Jᴀɴᴜᴀʀʏ 19ᴛʜ , 8:31 ᴘᴍ, 2021The celtics were having a shoot around before their game against the 76ers which had a late start. Jayson was missing most of his shots and his energy had been down since the moment that he had walked into TD Garden. Jayson's behavior had caught Jaylen Brown's attention. Jaylen put his ball on the rack and jogged over to Jayson as he missed another shot.
"𝗬𝗼" Jaylen said patting Jayson's back. "𝗪𝗵𝗮𝘁'𝘀 𝘂𝗽 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝘆𝗼𝘂?" Jaylen took the ball out of Jayson's hand and rolled it behind him. "𝗡𝗼𝘁𝗵𝗶𝗻𝗴, 𝗜'𝗺 𝘀𝘁𝗿𝗮𝗶𝗴𝗵𝘁" Jayson motioned for another ball and when he shot it he missed for the 10th time in a row. "𝗔𝗹𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁 𝗯𝗿𝗼, 𝘆𝗼𝘂𝗿 𝗻𝗼𝘁 𝘀𝘁𝗿𝗮𝗶𝗴𝗵𝘁. 𝗦𝗽𝗲𝗮𝗸 𝘂𝗽" Jaylen slightly shoved Jayson trying to encourage Jayson to get the word out. "𝗔𝗹𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁, 𝗜 𝗵𝗮𝘃𝗲 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗳𝗿𝗶𝗲𝗻𝗱 𝗮𝗻𝗱 𝘄𝗲'𝘃𝗲 𝗯𝗲𝗲𝗻 𝗹𝗶𝗸𝗲 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗳𝗼𝗿𝗲𝘃𝗲𝗿." Jayson crosses his fingers as Jaylen did a little hand movement telling him to go on. "𝗔𝗻𝗱 𝘀𝗵𝗲'𝘀 𝗯𝗲𝗮𝘂𝘁𝗶𝗳𝘂𝗹, 𝗸𝗶𝗻𝗱, 𝘀𝗺𝗮𝗿𝘁 𝗹𝗶𝗸𝗲 𝗮𝗻𝘆𝘁𝗵𝗶𝗻𝗴 𝘆𝗼𝘂'𝗱 𝘄𝗮𝗻𝘁 𝗶𝗻 𝗮 𝗴𝗶𝗿𝗹 𝗮𝗻𝗱 𝗜 𝗸𝗻𝗼𝘄 𝘀𝗵𝗲 𝗹𝗶𝗸𝗲𝘀 𝗺𝗲. 𝗕𝘂𝘁 𝘄𝗵𝗲𝗻 𝗘𝗹𝗹𝗮 𝗵𝗶𝘁 𝗺𝗲 𝘂𝗽 𝗜 𝗴𝗼𝘁 𝗱𝗶𝘀𝘁𝗮𝗻𝘁 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗵𝗲𝗿." Jaylen looked at Jayson weirdly as he waa confused.
"𝗙𝘂𝗰𝗸 𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗲𝗮𝗻 𝘆𝗼𝘂 𝗴𝗼𝘁 𝗱𝗶𝘀𝘁𝗮𝗻𝘁 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗵𝗲𝗿, 𝘄𝗵𝘆 𝘄𝗼𝘂𝗹𝗱 𝘆𝗼𝘂 𝗱𝗼 𝘁𝗵𝗮𝘁?" Jaylen said as he put a hand on his hip and relaxed his body. "𝗖𝗮𝘂𝘀𝗲 𝗜 𝗹𝗶𝗸𝗲 𝗵𝗲𝗿, 𝗜'𝘃𝗲 𝗯𝗲𝗲𝗻 𝗰𝗿𝗮𝘇𝘆 𝗼𝘃𝗲𝗿, 𝗮𝗻𝗱 𝗜 𝘁𝗵𝗼𝘂𝗴𝗵𝘁 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝗶𝗳 𝗜 𝘄𝗮𝘀 𝘁𝗮𝗹𝗸𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗼 𝗘𝗹𝗹𝗮 𝗮𝗹𝗹 𝘁𝗵𝗼𝘀𝗲 𝗳𝗲𝗲𝗹𝗶𝗻𝗴𝘀 𝘄𝗼𝘂𝗹𝗱 𝗹𝗲𝗮𝘃𝗲. 𝗕𝘂𝘁 𝘄𝗵𝗲𝗻𝗲𝘃𝗲𝗿 𝗜 𝘁𝗿𝗶𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝗱𝗼 𝘀𝗼𝗺𝗲𝘁𝗵𝗶𝗻𝗴 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗲𝗹𝗹𝗮, 𝗜 𝗮𝗹𝘄𝗮𝘆𝘀 𝗶𝗺𝗮𝗴𝗶𝗻𝗲𝗱 𝗶𝘁 𝗯𝗲𝗶𝗻𝗴 𝗵𝗲𝗿." Jayson started to rub his head as he started to get to the part that he was dreading to speak about. "𝗦𝗼 𝘄𝗵𝗮𝘁 𝗮𝗿𝗲 𝘆𝗼𝘂 𝗱𝗼𝗶𝗻𝗴 𝗯𝗿𝗼? 𝗚𝗲𝘁 𝘆𝗮 𝗳𝗲𝗺" Jaylen said putting his hands up in confusion. "𝗜 𝗱𝗶𝗱." Jayson said motioning for a ball and holding it on his hip. "𝗦𝗼 𝘄𝗵𝗮𝘁'𝘀 𝘁𝗵𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺?" Jaylen had never felt so confused speaking to Jayson.
"𝗜 𝘁𝗼𝗹𝗱 𝗵𝗲𝗿 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝗜 𝘂𝘀𝗲𝗱 𝗵𝗲𝗿 𝘁𝗼 𝗴𝗲𝘁 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝗘𝗹𝗹𝗮 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗺𝗼𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴" Jayson shot the ball and finally made it in. "𝗡𝗶𝗴𝗴𝗮 𝗮𝗿𝗲 𝘆𝗼𝘂 𝘀𝗹𝗼𝘄, 𝘄𝗵𝗮𝘁 𝗱𝗼 𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗲𝗮𝗻 𝘆𝗼𝘂 𝘂𝘀𝗲𝗱 𝗵𝗲𝗿 𝘁𝗼 𝗴𝗲𝘁 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝗲𝗹𝗹𝗮" Jaylen said as he lightly punched Jayson. "𝗜𝗺𝗮 𝗯𝗲 𝘀𝗼 𝗳𝗼𝗿𝗿𝗲𝗮𝗹 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝘆𝗼𝘂 𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁 𝗻𝗼𝘄 𝗰𝗮𝘂𝘀𝗲 𝘄𝗲 𝗰𝗼𝗼𝗹, 𝘄𝗲 𝗳𝘂𝗰𝗸𝗲𝗱 𝗹𝗮𝘀𝘁 𝗻𝗶𝗴𝗵𝘁 𝗮𝗻𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘀𝗵𝗶𝘁 𝘄𝗮𝘀 𝗳𝘂𝗰𝗸𝗶𝗻𝗴 𝗹𝗶𝗳𝗲 𝗰𝗵𝗮𝗻𝗴𝗶𝗻𝗴. 𝗜 𝗵𝗮𝘃𝗲 𝗻𝗲𝘃𝗲𝗿 𝗯𝗲𝗲𝗻 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗮 𝘄𝗼𝗺𝗮𝗻 𝗹𝗶𝗸𝗲 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝗯𝗲𝗳𝗼𝗿𝗲, 𝗮𝗻𝗱 𝗜 𝗸𝗻𝗼𝘄 𝗶𝗺𝗮 𝗴𝗲𝘁 𝗮𝘁𝘁𝗮𝗰𝗵𝗲𝗱. 𝗦𝗵𝗲 𝗱𝗲𝘀𝗲𝗿𝘃𝗲𝘀 𝗯𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿, 𝗶𝗺 𝗷𝘂𝘀𝘁 𝘁𝗿𝘆𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗼 𝗽𝘂𝘀𝗵 𝗵𝗲𝗿 𝗮𝘄𝗮𝘆. 𝗛𝗲𝗿 𝗹𝗶𝗳𝗲 𝗶𝘀 𝗮𝗹𝗿𝗲𝗮𝗱𝘆 𝗳𝘂𝗰𝗸𝗲𝗱 𝘂𝗽 𝗶𝗺 𝗻𝗼𝘁 𝘁𝗿𝘆𝗻𝗮 𝗯𝗲 𝘁𝗵𝗲 𝗼𝗻𝗲 𝘁𝗼 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗶𝘁 𝘄𝗼𝗿𝘀𝗲." Jayson asked for another ball as Jaylen contemplated what Jayson should do. "𝗧𝗲𝘅𝘁 𝗵𝗲𝗿, 𝘁𝗲𝗹𝗹 𝗵𝗲𝗿 𝘆𝗼𝘂 𝘄𝗮𝗻𝗻𝗮 𝘁𝗮𝗹𝗸" Jaylen patted Jayson's shoulder and walked away to get back to shooting. Jayson went to the bench to grab his phone and opened his messages.
YOU ARE READING
𝚃𝚘𝚡𝚒𝚌༄- Jᴀʏsᴏɴ Tᴀᴛᴜᴍ
Romansa"𝑦𝑜𝑢 𝑘𝑛𝑜𝑤 𝑡ℎ𝑎𝑡 𝑑𝑖𝑐𝑘 𝑎𝑙𝑤𝑎𝑦𝑠 𝑏𝑒𝑒𝑛 𝑝𝑟𝑜𝑏𝑙𝑎𝑚𝑎𝑡𝑖𝑐..."ᴀ ᴅᴏᴍɪɴɪᴄᴀɴ ᴘʀᴏ-ᴅᴀɴᴄᴇʀ, Aʟʏssᴀ Rᴀᴍᴇʀᴏ, ᴡᴀs Jᴀʏsᴏɴ ᴛᴀᴛᴜᴍ's ᴄʜɪʟᴅʜᴏᴏᴅ ꜰʀɪᴇɴᴅ. ᴀꜰᴛᴇʀ ᴀ ꜰᴇᴡ ʏᴇᴀʀs ᴛʜᴇʏ sᴛᴀʀᴛᴇᴅ ᴛᴏ ᴍᴇss ᴀʀᴏᴜɴᴅ ᴀɴᴅ ᴇɴᴅᴇᴅ ᴜᴘ ᴄᴀᴛᴄʜɪɴɢ ꜰᴇᴇʟɪɴɢs, ʙᴜᴛ ᴊᴀʏsᴏɴ ɪs...