Počúvala ozvenu krokov. Dva páry nôh. Jej a zástupcu riaditeľa. Kráčala za ním s poriadnym odstupom. Nikdy nenavštevovala školu, kde bolo nosenie uniforiem povinné, avšak mohlo to priniesť isté výhody. Sukňa sa jej obtierala o stehná a blúzku vďaka stresu prepotila. Prstami bubnovala o povrch prázdneho zošita v rukách. Triasli sa.
Zástupca otvoril dvere na triede končiaceho ročníka. Von snežilo, bolo dokonalé zimné počasie. Pozorovala to cez rozľahlé okná na chodbe.
Do triedy sa neodvážila vstúpiť, kým ju nezavolali. Vyšla spoza rohu, prepla chrbát a zastala pred popísanou tabuľou. Hľadelo na ňu nespočetne veľa zvedavých očí. Nik sa neusmieval a neusmiala sa ani ona.
"Sadni si do prázdnej lavice napravo," vyzval ju zástupca.
Bez slova prikývla a urobila tak. Postarší muž povedal ešte niekoľko povzbudivých viet, potom odišiel. Triedu pohltilo ticho, no pár žiakov ho po chvíli začalo prelamovať šepkaním. Dívala sa na čistú dosku lavice, keď na nej zrazu pristáli niečie ruky s dokonalo upravenými nechtami.
"Takže... Olivia?"
"Áno," odvetila neznámej blondíne.
"Vitaj."
"Ďakujem."
Do rozhovoru sa primiešalo ďalšie dievča: "Si naozaj pekná."
A ďalšie: "Veru, veru. Máš dokonalú pleť. Používaš špeciálne prípravky?"
"Nie."
"Ani na vlasy? Sú neuveriteľne husté a lesklé," zamyslela sa spolužiačka.
"Nie."
"Ty nebudeš veľmi výrečná," prvá odula spodnú peru. "Hanbíš sa?"
"Nehanbím."
"Prečo si sem prestúpila?" otočila sa štvrtá. Oči mala krásne, zelené ako letná tráva.
"Neviem, školu vyberala mama," zaklamala Olivia.
"Keďže si nová, smieš si dnes na obede prisadnúť k nám," nadhodila bruneta.
"Vážim si to, no nebudem tu obedovať."
Prekvapilo ich to: "Diéta?"
"Ihneď si sa mi pozdávala vychudnutá," podotkla ktorási.
"Nie, len nejedávam na školách," vysvetlila.
Zazvonilo a skupinka študentiek sa nadchla.
"Obľúbená hodina všetkých dievčat," prehodili laškovne.
Olivia nechápavo nakrčila obočie.
"Pán Bates je jednoducho očarujúci. Prísny, ale zato to kompenzuje šarmom. Nevieme sa naňho vynadívať," žmurkla blondínka a utekala sa usadiť.
YOU ARE READING
Hale a Olivia
General FictionHoci sa hovorí, že zakázané ovocie chutí najlepšie, skutočnosť môže byť poľahky iná. Podať Olivii pomocnú ruku môže Halea stáť naozaj všetko. Prečo sa tomu teda nedokáže ubrániť?