Atmosferik

2 0 0
                                    


Stratosfere son düzlüğe girerken Soyuz roketlerinden birinde bir arıza çıkar ve kozmonot Komarov yanarak yeryüzüne çakılır. İp Man'in elinde inanılmaz bir öğrenci vardır ve olabilecek her felsefeyi ve tekniği kendisine öğretir,bu çocukHong Kong kökenli Bruce Lee'den başkası değildir. Ferrucio Lamborghini'nin elinde bir 250 GTO vardır ve kendisi Enzo Ferrari ile yaşadığı olayları asla unutmaz. Bir büyük insanın dediği konuya değineceğim,konumuz farklı olabilir. Amayinede;


-Last Night I Had a Dream


Afrazeabad bir memlekete benzetilebilir,kalbimin içinde bulunan atmosferin dışında bir memleket. Ben bu memleketin kurucusu ve sahibi gibiyim,şey gibi biraz Cumhurbaşkanı ama diktatör gibi böyle,her şey benden sorulur,yalnız kaldığımdabu kalp ve bu düşünçeler bir memlekete dönüşür,sağlık,eğlence,eğitim,ekonomi hepsi bana aittir ve benden sorulur ama zihnimin içinde olan gölgeler ise vatandaş gibidir ama birazda memur. Bu sebepten ötürü hem çakı gibi olmalı hemdekaidelere,kanunlara,nizamlara,geleneklere uymakla mükelleflerdir. Yeri geldiğinde caddeleri temizlemek,galerileri düzenlemek veya arabaları yıkamak bir görev kabul edilmektedir. Sürekli kendimizi ve birbirimizi korumak ile zorunlu birtesir altındda teyakkuzda olmalı ve başarılı bir şekilde güvenliği sağlamalıyız. Sahil bandında olan bir liman var,orada olan tek gemi Flying Dutchman. O geminin görevi güvenliği sağlamaktır ve gölgeler disiplinli ve sağlam olmakzorunluluğu taşır. Her yerde ev bulmak zordur. Bazı caddeleri vardır, Beşiktaş, Demirkapı, Bağcılar, Çiçekli Vadi, Ambarlı, Tavukçuyolu, Kartal, Yakacık, Yüzbaşı İbrahim Hakkı, Bayramtepe, Draman gibi yerler bulunur. Bu yerlerin temiz,düzgün ve asayişi işler şekilde durmak zorundadır. Aralarında olan mesafeler yürünmesi mümkün olan yerler değillerdir ancak şahsi araçlar ile gidilmesi mümkündür. Sadece Arg'a ulaşmak imkansıza yakındır,orası şehrin yönetildiği yerdir,Arg'ın arkasında Eşkıya'ya ait olan dağlar bulunur. Dağların tepesinde ise büyük bir tapınak bulunur. Tapınak ise Zerdüşt'ün bölgesinde kalır. Zerdüşt ve Eşkıya düşman gibilerdir ama birbirlerini uzun yıllardır tanırlar. Arg'dan görünmeyen tek yer Aşiyan'dır, o Beşiktaş'ta bulunur ve Arg ile arasında bir deniz yer alır. Şehir nispeten büyük görünsede aslında nüfus konusunda son derece kıt ve kısırdır. Uğrayanları olur,ancak onlar bir nufüs yaratır. Dağlarda kar eksik olmasada Zerdüşt'ün tapınağına kar yağmaz,sadece yağmur yağar ve ateşini söndüremez. Şehrin her yerinde büyük heykeller bulunur, şehir aslında sadece caddelerde bulunan bazıları yıkık bazıları son derece fiyakalı olan evlere veonların ulaştığı büyük bir arter meydana sahiptir,yol ve demiryolları yanyanadır, bu heykeller Bruce Lee, Muhammed Ali, Ferrucio Lamborghini, Enzo Ferrari, John Z. Delorean, Ken Miles, Emmanuel Kant, Bazarof, Carrol Shelby, Niki Lauda,Vincent Van Gogh, Giotto Bizzarini, Henry Ford, Lee Iacocca, Karl Benz, Kayzer II. Wilhelm, Yavuz Sultan Selim, IV.Murad, Colin McRae, Victor Ostrovsky, Isaac Asimov, Theodore Roosevelt, Tyler Durden, Raiden, Sindareth, İmparator, Shadow Fiend, Rudy Ruud Rubinstein, Grigori Suslov, Georgy Zhukov, Lao Tzu, Sun Tzu gibi yüzlerce isme ait kendilerine atfedilen heykeller her caddece bulunur,bir caddece olan heykel diğer caddede bulunmaz ve hepsi tek bir artere yanişehrin aslında merkezine uzanır orada ise büyük boyutlara sahip bir ada bulunmaktadır adanın ortasında ise şehirde bulunan en büyük heykel olan Mustafa Kemal Atatürk'ün heykeli bulunur. Temiz su kaynakları, yer altı zenginlikleri ileşehir aslında her kişiye eşit bir zenginlik sunuyor olsada yaşayanı azdır ve ben varsayımlardan yalın,façası bozuk ve karşı kaldırımdayım.


-Rumble in the Jungle


Atmosfere 5 kala roketlerden biri arıza yaptı, Frost bunu öngörememişti, doğruca her evrenimin hikayesi, efsanesi olan Afrazeabad'a çakılacağını son anda fark etti ve son notlarının arasına ''Pruşakov'dan daha aptalım'' şeklinde bir son not sıkıştırdı ama çakıldığında ölmedi,lakin etrafını gölgeler sardı, Rubinstein onu elinden tutup kaldırdı ve konuşmaya başladı, nutku tutulan Frost hayretler içinde Afrazebad'ı incelerken uzay aracından parçalar düşmesine rağmenyere değmeye 5 kala sanki bir tüy gibi indiklerini fark etti, Afrazeabad'ı koruyan yegane şeyin ne olduğunu bilmesede bunun bilimsel olmadığını ve her parça inişinde dağların tepesinde yer alan bir ateşin harlandığını ve parladığınıgözlemledi. Yürüdükleri esnada Rubinstein onun sorularına cevap vermektense bir hikaye anlatmayı tercih etti ve konuşmaya başladı;-Neden buradasın? En ufak bir fikrin olmadığını biliyorum eski dostum ama sana P-51 ile fazla uçuş çalısması yapmamanı ve uçağın yorgunluğuna saygı duyman gerektiğini söylediğimi hatırlıyorum. Evrenlerin arasında olan boşluğa veya seniniçin bir Einstein-Rosen Köprüsü'ne hoş geldin,evet o köprüler uzayda oluyor ancak senin anlaman için bunu evrenler, boyutlar arası bir yarık gibi düşünebilirsin, buralarda sürekli kendimizi ve birbirimizi kollamalıyız, ancak fark etmengereken en önemli husus buralarda asfalttan kopan bir parça kesinlikle teninle uyuşmayacaktır.Rubinstein konuştuktan sonra Frost'u uçurumun kenarı bile olmayan yerden itti ve Frost düşmeye başladı. Gözlerini açtığında bir ormandaydı ve ona seslenen Ronald Rubinstein'ı duyduğunu fark etti, nereden geldiğini ve nasıl burada uyandığını anlamayı deniyordu ama bir kişi bile çıkıp durdurmayı denememişti.


-Atmosfer'in Dışı


Yazar tıkanması, şair çıkmazı, bir sabahki darbe sonrası, nasıl başlandığının bir önemi yok ancak nasıl bittiği son derece önemli o yüzden çok tutmaya özen göstereceğim, başarısız olmak sanıyorum buna benziyor, kibrimin son derece körve yanıltıcı bir hale gelmesini engellemek için ve gözümü yeniden açmak için bunu deniyorum. Şikayet mektubum gidenek mi burada olacaksın sevgili yorgunluğum? İyi bir gezginin amacı bir yere varmak değilse bu geziyi iç huzuru bulmakiçin yaptığını düşünüyorum veya sadece su gibi olmak için, sonuçta kendi gelemez ise hayaletini yollayabilir. Sanırım yine çok uzun tutup saçmaladım ama fırlatmaya bu kadar az kalmışken çok bir yorum yapmak doğru değil. Bu benim içinbüyük insanlık için küçük ama insanlığım için atmanın imkansız olduğunu düşündüğüm bir adım ama bilge bir adam imkansızı görmek için imkanın sınırlarını denemek gerek diyordu. Sanıyorum haklıydı, bağlantıyı kesmek istemesemde bunuyapmak zorundayım, ölü adam adım atmayı öğrenmek üzeresin. Bu notları okurken ve yazarken inan sen dahi ne olacağını bilmiyordun, o yüzden bunları kaydetmek zorundayız. Ama bilmeni isterim ki günümüz teknolojisi, hayatı, maddi ve maneviimkanları beni kısıtlıyor, her şeye rağmen yaptığım veya yapabileceğim en büyük şey senin insanlığını sağlamak olacaktır. Hattı kesiyorum, doğru soruları sorduğunda gereken cevapları alacak kapasiteye sahipsin, anons yapılıyor evet,atmosferin dışına çıkma vakti, zamanı geldiğinde atmosferin neye benzediğini öğreneceksin ve öğrendiğinde Zerdüşt'e anlat. Ay orada, gökten inen lütuf dediğinden yardım alabilirsin.


Bağlantıyı kes.

The End is NighHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin