Joonas
Istun studion sohvalla ja soitan kitaraa, samalla alan hyräilemään soittamaani laulua. Olen omissa ajatuksissani kunnes tunnen kun joku istuu viereeni, vilkaisen nopeasti sivulle ja huomaan kun Emilia katsoo minua ja hymyilee. Alan itsekkin hymyillä.Emilia
Kuuntelen kun Joonas laulaa ja soittaa kitaraa. Ajattelen: "Tuohon ääneen ei voi kyllä ikinä kyllästyä."
Joonas lopettaa soittamisen ja laittaa kitaran pois. Menen tuon kainaloon. "Mä rakastan sua" sanon hymyillen
Joonas sanoo: "Mäkin rakastan sua."
Joonas kysyy: "Mitä tehtäs tänään?"
"Mentäskö ulos syömään?" Kysyn.
"Joo mennään vaan."Joonas vastaa hymyillen.Kävelen Joonaksen kanssa ravintolalle ja menemme sisälle istumme pöytään ja tilamme ruoat. " Mulla on tulossa se kiertue kuukauden päästä niin oisitko halunnu lähtee mukaan sinne?" Joonas sanoo.
Vastaan: "No mulla on kyllä töitä silloin niin en mä kyllä tiedä."
"No tuuthansä ainakin käymään" Joonas sanoo hieman pettyneenä
Sanon: "No tottakai mä tuun"
Joonas: "No hyvä!"Kuukauden time skip
Joonas
Olen bändin kanssa keikka paikan bäkkärillä ja ajattelen Emiliaa ja laitan hänelle viestin: "Millon sä voit tulla käymään?" Emilia vastaa viestiin: "Mä sain järjestettyä työt silleen et mä pääsen jo huomenna?"
Joonas vastaa: "No hyvä nähään sit huomenna rakastan sua."
Emilia vastaa: "Nähään ja mäkin rakastan sua."Seuraava päivä
Emilia
Olen astumassa koti ovesta ulos kunnes puhelimeni soi katson kuka se on ja huomaan että se on työ kaverini Lauri vastaan puheluun hän sanoo että on sattunu auto kolari ja mun pitäis tulla mahdollisimman nopeasti. Sanon: "Mä tuun mahdollisimman nopeasti omalla autolla perässä" Lähden heti nopeasti autolla ja unohdan laittaa Joonakselle viestin että en pääsekkään. Illalla työ kaverini Lauri kysyy että: "Haluaisitko lähtee mun luokse bisselle?" Päätän lähteä.
Laurin luona juomme bisseä ja katsomme telkkaria ja juttelemme kaikesta mitä oli tapahtunut ja mitä loukkaantuneille tehdään. Vähän ajan päästä minua alkaa väsyttää ja nukahdan.Joonas
Olen päkkärillä odottamassa keikan alkua ja Emiliaa. Katson puhelintani että jos häneltä olisi tullut viesti mutta ei ole tullut. Päätän itse laittaa viestin että: "Missä olet ja onko jotain sattunut?"
En enää kerkeä katsoa puhelintani koska keikka alkaa. Keikan jälkeen menen heti katsomaan että onko Emilia vastannut, viestiä ei ole tullut. Alan pikku hiljaa huolestua ja päätän soittaa hänelle. Emilia vastaa: "Moi"
Joonas: "Missä sä oot ja miks sä et vatsaa mun viestiin?"
Emilia: "Aa joo anteeks tänään päivällä kun mä olin lähössä niin mulle tuli yks tosi tärkee työ juttu ja en sit siinä kiireessä muistanu laittaa sulle viestiä ja sit mä menin mun työ kaveri Laurille ja päätin sit myös jäädä yöks."
Joonas: "Ai vai yöks."
Emilia: "Niin kun en mä enää jaksanut kotiin mennä"
En keksi väsyneenä mitään muuta sanottavaa kun: "No aha ja se joku Lauri on sit muka tärkeempi kun sun poikaystävä vai." sanon vihaisesti
Emilia: "Älä nyt suutu enkä mä voi mitään et se onnettomuus tapahtu."
Joonas: "Mutta sille voit että kenen luona yövyt." sanon vihaisesti ja suljen puhelun.Päätän lähteä ulos purkamaan ajatuksiani ja lähden juoksemaan vain jonnekin suuntaan, vähän ajan päästä päädyn jonnekin uimarannalle ja käyn istumaan maahan. Päässäni liikkuu kaiken laisia ajatuksia mm, jos se on vaikka pettänyt sen Laurin kanssa ja olikohan se valhe että hän unohti laittaa viestin?
Emilia
Puhelun jälkeen purskahdan itkuun
Lauri: "Hei mitä tapahtu?
Emilia: "Joonas suuttu mulle kun mä sanoin että mä oon sun luona yötä eikä se varmaan usko sitä että mulle tuli tärkee työ keikka."
Lauri: "Tuskin se nyt pitkäks aikaa ja aamulla se jo soittaa sulle ja pyytää anteeksi.
Emilia:"No niin kai. Ja Joonas oli varmasti myös tosi väsyny keikan jälkeen."Sanoja: 571
YOU ARE READING
Butterfly effect
FanfictionMiten niin pienestä väärinkäsityksestä ja pettymyksestä voi tulla niin iso välirikko. Mitä tapahtuu kun luulot ja oletukset ottavat mielessä vallan ja saa aikaan ison perhos efektin. Mitkä pienet asiat kuitenkin kertovat että toinen silti edelleen...