30: Fakir yine fakir

56 12 1
                                    

Çok fazla din çeşidi kısaca açıklandı.

Ama...

"Haah..."

Onun zamanında olan hiçbir inanç bu zamanda kalmamıştır.

"İnanç özünde isimden değil, değerlerinden alır. Belki burada da varlığını devam ettirmeye devam ediyor, ama farklı bir lisanla"
Sonuçta dil değişti, her şey de buna uyum sağlayarak değişecekti.

Yine de garip hissetti.

[Cidden hızlı okuyorsun!]

Kaşlarını kaldırdı.
"Bu iyi, buranın standartlarını karşıladığımı bilmek iyi oldu. Sonuçta okumayı yeni öğrendim"

[Haa! Cidden mi?!]

"Evet??"

[T-Tam olarak ne zaman ?]

"Bekle bi!"
Eliyle saydı.
"Buraya geldigim üçüncü gün oluyor.  Bu süreçte öğrendim"

[Neeeeğ?! Nine sen insan mısın! Bir de indirmeyi de bilmiyorsun, bildiğin o kaba yöntemlerle, okuma yazmayı mı söktün?!]

Kız çıldırdı.

"???"
Onu görmezden gelerek son kitaba ulaştı.

"Bu da serinin son kitabı"
Başını kaldırıp dışarıya baktı önce.

Hava kararmıştı.

Yarın, buraya geldiği dördüncü gün olacaktı.

Hala alışamadı.

Ama kabullenmekten başka elinden de bir şey gelmezdi.

"Hayatımızı kolaylaştıran cihazlar"

Kitabın başlığını okuduktan sonra ilgiyle açtı.

Basitçe optik cihazın tanımından başladı.

Buraya kadar zaten bildiği şeylerdir.

"Ortak dil çipte vardır. Bu nedenle otomatik öğrenim sunar. Çipi etkisiz hale gelen konuşamaz ve dile yabancı kalır"

Ortak dilin çiple var olması..
Şimdi daha iyi anlıyor. Bu korsanların önüne geçmek içindir.

Ürperdi.

Federasyon, göründüğünden daha kurnaz bir yerdi.

Ama elbette her şeyden çıkış yolu bulan korsanlar bundan da bulmuş, dili kopyalayarak kendi programlarıyla aralarına sızmayı başarmıştır.

Buna rağmen, bu durum, Federale rakip yeni güçlerin oluşmasını pek ala engelleyecekti.

Çipe karşı olmak, takip edilmeye, daha doğrusu federale karşı olmak demektir.

Ve dahası dil engeliyle kolayca açığa çıkacaklardır.

Bu da, suçlu olmayı düşündüğünden daha zor hale getiriyordu.

Çünkü burada, hükümet tarafından takip edildikleri söylenebilir.

Biraz daha okuduğunda bir anda irkildi.

"Daha gelişmiş optikler sadece istenildiğinde sağlık taraması yapan eski modellerden farklı olarak sürekli ve optimum çalışır. Bu da herhangi bir sağlık riskinde erken müdaheleyi mümkün kılar"
Ürperdi.

Bu cümlenin anlamı...

Öldüğünde... sistem sağlık kayıtlarını da tutuyor. Eğer daha gelişmiş bir optiğe sahip olsaydı şayet kalbi durduğunda algılanıp ölü olarak kayıtlara geçmez miydi ? Sonra kendisi bu bedende dirilince olağanüstü olay olarak adlandırılacak ve kesinlikle üzerinde araştırma yapılabilecek bir çılgın deliyi kendisine çekecekti! Huh, neyse ki!

İlk defa fakirlik onu da hayatını da kurtarıyordu.

Irkildi.

"Bekle, fakirlik?" Başını çeviredek optiğine döndü.

"Konuş, omür boyu fakirlik lanetine sahip olduğumuzu biliyorum ama burada da fakir olamayız be, değil mi ?"

[...]

"Deme...]

[Üzgünüm... gerçekten...]

"..."

[Lakin üzülme. Bu optiği takip edilmemek için bilerek değiştirdim. İhtişam ve güce sahip değiliz belki ama, aslında fena da değiliz haha..]

"Allah'ım...sabır.."

İç çekerek optiğiyle uğraştı.

"Okumaya devam edeyim, düşündükçe moral sıfırlanıyor"

-Devam Edecek-

Born in the future...Grandma?!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin