Semua di ruang tamu . Hati gelisah . ''macam mana boleh kena culik?'' soal abang ipar arif
''lina tak tahu mak jah yang bagitau''kata alina. yang sedang sedih hati gundah gulana sahaja. '' mak jah nampak yang Cik Aria masuk kereta hitam itu aje sebab mak jah tengah buang sampah masa itu''ujar mak jah pembantu rumah
''kalau mak jah nampak anak mak jah macam itu mak jah terkejut tak?'' soal arif
'' ten-tulah mak jah terkejut ''jawab mak jah
''sekarang ni kita tunggu esok kalau buat report polis pun tak ada guna '' ujar papa
''mama , mama masuk lah bilik ye ''.ujar alina . mama menggeleng . '' tak nak . mama nak tunggu aria balik''kata mama.
''mama tak boleh macam ini nanti kalau aria nampak lagi dia sedih''sambung lagi alina.
mama mengangguk tanda IYA . Lantas papa mengiring mama ke bilik.
HAIH kenapa sekarang juga yang perlu berlaku.
***
''Kau buat apa ini amir?!!! kau dah gila ! lepaskan aku lahh''
''hey sayang . aku tak akan lepaskan kau sampai aku dapat duit tebusan untuk dadah aku HAHAHAHAH''amir gelak seperti orang gila.
Dia memegang kepala aku lantas aku menepis nya.
''Oh main kasar nampak . kita tengok siapa yang akan datang untuk selamatkan kau''ujar amir
***
Keesokan pagi nya .
''papa , papa nak buat report polis ke jom .'' kata alina
''okay jom papa pun dah siap ini''ujar papa
Usai sahaja meninggalkan perkarangan rumah itu , mereka terus pergi ke balai polis untuk mereport tentang aria.
***
TUK
TUK
TUK
''Masuk'' ujar Aayan
'' Tuan Cik A-aria dia kena culik ''kata lutfi
Lantas kerja apa yang aayan sedang lakukan terus berhenti.Dia tidak sangka yang Amir akan bertindak seperti ini.
''Lepastu kau tak track location dia ke?''ujar aayan
''Maaf tuan handphone dia tak ada dekat dia lagipun amir culik dia dekat rumah mama dia sendiri ''kata lutfi
''HEI!! KAU DAH TAU AMIR TU ADA PHONE KENAPA KAU TAK TRACK LOCATION DIA?? '' aayan mendengus geram . macam tak tau kerja dia sendiri pulak
''chill lah . benda boleh bawa bincang ''ujar danish
'' Kau diam'' kata aayan sambil menunding jari di muka danish
danish hanya menangguk sahaja.
''tunggu apa lagi pergi lah buat kerja aduh'' sambung aayan
***
Mereka sudah selesai membuat laporan polis .Papa hanya mendiamkan diri sahaja sepanjang perjalanan pulang ke rumah.
Mereka tiba di perkarangan rumah mereka melihat kereta BMW di rumah mereka yang mereka tahu siapa itu . Siapa lagi kalau bukan sally dengan leanne.
Usai sahaja keluar dari kereta alina masih sayu melihat kereta adik kesayangannya.
Pintu dibuka.''kak alin macam mana boleh terjadi ni''soal leanne
''akak pun tak tahu lah leanne .kita doa yang baik baik aje ye''
leanne hanya mengangguk. '' dasar amir tak guna . dah hisap dadah ada hati nak tawan hati aria aku tu humph''ujar sally yang mendengus geram.
''sally tak baik cakap macam tu . ini kan takdir Allah kita ni hanya mampu redha je '' kata alina
**
''Tuan saya dah jumpa . lepastu saya dengar yang dia akan ambil dadah lepastu serahkan aria dekat penjual tu''ujar lutfi
''malam ni juga aku nak kita gerak . faham''ujar aayan
''baik tuan '' kata lutfi lantas dia keluar dari bilik itu.
***
''HOI PEREMPUAN KAU DENGAR SINI EH KALAU PEMBEKAL DADAH AKU TU CAKAP YANG KAU NI PUKUL DIA APA KE SIAP KAU!!'' ujar amir sambil mencengkam rahang aku .
''kalau aku pukul pun apa masalah kau''.aku tidak tahan aku mahu sahaja menjerit tapi aku takut.aku harap ada orang yang selamat kan aku.
PAP!
Pipi aku terteleng ke kanan . Ini adalah orang yang pertama lempang aku .Aku menyesal kerana setuju untuk partner bersama dia. Sepatutnya dari haritu lagi aku patut putuskan sahaja hubungan aku itu.
'' AKU BENCI KAU AMIR!!'' tengking aku.
''ada aku kisah ? HAHAHA nangis lah kau dekat situ ''kat amir lantas dia meninggal kan aku di situ berseorang diri.
Hari berganti malam.
memang tak ada sesiapa ke yang nak keluarkan aku dari sini. Aku menangis terisak isak.Pipi aku masih terasa pedih lagi akibat kuku amir yang melempang aku tadi.
BUSH
BUSH
Bunyi tembukan itu dari depan aku yang jarak nya tidak hampir 3 meter. Kelibat seorang lelaki yang menghampiri aku.
''Lutfi !! make sure that everyone go in my mansion!!'' ujar aayan
Aayan ? dia selamatkan aku? macam mana dia tahu aku dekat sini. Apa apa je lah yang penting aku dah selamat.
Aayan membuka tali yang ada di pergelangan tangan aku dan kaki.dia mendongak melihat muka aku .
'' are you okay princess?'' soal aayan. aku hanya mengangguk tandanya 'IYA'
Air mata aku mula mengalir dengan deras . Aku menangis terisak isak .
''jangan bazirkan air mata kau dengan lelaki tak guna princess''kata aayan seolah olah dia mahu memujuk aku.lantas dia berdiri di hadapan aku.
''izinkan aku untuk dukung kau boleh''aayan meminta izin dan aku hanya mengangguk sahaja.Lantas dia mencempung badan aku dan aku tidak memaut lehernya keran aku dalam keadaan yang lemah.badan aku sakit di mana mana sahaja.
''nish buka kereta ni''.kata aayan dan danish hanya patuh sahaja.
Aku baring di atas peha aayan nak duduk pun dah tak larat ni .dua hari kot duduk atas kerusi tu .
Tiba sahaja di hospital . Aku dilarikan untuk ke wad kecemasan.
3 JAM KEMUDIAN
''aria sekarang ini tak stabil sebab kekurangan air dan makanan ''ujar leanne
'' kurang asam punya amir dah buat aria macam tu terus blah je ergh''kata sally
''oi kita kat hospital ni''seraya leanne. sally langsung menekup mulutnya sendiri.Sally tersengih seperti kerang busuk.
''aunty , aunty tak perlu risaukan aria okay dia akan okay , aria kuat''ujar leanne
''dia dekat wad mana ?''soal Aayan
''dekat wad 8 bilik vip''ujar Sally
Aayan hanya mengangguk . ''Sally jom ada PEMBEDAHAN kita kena pergi ''ujar Leanne. Perkataan PEMBEDAHAN itu sengaja dikuatkan .
''baiklah kalau macam tu kitaorang minta diri dahulu ye''kata sally
YOU ARE READING
HIS PRINCESS {EDITING}
RomanceAAYAN MIKAEL AXEL X ARIA ELLA DALILAH Aria Ella Dalilah .Dia tipikal si ' beautiful with brain' dan dia dingin. Dia juga sudah menutup hatinya serapat rapat . Dia tidak menyukai apabila ada lelaki di sebelahnya melainkan itu kawan baiknya.Love is bu...