Joel
Näen kun Joonas lähtee kävelemään nopeasti kaupasta pois ja huudan hänelle: "Minne sä meet"?
Joonas ei vastaa minulle mitään. Lähden juoksemaan Joonaksen perään ja saan hänet kiinni "Mitä tapahtu?"
Joonas: "Se se sano että se on raskaana sille Laurille?" hän sanoo itkien.
Vastaan: "Mitä ihmettä, se kuitenkin valehtelee."
Joonas: "No en kyl usko että valehtelee koska se näytti ihan totiselta."
Joel: "Haluutko vielä mennä jonnekin?"
Joonas: "Mä haluun nyt vaan mennä kotiin ja olla omissa ajatuksissani?Joonas
Saavun kotiin ja menen sängylleni makaamaan, purskahdan itkuun ja pian nukahdan. Näen unta että olemme Emilian kanssa rannalla ja katsomme toisiamme hymyillen hetken päästä menemme uimaan me pidämme hauskaa kunnes sukellan ja tulen pintaan en näe Emiliaa mistään, yhtäkkiä kuulen Emilian huutavan apua yritän löytää häntä kaikkialta mutta en löydä häntä enää mistään kuulen vain hänen avun huutonsa. Pian herään hiki otsallani ja tajuan että se oli vain unta. Vähän ajan päästä kun olen maannut sängyssä tarpeeksi menen keittiöön keittämään kahvia.Hetken päästä puhelimeni soi ja päätän katsoa kuka minulle soittaa se on Niko joten päätän vastata: "Moi" sanon väsyneenä. Niko sanoo: "Moi halusitko nähä vielä tänään?" vastaan: "No joo mä haluaisinkin puhua sulle yhestä asiasta." Niko: "Okei no haluatko tulla mun luo?"
Joonas: "Joo voin mä, mä tuun kohta." suljen puhelun.
Puen päälleni mustan hupparin ja college housut, sen jälkeen lähden ovesta ulos ja menen autoon, lähden ajamaan Nikon luokse.Niko
Odottelen Joonasta kotona ja hetken päästä ovi kello jo soi ja menen avaamaan. Menemme olohuoneen sohvalle istumaan. Juttelemme kuulumisia siinä ja jonkun ajan päästä muistan että Joonaksen piti sanoa minulle joku asia Sanon: "Hei oliks sulla muuten joku asia mitä halusit sanoo."Joonas
Vastaan: "Joo oli mulla" kun sanon tuon niin hymyni hyytyy.
Niko: "Sano vaan"
Joonas: "No siis mä törmäsin Emiliaan kaupassa ja se sano että se on raskaana sille Laurille.
Niko: "Mitä helvettiä."
Joonas: "Ja se vaan pyörii mun mielessä ja en saa sitä millään pois ja en tosiaan tiiä mitä mun pitäs tehä."
Niko: "Ite asiassa se tuli laittaa mulle instassa dm viestiä ja sano että ois kiva tustua paremmin.
Joonas: "No mitä vittua mä kyl soitan sille ja sanon suorat sanat."
Niko: "Hei hei nyt rauhotu mä voin sopii sen kaa tapaamisen ja sit voin puhuu sille."
Joonas: "Ootko ihan varma."
Niko: "Joo joo mä haluun auttaa sua."
Joonas: "No kiitos."
Lähden Nikon luota samalla yrittäen peitellä vihaani. Istun autoon otan puhelimeni, laitan sen äänettömälle ja heitän sen takapenkille. Lähden ajamaan autolla kotiin.Niko
Laitan Emilialle viestiä: "Nähdään huomenna baarissa klo 18.00 koska ois vähän asiaa."
Hetken päästä Emilia vastaa: "Jes arvasinkin että muutat mieles. " Vastaan: "Nähdään siis huomenna."Emilia
Herään noin klo 9.00 aikoihin ja menen keittiöön tekemään aamupalaa ja syön aamupalan. Mielessäni pyörii ajatuksia että mitä sanon, miten mun pitäis olla ja miten ilta muutenkin tulisi menemään. Ajattelin lähteä ulso lenkille virkistääkseni mieltä ja päätä. Kotiin saavuttuani menen suihkuun ja sen jälkeen vaihdoin vaatteet. Sen jälkeen menen sohvalle katsomaan telkkaria.
Kun olen jo jonkun aikaa katsonut telkkaria, katson kelloa ja se onkin jo sen verran että pitää ruveta valmistautumaan. Menen vessaan meikkaamaan ja meikkaamisen jälkeen menen makuuhuoneeseen valitsemaan vaatteita. Otan mustat farkut ja mustan napapaita topin. Lopuksi harjaan hiukset ja jätän ne auki. Menen laittamaan eteiseen kenkiä jalkoihini ja laitan vielä päälleni farkku takin. Lähden ovesta ulos.
Saavun baarille jossa Niko jo odottaa minua menemme sisälle ja tilaamme juomat.Niko
Kun olemme tilanneet juomat päätän kysyä kuulumisia ja kun olemme jonkun aikaa siinä juttelleet niitä näitä niin päätän mennä asiaan. "Miten muuten sulla on nyt menny tän eron jälkeen?" kysyn.
Emilia vastaa: "No siis eihän tää nyt helppoo oo ollu."
Niko: "Mä ymmärrän kyl hyvin, mä kuulin että sä ja Joonas olitte tavanneet kaupassa ja olit kuulemma sanonut että oot raskaana niin pitääkö se ihan paikkaasa?" Emilia: "No siis siinä tais käydä sillee että saatoin niiku valehdella." hän sanoo varovasti.
Niko: "Miks sä teit niin?"
Emilia: "Koska mä olin niin vihainen enkä keksinyt siinä vaiheessa muuta sanottavaa."
Niko: "Sun pitää sanoo sille että valehtelit ja pyytää anteeks."
Emilia: "Mut en mä uskalla."
Niko: "Laita sille vaikka nyt se viesti niin mä voin auttaa sua siinä."
Emilia avaa puhelimen ja menee whatsappiin: "No mitä mä laitan." hän kysyy
Niko: "No laita että: Mä oon valehdellut sulle että oon raskaana ja pyydät vaan anteeks."
Emilia: "No okei" viestissä lukee:
"Moi Joonas sillon kun nähtiin kaupassa niin mä taisin valehdella sulle että mä oon raskaana koska olin niin vihainen ja mä tiiän että sä et pysty antamaan mulle ikinä anteeks mutta kuitenkin anteeks kaikesta."
"Lähetetty" Emilia sanoo
Niko: "Hyvä eikö tunnukkin paremmalta."
Emilia: "No joo kai mut ei se kuitenkaan ikinä anna mulle anteeks." Mut hei kello on jo aika paljon ja mun pitäisi varmaan lähtee."
Niko: "No joo totta mut hei mä haluaisin vielä jatkaa tätä juttua huomennakin kun tuntuu et ois vielä hirveesti juteltavaa niin nähtäiskö huomennakin?"Emilia
Vastaan: "No joo sopii mulle nähään vaikka huomenna täällä samaan aikaan ja hei tästä ei sit tarvii kertoo kenellekkään." Niko vastaa: "Joo ei tarviikkaa."
Emilia: "Heippa ja hyvää yötä!"
Niko: "Heippa ja hyvää yötä sullekin. Nähään huomenna!"
Lähden onnellisena kävelemään kotia kohti olen iloinen että ilta meni paremmin mitä olin ajatellut. Ajattelen: "Niko on ehkä ihanin ja mukavin ihminen kenet oon tavannu ja vielä hyvän näkönenkin."
Saavun pitkän kävelemisen jälkeen vihdoin kotiin vilkaisen kelloa puhelimestani ja se näyttää 12.30 menen heti suihkuun ja sen jälkeen otan jääkaapista jotain iltapalaa, syön sen ja menen sänkyyn, olen vielä hetken puhelimella ja vähän ajan päästä menen nukkumaan. Nukahdan aika nopeasti koska olen aika väsynyt.Sanoja: 916
ESTÁS LEYENDO
Butterfly effect
FanficMiten niin pienestä väärinkäsityksestä ja pettymyksestä voi tulla niin iso välirikko. Mitä tapahtuu kun luulot ja oletukset ottavat mielessä vallan ja saa aikaan ison perhos efektin. Mitkä pienet asiat kuitenkin kertovat että toinen silti edelleen...