Ansha | 8

784 45 4
                                    

Assalamualaikum... Rafiq memberi salam dan tekan butang loceng yang berada di rumah Anais itu,setelah Rafiq mengambil wallet tersebut, dia terus menuju ke rumah Anais untuk memulangkan wallet tersebut.

Waalaikummusalam, oh Encik Rafiq rupanya , silakan masuk, Encik Anais ada di dalam.

Rafiq seakan lupa yang kawannya ada guard di rumahnya, ingat yang menyapa salamnya kawannya sendiri, rupanya pakcik guard yang umur menampakkan sudah 50 tahun.

Anais seorang yang baik, walaupun di pandang jahat oleh masyarakat yang lain hanya disebabkan familynya sendiri.

Rafiq melangkah kaki ke pagar kecil yang dibuka oleh pakcik guard yang menyapa kedatangannya tadi untuk masuk ke dalam rumah Anais tersebut.

Setelah sahaja masuk ke dalam rumah Anais, Rafiq hentikan jejak kakinya seketika, ia memerhatikan ada 1 buah kereta jenama Lamborghini hitam seakan akan dia tahu siapa pemilik kereta tersebut.

Ehem.

Rafiq mengalihkan pandangannya ke pakcik guard tersebut kerana dia berdehem seketika untuk memberitahu sesuatu kepada Rafiq.

Tuan Aryan dan Puan Erynays ada di dalam Encik Rafiq, bolehlah Encik Rafiq bersembang dengan mereka berdua, lagipun Encik Rafiq dah lama tak bertemu dengan mereka kan? Kata pakcik guard tersebut.

Rafiq hanya mengangguk dan memberikan senyuman.

Bila diorang sampai pakcik?. Tanya Rafiq.

dalam pukul 8 pagi tadi , mungkin mereka akan bertolak balik malam ni. Kata pakcik guard tersebut.

Bertolak malam ni? Maksudnya balik French? Tanya Rafiq.

Ye Encik.

Rafiq hanya mengangguk kata pakcik itu.

Baru balik Malaysia pagi tadi, malam nak terus balik French? Balik sini mesti ada sebab, mungkin urusan company papa dia? Bisik hati Rafiq.

Encik Rafiq masuklah dulu ya.

Baik. Rafiq menuju ke pintu rumah Anais untuk berjumpa dengannya, setelah naik 2 anak tangga untuk masuk ke dalam rumahnya, Rafiq nampak kelibat kedua orang tua Anais, dan juga Kawannya.

"Hai Uncle, Sain".Rafiq menanyakan kabar papa Anais dan menghulurkan tangannya untuk mencium tangan papa Anais sebagai tanda hormat, dan memberi senyuman kepada Mamanya dan juga tunduk sedikit sebagai tanda hormat.

Hai Rafiq, uncle sihat, how are you? everything okay?. Tanya Tuan adryen kepada Rafiq.

Alhamdulillah saya okay, saya ingat uncle dah lupa bahasa Malaysia, maklumlah dah lama sangat duduk French kan, Hehe. Sempat lagi Rafiq bergurau.

Of course, walaupun uncle tak menetap di Malaysia, uncle masih ingat bahasa sini. Tuan adryen membalas kata kata Rafiq sambil senyum sinis.

Rafiq hanya senyum, dan matanya menatap muka Anais dengan kelihatan wajah kawannya mengetap rahang yang kelihatan nampak bengang, mungkin ada apa apa yang berlaku?.

Anais hanya berdiam diri, tidak kata apa apa pun.

Allons-y, il y a une autre affaire qui mérite d'être résolue
- Kata Puan Erynays kepada Tuan Adreyn.

Rafiq hanya mendengar kata kata yang keluar pada mulut Puan Erynays. Ya Anais dahulu menetap di French sehingga umurnya 25 tahun, selepas perkahwinan papanya dengan mama tirinya "Puan Erynays waktu umurnya 9 tahun. Ibu kandungnya meninggal sejak dia umur 8 tahun lagi. Jadi tak peliklah kalau dia fasih berbahasa Francis dan juga bahasa Melayu kerana dia menggunakan dua dua bahasa tersebut ketika dia menetap di Francis.

C | JIKA ITU TAKDIRNYA Where stories live. Discover now