الفصل الثاني

163 9 0
                                    

نطقت ندى بتلك الكلمات لتتسارع ضربات قلب الجميع لتصرخ بها سندس :
- ندى اوعي تدخلى طريق صحراوي هيستفردوا بيكي هناك خليكي وسط العربيات .

نظرت الأخيرة خلفها بقلق :
- سندس عددهم بيزيد وأنا خايفه ومش عارفه اتصرف .

وهنا تدخل عاصم يتمتم بهدوء :
- ندى لو معاكِ سلاحك عمريه وخليه جنبك وزى ما سندس قالتلك خليكِ وسط الناس على الأقل لحد ما نوصلك .

وبالفعل نفذت ندى طلب عاصم وعلى الفور نهض كلاً من سندس وزين وآدم ونيرين ومن قبلهم عز متجهين نحوها معتمدين على جهاز التتبع الخاص بها .

كان آدم يقود بسرعة خيالية لتصرخ الأخيرة به :
- آدم احنا رايحين نلحق ندى مش عايزين نموت قبل ما نوصلها بالراحه شويه!!

وهنا صدح صوت زين الساخر فجميعهم يتواصلون مع بعضهم عن طريق تلك السماعات الصغيرة فى أذنهم :
- والله يا بنتى أنا حاسس انى فى فيلم fast& furious من اللى بيحصل فيا احنا بنطير حرفياً!!

وهنا صرخت ندى بأذن الجميع :
- انتو قاعدين بتهزروا وسايبينى هنا هموت!!

وهنا أردف عز بسرعة :
- ندى تقدرى تدخلى عالصحراوي دلوقتي احنا داخلين عليكِ خلاص ابعديهم عن الطريق دلوقتي .

غمغمت بقلق :
- عز انت متأكد من اللى انت بتقوله ده ولا هسلم عالشهدا فى الآخر ؟؟

وهنا تدخلت سندس تنظر للوضع أمامها ببرود :
- ندى اسمعي الكلام خليهم يحسوا انهم هيمسكوكي ، لازم نعرف هما عاوزين منك ايه بالضبط .

أومأت ندى بهدوء لتقم بتغيير مسارها نحو الطريق الصحراوي لتتبعها تلك السيارات على الفور غير منتبهين للسيارات الثلاثة خلفهم ، وفى تلك الأثناء انحرفت سيارة سندس نحو احدى الطرق ليصرخ بها آدم :
- سندس انتِ رايحة فين؟؟

- لازم نحاصرهم ما ينفعش كلنا نمشي من نفس الاتجاه يا آدم .

وهنا ارتسمت ابتسامة مختلة على ثغر نيرين لتردف بهدوء يخفى خلفه الكثير :
- آدم ادخل من الشارع الجاى .

عقد ما بين جاحبيه يغمغم بقلق :
- نيرين ، ممكن اعرف انتوا بتفكروا فى ايه انتو الاتنين!!

أردفت سندس ببرود :
- كل خير يا آدم اسمع بس الكلام أنا عارفه أنا بعمل ايه .

وبالفعل نفذ آدم ما طلبته سندس ، بينما ندى كانت تقود بأقصى سرعتها لدرجة أن الاطارات كانت تظهر شرارات من قوة احتكاكها بالأرض ، اقتربت السيارات منها بشدة مكونة حلقة حولها ، نظرت حولها بخوف فهى الآن هالكة لا محالة وما جعل الأمر أسوء نفاذ شحن هاتفها فقد انقطع التواصل مع إخوتها وزوجها ، نطقت الشهادتين مغمضة عينيها منتظرة اختراق الرصاصات جسدها ولكن فى تلك اللحظة وجدت ثلاثة سيارات تقترب منها مشكلة حلقة حول تلك السيارات وعلى الفور وجدت سيارة تطلق الرصاص بوحشية لتنبطح على الفور .

لعنة الإنتقام (التوأمتان2) ( متوقفة حالياً )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن