BAB 10

16 2 0
                                    

Aku mecelikkan kelopak mata ku .Dikedipkan beberapa kali agar kabur di mata aku hilang. Aku memandang sekeliling macam kenal tempat ini ohh baru aku ingat tempat kerja sendiri rupanya. 

KUAK

Pintu dibuka,aku melihat leanne dan sally masuk ke ruangan aku . 

'' aria!! kau dah bangun . oh i miss you so much!'' . leanne terus memeluk tubuhku yang terabring di atas katil. Semua di dalam bilik bangun lagipun semua orang tunggu aku untuk sedar.

Leanne mengambil torch light kecil dipoket nya untuk melihat keadaan aku sama ada waras ataupun tidak waras.Lantas dia menyuluh ke mata aku , laju aku menepisnya .

''aku tak nak''. leanne hanya mengangguk sahaja . 

''Lilah , lilah okay?''soal mama . Seraya aku mengangguk tanda 'IYA'. Aku memandang semua orang tapi ada seorang yang berdiri di penjuru katil yang hanya berdiri memerhati kan  aku dari jauh. Aku bergerak untuk menukarkan posisi aku dari baring hingga duduk.Usai aku selesai duduk .

''babe kau kena minum air banyak sebab badan kau kurang air ye''ujar sally

''ye lah''.Aku memandang ke arah penjuru katil itu yang hanya berdiri tegak . Dia lah kan yang selamatkan aku .Aayan .

''kenapa lilah pandang aayan macam itu?''soal alina kakak aku.

''Lilah ,lilah tak nak dia ada dekat sini ,lilah tak nak dia ,lilah tak suka dia walaupun dia dah tolong lilah .Lilah tak nak tengok muka dia.''ujar aku dengan nada yang ingin nangis.

''Lilah,lilah tak boleh macam ini .patutnya lilah kena berterima kasih dekat aayan''.ujar mama

''I'M SORRY BUT I CAN'T MAMA '' kata aku lagi

KUAK

Pintu dibuka sebuah keluarga memasuki bilik aku. YE family aayan.

''Lilah okay''soal Tan Sri

SENYAP.

Aku masih diam dan menundukkan kepala.

''ERM sebenarnya kita perlu beri ruang untuk aria sebab dia masih dalam keadaan yang tidak stabil dan trauma .Jadi kita perlu beri ruang untuk dia ,kemungkinan dia tidak selesa kalau ada ramai lelaki sebegini .''ujar leanne.Nampaknya leanne sangat memahami aku .

Mereka yang mendengar terus mengangguk faham . 

''Babe kitaorang pergi dulu ye''ujar sally yang mahu pamit.Aku mengangguk ,lantas aku memandang Tan Sri dengan muka datar aku.

''kenapa doktor lelaki tu panggil aria 'babe' ?''soal Tan Sri

''tu kawan baik dia sejak dekat kolej lagi''kata alina

''aunty ada bawakkan asam pedas lilah nak makan.kalau tak nak aunty letak sini nanti lilah makan ye''ujar Engku Jasmin.

DIAM. 

Aku memutuskan untuk tidak berbicara .malas .

''kalau macam tu kami balik dulu lah ye ''ujar Tan Sri

''Baiklah kalau macam tu terima kasih datang melawat aria''kata papa aku

Usai sahaja mereka keluar hanya aku dan aayan berduaan di dalam bilik.SENYAP.Aku menundukkan kepala aku.Aayan datang menghampiri aku.Dia menarik kerusi di side table itu lalu dia duduk di tepi aku .

''Macam mana aku nak ambil hati kau Aria Ella Dalilah?''soal Aayan. Tak payah amik hati perempuan ni pun tak ape dia tak nak kan kau pun Aayan~~~.

''Terima kasih''ucap ku

''Welcome princess''kata Aayan. OMG.ni buat kali kedua dia panggil aku princess .

''Kau kena makan aria''ujar Aayan

''Stop calling me Aria''

''Lah kenapa ke.. nak aku panggil aku sayang hmm?''soal Aayan. Sayang? .Aku tersentak. Aku benci dengar ayat itu disebabkan amir .Aku memandang wajah Aayan lantas aku menjeling ke arah dia. Kalau tak siapa lagi aku nak jeling.

''Panggil saya Ella''.Aayan hanya mengangguk faham. ''Lagi satu kau panggil aku sayang lagi sekali siap kau''.aku menunding jari ke arah muka Aayan.Tersentak Aayan apabila melihat perbuatan aku.

''Okay okay i'm sorry .Kau kena makan Ella . Kau kena gastrik sebab tu kau pengsan lama sangat''ujar Aayan

''Berapa lama saya pengsan?''soal aku. Berapa lama aku pengsan eh.

''4 hari''.sepatah Aayan.

Aku mengangguk faham . 




























HIS PRINCESS {EDITING}Where stories live. Discover now