10

43 4 0
                                    

Televizyon sesi eşliğinde, sohbetsiz geçen yemeğin ardından tabaklar toplanmıştı. Asena ve Kaan odadaki manzaraya karşı duran koltuğa yerleşmişlerdi. Sessizliği bozan kişi "Bir şeylere canın sıkıldığını anladığım için sessiz kaldım. Yemek yiyor olmak, seni dinginleştiriyor. Şimdi artık yemeklerimizi de yediğimize göre ilk önce seni dinlemek istiyorum, sonrasında bende günümden bahsederim." sözleriyle Kaan oldu.

Asena aldığı notları ona uzatınca okumaya başladı. Ve Kaan okuduktan sonra da rüyasında gördüğü kadından ve bu konudaki çıkarımlarından bahsetti.

Artık parçalar birleşmeye başlıyordu, Kaan'da aynı şeyleri düşünüyordu. Conroy'un o kitabı aldığını biliyor olsada telefon konuşmasında duyduklarından sonra henüz Asena'ya bir şey söylememe kararı almıştı. Çünkü, Kaan'ın düşüncesine göre Conroy da WASRO'nun adamıydı. Peki Lulu? O da öyle miydi? Bilmiyordu. Ama daha kendisinin bile tam olarak emin olamadığı durumlardan kesinlikle bahsetmeyecekti.

Kaan dinlediklerine karşılık olarak "Evet, bende aynısını düşünüyorum. WASRO, gezi süsü vererek insanları gizlice bir çukura yolladı. Ucubeler konusuna gelince de Aswang ile çok karşılaştığımıza göre kesinlikle işin içinde bu tarz yaratıklar olmalı. Asena, sen de bunları araştırmıyor muydun? " Cevabını verdikten sonra, üstünden daha bir saniye geçmeden, aynı anda ikisi aydınlanma yaşarcasına "Mitolojik yaratıklar!" dediler. Sonra Asena duygu karmaşası yaşayarak "İyi de bu nasıl olabilir? Çılgınca!" laflarını sıralayıverdi.

Kaan ise bugün yaşadıklarından Asena'ya bahsetmeye başladı. Ona göre tam zamanıydı. Çünkü, çalıştığı kurum deniz altı canlılarından olan Ningenler ile iş birliğindeydi. WASRO için de böyle bir şey mümkün olabilirdi. Fakat her türlü olumsuz bir şey olduğu kesindi. Aswang gibi yaratıkların iyi huylu olma ihtimali sıfırdı.

  Asena onu can kulağıyla dinlerken Selena Corff meselesine gelince yüzüne şaşkın bir ifade takındı. "Evet, şaşkınlığını anlayabiliyorum. Ben de çok şaşırdım, aynı zamanda sinirlendim. Ama sonra geçti Asena, sonuçta Dalyn Corff gibi önemli birinin kızı o. Ve nedenini inan ki çok merak ediyorum. "

Karşısındaki adamı dinleyen Asena onun anlattıklarına karşılık olarak "Bunun sebebini sadece ondan öğrenebiliriz. Dalyn Corff, senin anlattıklarına göre gizli bir kurumla iş birliğinde bulunuyor. O kurumun ciddi sorunlarla baş ettiğini ve WWPO'nun yardım ettiğini söyledin. Sence o kurum WASRO olabilir mi? " diye bir fikir ortaya attığında Kaan'ın bu konudaki düşüncesi netti.

Ona "Bence alakası bile yok. İki kurum tamamen farklı daldalar ve bunların birbirine destek olması çok düşük bir ihtimal. Zaten öyle olsaydı kaybolan kitap konusunda Selena Corff, mimikleriyle kendini ele verirdi. Kimliğini gizlemiş olabilir fakat insanların sözlerinden ve hareketlerinden, o an geçen konuya dair gerçekliği, ayırt edebilirim." cevabını verdi.

Asena, küçük ihtimalleri bile göz önünde bulundurmak zorundaydı. Bu yüzden Kaan'a "Kusura bakma, fikrine katılmıyorum. Çünkü detayları bilmiyoruz. Yine de benim için o kurumda olduğun sürece gözünü dört açar mısın?" sözleriyle karşılık verdi.

Kaan ise gülümseyerek "Ben senin için buradayım, yanında olabilmek için buradayım. Bende yerin çok farklı ve şu an bunları bahsedecek halde değiliz. Her neyse, elbette gözümü dört açarım, bak." sözlerini sıralayıp hemen ardından iki elini de yuvarlak hale getirerek, iki gözünün de kenarlarına yerleştirdi.

Karşısındaki kadın kıkırdamaya başlayınca ellerini indirdi ve o da sıcak bir şekilde gülümsemeye devam etti. Ve daha sonrasında "Her şey hallolacak, bunu biliyorum." cümlelerini ekledi. Buna karşılık Asena "İnanıyorum, yeter ki onlara bir zarar gelmemiş olsun." diyerek tekrar durgun ve ciddi haline geri döndü. Kaan da ciddileşerek "Peki, ne yapmayı düşünüyorsun?" sorusunu yöneltti.

SIMA HUMBOLDT Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin