BAB 19

522 28 8
                                    

Darwish hanya memandang wajah Thaqif. Dah kenapa pula mamat ni? Ada masalah ke?

"Asal monyok je aku tengok kau ni? Kau ada problem ke?" Tanya Darwish.

"Ha? Tak ada apalah" Jawab Thaqif ringkas. Dia menyambung semula kerjanya. Mukanya jelas menunjukkan kurang gembira.

"Iyalah tu kau. Dah tu kenapa muka macam tu"

"Kenapa pula dengan muka aku. Biasa jelah aku tengok"

"Eh biasa apanya. Aku yang tengok muka kau aku tahulah Qif"

"Eh tak ada apalah. Buat jelah kerja kau tu"

"Aku tanya je. Mulut kau je kata tak ada apa apa. Tapi muka kau tu obvious sangat. Aku boleh nampaklah Qif. Cuba cerita kenapa"

Thaqif diam.

"Ke sebab wife kau pergi dekat Irisa? Itu yang kau marah sangat" Teka Darwish.

"Tch- diamlah kau. Mana ada aku marah. Aku geram je. Suka hati dia je bawa isteri aku keluar" Thaqif mengeluh.

"Aik? Itu je pun" Hairan Darwish. Ingat apalah yang Thaqif fikirkan sampai bermasam muka.

"Diamlah kau" Dia tak faham bolehlah cakap lebih lebih. Kutuk Thaqif di dalam hati.

"Rilek ha Qif. Kau ada meeting kan kejap lagi so biarlah dia lepak sekejap dengan Irisa. Takkan kau jealous kot" Hairan Darwish. Dengan Irisa boleh jealous. Pelik pelik jelah kau ni Qif.

"Aku tak kisah masalahnya sekarang ni ada masa 30 minit lagi sebelum aku meeting. Dalam masa 30 minit tu banyak benda tau aku boleh buat dengan dia"

Banyak benda boleh buat? Apa benda manat ni? Darwish hanya membuat muka. Apa do. Gelilah sia. Sumpah rasa nak bakar telinga lepas dengar ni.

"Ei kau ni kenapa? Possessive sangat ni. Geli geleman aku dengar kau tahu"

"Ish susahlah cakap dengan orang single ni. Tak faham perasaan orang taken"

"Pala banamu! Kau sepatutnya faham perasan aku yang single ni! Bukannya aku yang kena faham perasaan taken kau tu bahlol!" Geram Darwish. Kepala otak dia aku kena faham perasan dia. Dah tu siapa yang nak faham perasan aku?

Tok! Tok!

Terhenti perbalahan mereka.

"Masuk" Arah Thaqif.

"Apa yang kome bising sangat ni?" Aizat masuk ke dalam.

"Dia tu ha!" Thaqif dan Darwish menunjuk ke arah satu sama lain.

"Ha kenapa? Eh lantaklah aku tak kisah. Tapi aku datang sini nak beritahu korang" Kata Aizat dengan nada perlahan.

"Kita dah boleh masuk bilik meeting. 15 minit awal" Kata Aizat lagi.

"Eh kenapa diawalkan pula? Aku baru nak chill chill" Darwish meletakkan kedua dua tangan di belakang kepalanya sambil bersandar di sofa.

"Entahlah. Mana aku tahu" Kata Aizat sambil meregangkan lehernya yang lenguh.

"Memang kena pergi sekarang ke?" Tanya Darwish. Malas betullah. Baru je ingat nak tidur.

"Iyalah gila. Kalau tak aku tak panggil kau sekarang"

"Okay" Kata Thaqif.

Tanpa membuang masa mereka bertiga terus keluar dari bilik itu.

⊰⁠⊹ฺ

"Saya tak ganggu awak kan Irisa?" Tanyaku.

"Eh tak adalah. Mana ada puan ganggu saya"

MY LOVE [IN EDITING]Where stories live. Discover now