Yazım yanlışı olabilir!
•••••Fyodor duyduğu melodi ile gözlerini araladı. Alarmın çaldığını görünce iç çekip telefonu alıp kapattı. Yatakta doğrulup kollarını kaldırıp esnedi. Yataktan kalkıp yatağı topladı, üstündekileri çıkartıp yatağın üstüne koydu. Dolaba ilerleyip giyeceği kıyafetleri seçip giyindi. Tuvalete gidip gündelik işlerini halledip çıktı. Gündelik makyajını halledip saçını topladı.
Aşağı mutfağa inip dolabı kurcaladı. Yapabileceği şeyleri çıkartıp ufak bir kahvaltı hazırladı. Kahvaltı işi bitince kapıya gidip ayakkabılarını giyip çantasını aldı.Üstüne bir şey almak istemedi, soğuk olmaz diye düşündü. Kapıyı açıp işe gitmek için evden çıktı.
Kapıyı kilitleyip yürümeye başladı. Taksiye binmek istemiyordu, kalabalık alanları sevmezdi. Rahat hissetmiyordu yürümeyi tercih etti. Her nekadar yolu uzun olsada...
Ofise doğru yürümeye başladı, dalgın bir şekilde yürürken duyduğu korna sesi ile arkasına döndü. Arabada uzun, beyaz saçlı biri duruyordu.
-Ah, şey merhaba!- gözlerini kısıp gülümsedi, sonrasında eli ile ensesini kaşıdı,- Rusya'da yeniyimde ***** nerede biliyor musunuz?
Fyodor tanıdık adres ile kafasını sallayıp konuştu.
-İş için mi?
-Evet!
-Ben orda çalışıyorum, hemen 2 sokak ileride.Beyaz saçlı şaşırdı, ardından gülümseyip uzanıp sürücü koltuğunun yanındaki koltuğun kapısını açtı.
-İsterseniz benimle gelin, hem bakın aynı yermiş! Banada yolu göstermiş olursunuz.
Fyodor tanımadığı bu yabancı kişi her nekadar ona iyi ve güvenilir gelsede adını bile bilmediği birinin arabasına binip binmemekte kararsız kalmıştı. Konuşacağı sırada.
-Ah ne kabayım! Ben Nikolai, Nikolai Gogol!
Şimdi adında biliyordu, 2 sokak daha yürüyecek hali yoktu. Hem ayıp olmasın diye hem kendi iyiliği için kabul etti. Gogolun yanına oturup kapıyı kapattı ve kemerini bağladı.
-Fyodor... Fyodor Dostoyevski.
-Memnun oldum fyodor! Şimdi bana yolu gösterir misin?Beyazlıya bakıp güldü "tabiki" dedi ve gogola yolu tarif etmeye başladı.
Ofise varmışlardı, ikili arabadan indi ve içeri girdiler. Gogolun meraklı gözlerle etrafa baktığını gören fyodor ona dönüp sordu
-Aradığınız bir yer mi var?
-Evet, müdür ofisinin yerini söyleyebilir misiniz?
-Benimle gelin.Fyodor müdürün ofisine doğru yürümeye başladı, gogol ise onu takip ediyordu. Ofisinin önüne vardılar, fyodor kapıyı tıklattı 'gel' denmesi ile kapıyı açtı. Kapıyı açıp gogolun girebileceği kadar alan bıraktı.
-Efendim, iş için.
-Ah tabiki! Nikolai Gogol değil mi?
-Evet efendim!İş hakkında konuşmaya başladıkları zaman fyodor izin isteyip ofisten çıktı. Kendine ayrılmış yere giderek eşyalarını yerleştirdi, masasına oturup dosyaları çıkardı ve işine başladı.
••
Uzun çalışmasından sonra kahve almak için ofisten çıktı, aslında tam çıkmadı çünkü kapıyı açtığı zaman karşısında gogolu gördü.
Gogol kaşlarını kaldırıp fyodora baktı.-Oh fedya! Senden uzunum!
Fyodor duyduğu cümle ile ne alaka diye düşündü, bir diğeri ise ona 'fedya' demesiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✧*。fyolai one shots
Fanfictionfyolai ile ilgili kısa hikayeler (。•̀ᴗ-)✧ Yazım yanlışı olabilir...