Joonas
Herään aamulla keikka bussissani ja muistan viime yönä tapahtuneen, päätän heti soittaa Emilialle hän vastaa:"No moi"
Joonas: "Moi mä oon tässä nyt miettiny asioita ja tullut semmoseen tulokseen että parasta olisi että me jatkettais elämää omillamme"
Emilia: Tuon kuullessani kyynel vierii poskelleni ja sanon: "Oonko mä sun mielestä tehny muka niin hirveen teon että sen takia pitää erota."
Joonas: "Mä en nyt vaan pysty luottamaan siihen että sä oot vaan nukkunu siellä ja en pysty myöskään uskomaan että sulla oli oikeesti muka niin tärkee työ keikka."
Tuon kuullessani en saa mitään muuta sanottua kun vain että: "No okei sit jos sä oot tota mieltä" Sanon itkien ja suljen puhelun.seuraavana päivänä
Joonas
Olen ajamassa studiolle koska sovimme että nähtäisiin kaikki tänään siellä mietin myös että miten kertoisin tapahtuneesta vai kertoisinko ollenkaan. Saavun studion pihaan, parkeeraan auton ja menen sisälle. Jätän kengät eteiseen ja huomaan Aleksin olevan jo tietokoneen ääressä. Sanon: "Moi"
Aleksi: "Moi" Istun sohvalle ja hetken päästä kuulen oven avautuvan ja josta sisään tulevat Niko, Joel ja Tommi.
Kysyn: "Missäs Olli on?" Niko: "Nukku pommii" Joonas: "No niinpä tietenkin" Alamme tekemään töitä ja hetken kuluttua kuulen oven avautuvan ja Olli astelee sisälle ja sanoo: "Moi sori kun oon myöhässä." Aleksi: "No ei se mitään." Jatkamme vielä töitä ja kun olemme saaneet jotain aikaan Niko kysyy: "Onko teillä nälkä"
Sanon : "Joo no kylhän tässä jo vähä on" Joel: "Koo niin on" Aleksi: "mullakin" Niko menee katsomaan jääkaappiin ja sanoo: "Täällä ei oo kyllä mitään. Pitäskö lähtee mäkkäriin?
Joel: "Koo mennään vaan."Jätkät lähtevät mäkkäriin ja ovat saaneet tilattua ruoat. Niko huomaa että Joonas on ollut tänään aika hiljainen ja hän päättää kysyä Joonakselta: "Hei Joonas kun mä oon tässä huomannu että sä oot ollu jotenkin vähä hiljanen niin. Onko jotain sattunu?" Joonas: "No mä voin kertoo sitten kun ollaan päästy takas studiolle." Niko: "No okei"
Jätkät ovat saapuneet takaisin studiolle.Joonas
Joel kysyy: "Voitsä nyt kertoo sen jutun mitä sä et voinu kertoo aikaisemmin?"
Joonas: "No voin mä mut tulkaa kaikki tänne ja istukaa alas."
Olen alkamassa sanomaan jotain mutta suljen suuni koska ajattelen että jos ne nauravat mulle tai suuttuvat mulle.
Niko: "Sä voit sanoo meille mitä vaan ja me halutaan kuunnella ja tarvittaessa autetaan." Tommi: "Jep niin voit. " Joonas: "No mä ja Emilia erottiin koska mä epäilen että se on pettäny mua."
Niko: "No voi ei kyl mä nyt ymmärrän miks oot ollu hiljanen."
Joel: "Mut sä siis epäilet etkä tiiä varmaksi että se on pettäny sua." Joonas: "No en varmaksi tiiä mutta se sano et sillä oli joku tärkee työ keikka ja sen jälkeen meni muka vaan nukkumaan sen työ kaverin luokse. Eikä se ees ilmoittanut että ei pääse tulemaan."
Joel: "No joo kyllä toi jo kuulostaa siltä että ihan selvästi on pettäny.
Joonas:"Niin ja se mua ärsyttää täs eniten että kun se vielä lupas ja sano että sai järjestettyä työnsä niin että pääsee näkemään mua ja nyt sit vielä valehtelee." Joel: "No jep"Joonas: "Mulla nyt on semmonen olo että haluaisin unohtaa ainaki hetkeksi kaiken joten haluutteko lähtee mun kanssa baariin?"
Niko: "Mä voin lähtee."
Olli: "Mäkin voin tulla."Joonas, Niko ja Olli saapuvat baarille he menevät baari tiskille ja tilaavat juomat. Kun he ovat juoneet jo useammat juomat he alkavat olla jo pikkuisen kännissä. Seuraavaksi Olli tilaa kaikille shotteja. Noin tunnin kuluttua he ovat jo täysin hirveässä humalassa ja päättävät lähteä pois. Kaikki menevät Nikon luokse yöksi.
Olli
Herään aamulla jostakin sohvalta ja tajuan että olen Nikon luona, käännän hieman päätäni ja huomaan Joonaksen saamuneena lattialle.
Hetken kuluttua tunnen oksennuksen kurkussa ja juokse vessaan oksentamaan. Sen jälkeen menen keittiöön ottamaan särkylääkkeen ja huomaan samalla että Niko nukkuu omassa sängyssään joka on vähän outoa koska yleensä Niko on myös se joka sammuu aina lattialle. Kun olen ottanut lääkkeen menen sohvalle katsomaan telkkaria.Niko
Herään aamulla hirveään mikreeniin ja menen heti ottamaan keittiöstä särkylääkettä. Sen jälkeen menen takaisin sänkyyn makaamaan, laitan silmälaput silmille ja nukahdan uudelleen.Joonas
Herään telkkarin ääniin ja huomaan että makaan lattialla, hetken päästä näen Ollin sohvalla, nousen istumaan ja kysyn: "Missä mä oon? Ja mitä tapahtu?"
Olli vastaa: "Me ollaan Nikon luona ja taidettiin kaikki juoda ehkä vähä liikaa." Hän naurahtaa
Vastaan: "No siltä näyttää. Ja missäs se Niko on?"
Olli: "Kävi ottamassa lääkkeen ja meni takas sänkyy."Sanoja: 710
VOUS LISEZ
Butterfly effect
FanfictionMiten niin pienestä väärinkäsityksestä ja pettymyksestä voi tulla niin iso välirikko. Mitä tapahtuu kun luulot ja oletukset ottavat mielessä vallan ja saa aikaan ison perhos efektin. Mitkä pienet asiat kuitenkin kertovat että toinen silti edelleen...