1 • Thoughts

21 2 0
                                    

It's not the right time, Rai. Focus!


I tell myself as I answer the test I'm having. I have to get a perfect score. I hate to disappoint myself. It'll be the death of me if I fail.



" You still have 30 minutes." our teacher said. Nagsiangalan ang mga kaklase ko kaya nakagawa sila ng kaunting ingay ngunit natahimik din kinalauanan. Five minutes after our teacher announced the time left, I finished. I reviewed my paper first before I pass it.




Tumingin ako sa paligid and I though ako ang nauna. May nauna na pala. She's busy reading some kind of book that I'm not interested to know. I silently pray na sana makapasa ko.




I must get a perfect score!





Too competitive to hear or too selfish to hear but I need to. I cannot fail them and I cannot fail myself.




" Okay pass your papers. Finish or not. And you may go now." After 25 minutes our teacher said. This is our last subject.




I waited for our driver to come and pick me up.



" O' bakit nandito ka sa labas nag-aantay, Clara? Maulan oh. Baka magkasakit ka niyan." sabi ni kuya Roni habang papunta sakin bitbit ang payong.




Kinuha nito ang bag ko at nagsimula na kaming maglakad papunta sa sasakyan.




"Kamusta? Ayos ba exam mo?" tanong nito ng nakangiti habang tinitignan ako sa rear mirror ng sasakyan. Matamlay akong ngumiti at tumango.




Pagkalaan ng halos isang oras ay nakarating na rin kami sa bahay. Binati ako ng mga maids na madadaanan namin habang ako ay walang reaksyong nakatingin ng diretsyo at naglakad patungo sa dining.




I saw there my mom arranging the table. She smiled and call me when she saw me.




"Raia, anak. Halika." she signaled that she wants a hug so I hugged her. "How was school?" she asked. Something's wrong. She's not like this in usual.




Habang nag-iisip ay biglang dumating si auntie Tianna holding a pot. Napatawa ako ng pagak sa aking isipan. Kaya naman pala ganito kung kumilos si mommy, may bisita naman pala.





" Oh hi, Rai. Nandyan ka na pala." she said and smiled sweetly. I fake smile and look at her. Lumapit ako dito at nagmano.




"Hi, auntie." nagmano ako dito at nagpaalam na sa kanila na pupunta na ako sa kwarto ko at umalis na rin.





It's dinner time and we're all here at the dining table. Tanging ang mga magulang ko lang at sila auntie at uncle ko lang ang nag-uusap. Talking about business.





I didn't speak at all. Tango at iling lang ang sagot ko. I don't wanna be their topic nor get spotlight.




Natapos ang dinner ng wala akong naririnig na hindi maganda tungkol sa akin. It's a relief. I went to my room and lock myself there. I didn't sleep. I studied all night.





After hours of studying hindi ko na napansin ang oras at alas dos na pala ng madaling araw. I fixed my things and went to my bed to get some sleep.





7 in the morning when my alarm rang. I turn it off and stood up. I fixed my bed first before going to my bathroom and do my routine.




Bumaba ako at dumiretsyo sa dining namin to see my parents seating there and waiting for me. My dad is sipping coffee while reading a news paper while my mom is reading something in her laptop.





Barcodes ( Attempt Series 1)Where stories live. Discover now