gumam aku. Dia hanya mengangguk sahaja.Lantas tangan aku mencapai bekal yang mama bawa tadi.'Mak kita masak nasi goreng telur mata kerbau lah'.monolog aku.Aku tersenyum lebar.

''Apa pandang -pandang''. Aku menjeling kan mata aku ke arahnya.

''Saja sebab kau cantik sangat.''Membahang pipi aku apabila ayat yang dikatakan oleh Aayan.''Blushing?.Cute''.Makin merah pipi aku .

''Diam lah ''.Aku mengambil sudu lalu aku duduk di atas sofa .Aku mencapai handphone aku untuk membuka youtube Upin ipin.

''Upin dan ipin ini lah dia kembar seiras ....~~~''.Aku menyanyi sepuas hati aku .

''Aayan''.panggilku lantas dia memandang aku mengjungkitkan keningnya tanda 'APA?'

''Amir dia...''.Mahu sahaja aku habiskan ayat aku dia sudah memotong ayat aku.

''Dia larikan diri.''Mulutku berbentuk 'O'lalu aku mengangguk sebagai tanda faham.

'kenapa dia larikan diri .mat dia pergi mana lepas culik aku blah macam tu aje lemah lembik pengecut'.monolog aku

''Hey. Ria kau pandang apa?''.soal Aayan sambil melambai lambai ke arah muka aku.

''Tak ada apa .Urm Aayan saya rasa tak selesa lah bila awak panggil saya ria''.Aku tak selesa sebab tak ada orang yang panggil aku macam itu.

''Pastu kau nak aku suruh kau panggil apa ?''.soal Aayan

''Aria.Itu aje '' .sepatah aku

''Semalam bukan cakap jangan panggil kau...''.Lantas aku memotong ayat dia.

''Suka hati saya lah nak suruh awak panggil saya apa tu nama saya ''.Aku menjulingkan mata aku ke atas.

''Habis kan tu cepat , princess''. Princess lagi muka aku ni dah macam tomato dah.

''Kau blushing ke princess?''.Membahang muka aku lagi bila dia tegur aku macam itu.

''SHUH SHUH''. halau aku . dah lah buat muka aku merah macam tomato nak nak lagi muka aku ni putih melepak ha kau nampak lah muka tomato aku tuu .'MAMA TENGOK AAYAN NI HUUU~~~'


HIS PRINCESS {EDITING}Where stories live. Discover now