0.5

2.9K 119 5
                                    

Şuan şakasız bir biçimde üç silahşörlerle oturmuş, elimizde tabaklar dedikodu dinliyoruz.

Sezen Hanımın "Artık kalkalımda dinlesinler. Bir dahakine bende bekliyorum sizi." demesiyle ayaklandılar.

O kadar iyisin ki sağol.

Ayağa kalktılar ve yarım saatte kapıda sohbet ettiler. Kapının kapanma sesiyle rahatladım.

İçim şişti artık be.

Babaannem içeriye girdi ve yanıma oturdu. Beni sıkıca kendisine çekti ve göğsüne bastırdı. Bende kollarımı onun beline sardım. "Eşşek sıpası. Geleceğini neden haber vermedin?" dedi. Tam cevap vereceğim sırada kapı çaldı. Heyecanla olduğum yerden doğruldum. Kapıya doğru koştum.

Kapıyı açtığımda dedemi gördüm. Dedem o sırada ayakkabısını çıkarıyordu. Doğruluğundan beni görmesiyle şok oldu. Ben bişey yapmazsam en az 10 dk öyle duracağına içeriye doğru çekiştirdim dedemi. İçeriye girince kapıyı kapattım ve dedeme doğru döndüm.

Hala şokta garibim.

Beni kendine çekti bende onu belinden sıkıca sardım. Dedem bana çok şey öğretmişti. Aramızdaki mesafeye rağmen çok konuşur çok şey öğrenirdim dedemden. Onu o kadar çok özledim ki...

Ayrıldığımızda "Deli kız niye haber vermedin?" dedi. "Haber verseydim sürprizin bir amacı kalır mıydı reisim." dedim.

Bana kızgın gibi bakmaya çalışarak "Kesin haberi vardı değil mi bizim eşeğin?" dedi. Gülerek "Vardı tabi dede." dedim. İçeriye geçtik. Dedem ve üç silahşörler selamlaştı. Dedemin yanına oturdum ve başımı onun omzuna yasladım. Aklıma bir anım geldi.

Dedem ile yerde oturmuş oyun oynuyorduk. Karıncanın sırtında kocaman bir ekmek parçası vardı ve taşımakta zorlanıyordu. Karıncayı işaret ettim.

"Bu karınca neden taşımakta zorlandığı bir yükü taşıyor dede?"  diye sordum merakla. Dedem her şeyi bilirdi,  her soruna çözümü vardı. Bilemediğim, merak ettiğim, zorlandığım herşey de dedemden yardım alırdım.

"Bak güzel kızım, bunu sana şu şekilde açıklayayım." dedi ellerimi tutarak. "Hayat  bazen taşıyamayacağımız yükler bindirir sırtımıza. Bu yükü taşımak zorundayızdır mutlaka. Bunu bir şekilde halletmemiz, aşmamız gerekir. Bazen bu bize çok zor gelir, bazen başarısız oluruz ancak asla  yılmamalıyız. " dedi ve soluklandı.

"Ama sen hep bunların üstesinden gel güzel kızım. Bazen yapamayız ancak her daim başarılı olamayız zaten. Başkalarının yükünü kendi omuzuna yükleme. Hiçbir zaman başın eğik gezme etrafta. Kendinle gurur duy, kendini sev. Taşıyamayacağı yükler alma sırtına. " diye devam etti.

" Kendini ezdirme. Ne olursa olsun kendi benliğinden vazgeçme balım. " dedi son olarakta " Seni her zaman seveceğiz balım. Her daim arkandayız. İster başarılı ol, ister olma. Seni seviyorum güzelim. " diye ekledi.

Ben hep böyle büyütüldüm. Hayatın her tarafını ailem anlattı, acımasız tarafında nasıl dik durmam gerektiğini öğretti.

Gerçekliğe döndüm.





Çerezlik bir bölümle sizi mutlu etmek istedim. Umarım amacıma ulaşabilmişimdir.

En kısa sürede tekrar bölüm atmak, eski aktifliğimi sağlamak istiyorum.

Sizleri çokça öpüyorum.

💗

Rus KızHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin