Otomotiv
-Temel olarak A noktasından B noktasına gitmeyi hedefleyen ve bu hedef doğrultusunda hareket etme kabiliyetini modern ortalamada 150-250 kilo ağırlığında bir metal blok pistonlu/rotary/gazlı motorlardan alan araçların hepsinin toplamı.Lakin aralarında olan güzelliği görmek için bir sanatçı olmaya gerek yok,tek bir dil bilen ve onu konuşan bu makinelerin bir ruhu olduğuna inanmak içimi rahatlatıyor. Belki onları anlamak sanıldığından zor ancak bu makineleri dinlersekonların sorunlarını dinleyebilir,isteklerini görebiliriz. Örneğin 90 model bir Camaro ile 71 Camaro arasında istek farkları,ihtiyaç farkların vardır. Demir blok motorlarının ağırlık olarak bile aynı olmadığı düşünülürse onların aynı amaca hizmet eden makineler olduğunu söylemek aptallıktan ibarettir. Carrol Shelby'nin GT350'yi bir Mustang'den çıkarttığını bilmek demek sıradan bir arabanın bir canavara evrimleşebileceğini görmek demektir, ki Shelby sonrasında bu aracın daha iyilerini yapmıştır bunlar GT500,GT500 KR ve GT500 Super Snake'tir. Her atılımda olan yüksek beygir,tork,yakıt tüketimi gibi durumları teknoloji ile görebiliriz ancak bir arabanın 2.5 ton ağırlığında bir sürü kablo,metal,boru ve yakıttan ibaret olmadığını anlamamız gerekiyor. Eğer bunu anlamazsak Niki Lauda'yı,Carrol Shelby'yi,Ferrucio Lamborghini'yi,Giotto Bizzarrini'yi,Enzo Ferrari'yi,Henry Ford'u,Louis Chevrolet'i,Horacio Pagani'yi anlamamız mümkünolmaz. Bu insanlar hayatlarını buna harcamış ve kendilerinin ardılı olan Kimi Raikonnen,Ayrton Senna,Michael Schumacher,Colin Mcrae,Mika Hakinnen gibi isimleri anlamamız mümkün olmayacaktır. Bu kişiler bize bir arabanın sadece A'dan B'yegitmek ile ilgisi olmadığını göstermek için ömürlerini feda etmişlerdir.
V8
-V motor tipi benim için son derece özel,sanırım bir Detroit V8'i düz bir rotada hiç bir şey yenemez. Elektronik Müzik'te Daft Punk ne ise otomotiv dünyası içinde V8 o noktayı temsil eder. Jeremy Clarkson bir arabanın ruhu olabileceğinebeni 10 yaşında ikna etti, o 928 gibi bir arabayla bunu kanıtlayabiliyordu, benim elimde ise sadece oyuncağı vardı. Hesap yaparsam bunu bozarım,istatistikler burası için mantıklı veya elde tutulur değil,bu motor bir sayıdan fazlasınıgösteriyor. 1966'da Le Mans 24'te Ford GT-40'ı süren Ken Miles,Bruce Mclaren gibi efsaneleri destekleyen Henry Ford II, Lee Iaccoca,John DeLorean gibi isimler olsada o arabayı var eden kişi Carrol Shelby'ydi. Shelby'nin o arabayı var etmesini sağlayan ise Enzo Ferrari'nin kibri ve Ford'un Le Mans'ı kazanmaya olan inancından ibaretti. Bugün hala bir TVR hayranıysam onu var edene olan sevgim bunun en büyük sebeplerinden biridir. Her ne kadar Lee Iacocca'yı sevsemdeonun Mustang'i TVR'yi bir V8 üretip Mustang'i yenmeye zorlamıştır belki bu sebepten hala Speed 6 ve Speed 8 motorlarının dünyanın en ikonik motorları olduğunu düşünüyorum, üstelik TVR o motorları bir TVR için değil bir Rover için yapmış.1962'de Ferrucio'yu 350GTV'yi yapmaya iten bir kibir abidesi olan Enzo Ferrari,Lambo'ya olan mağlubiyetini hiç bir zaman kabul etmedi ancak onu asla yenemedi. Ford'un tekrar bir GT üretmesine sebep olan Shelby-Iacocca işbirliği ile doğanViper'dan başkası değildi. Bu rekabetler o kadar özel makineler ürettiki saymakla bitmiyorlar. Üstelik ismini anmadığım Rolls-Royce,Aston Martin,Bentley,Buick,Cadillac,De Tomaso,Corvette gibi bir yığın otomobil üreticisi mevcut. Sanırımbu işin en sevdiğim kısmı daima V8'e olan bağım olacaktır,sonuçta çeyrek mil içindeki hiç bir şey bir V8'i,Detroit V8'ini yenemez,TVR hariç.
TVR ve GT500
-O arabayı ilk gördüğümde PS1'de babam bana Gran Turismo oynatıyordu, İngiliz Yarış Yeşili renginnde bir TVR Cerbera 4.8 V8,onu hiç bir arabanın yenemeyeceğine emindim ancak oyunu oynarken önce babam,sonra botlar beni bir Aston Martin kullanarak yendi, yenilmek elbette bok gibiydi ancak bana bir araba öğretti, Aston Martin DB7 V12 Vantage. Sanırım onun kadar güzel bir V12 daha yok. Tabiki bahanem var, DÜZ BİR YOLDA V8 YENİLMEZDİR VİRAJDA DEĞİL. Ama bu muhim değilsonuçta önemli olan onların bir ruhu olduğunu bilmek tıpkı GT500 gibi. Bana göre en özel Shelby imzalı arabadır GT500. Onun bir ruhu olduğuna eminim. Ne kadar gittiği,gitmediği önemli değil sadece o arabayla bir yola çıkmak yeterli konuşması için. Ama GT500'ü anlatmak için edebiyatçı olmam gerek,ben tarihçi ve bir otomobil entellektüeliyim.
Son Bölüm, 4 TEKER.
-4 tekerlek üstüne kurulmuş 1.5-3 ton ağırlık aralığında bir kablo,metal,boru ve aliminyum parçası. A'dan B'ye gitmeyi sağlamak için üretilmiş bir makine,peki onu özel yapan şey nedir? Senin benim gördüğüm ancak 3 milyar insanın göremediği şey nedir? 2 tekerin var olmasının sebebi olan bu 4 tekerlekli makinenin olayı nedir? Onlar sadece makine değildir,onların istekleri fikirleri vardır. Onlarla bir iletişim kurabilirsin sadece buna izin vermen gerek,arabaların duyguları vardır Speed,sana anlatmasına izin versen yeterli. Belki herkes bunu yapabilse özel olmazdı ama bir şey diyeyim,bu şey bir çocuğun hayali. RuF Yellowbird ile Nürburgring'in son düzlüğüne girerken yanından hızlıcasıyrıldığı Ferrari F40,Bugatti EB110,Corvette C4 arkasında kalırken TVR ve GT500'ün yanında olan GTR R34,F50,Countach,Diablo,F1,DB7 ile aynı anda bayrağın altından geçmek.
-Sanırım çok konuştum,bugünlük bu kadar. Sağol Ufaklık,sanırım izah edebildim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The End is Nigh
Short StoryDoes it really matter? ∼ Yazılan bölümler karmaşık. Aslında bir günlük gibi. Yazan ben değilim, sevgilim. Yazdıklarının görülmesi için böyle bir şey yaptım ve umarımda başarılı olurum. Yazdıklarını yaşatmak ve insanların görmesini istiyorum. Gerekir...