Aisha, bangun. Kita nak gerak balik ni. Maria mengejut Aisha dari lena tidurnya. Jam sudah menunjukkan pukul 7:45 pagi. 8:30 pagi mereka kena check out.
Aisha bingkas bangun dari tidurnya. Mukanya kelihatan sembam kerana menangis semalaman. Tak percaya apa yang mak wan bagitahunya.
𝐹𝑙𝑎𝑠ℎ𝑏𝑎𝑐𝑘....
𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑑𝑎ℎ 𝑚𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑢𝑏𝑎𝑡 𝑑𝑎ℎ ?.
𝐷𝑎ℎ 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 , 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑑𝑎ℎ 𝑚𝑎𝑘𝑎𝑛. 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑚𝑎𝑠𝑢𝑘 𝑡𝑖𝑑𝑢𝑟 𝑑𝑢𝑙𝑢 𝑦𝑎. 𝐵𝑎𝑑𝑎𝑛 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑠𝑎𝑘𝑖𝑡.
𝑆𝑒𝑏𝑒𝑙𝑢𝑚 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑡𝑖𝑑𝑢𝑟 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 𝑛𝑎𝑘 𝑏𝑎𝑔𝑖𝑡𝑎ℎ𝑢 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 . 𝑀𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 ℎ𝑎𝑟𝑎𝑝 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑡𝑒𝑟𝑖𝑚𝑎 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 ℎ𝑎𝑡𝑖 𝑡𝑒𝑟𝑏𝑢𝑘𝑎.
𝐾𝑒𝑛𝑎𝑝𝑎 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 ? 𝑀𝑎𝑐𝑎𝑚 𝑏𝑒𝑛𝑑𝑎 𝑠𝑒𝑟𝑖𝑢𝑠 𝑎𝑗𝑒𝑟 .
𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎, 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑡𝑎𝑘...
𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑡𝑎𝑘 𝑎𝑝𝑎 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 ? 𝐶𝑢𝑏𝑎 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 𝑐𝑎𝑘𝑎𝑝 ℎ𝑎𝑏𝑖𝑠 .
𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑡𝑎𝑘 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛𝑑𝑢𝑛𝑔 𝑑𝑖𝑠𝑒𝑏𝑎𝑏𝑘𝑎𝑛 𝑒𝑓𝑓𝑒𝑐𝑡 𝑡𝑢𝑚𝑏𝑢𝑘𝑘𝑎𝑛 𝑑𝑒𝑘𝑎𝑡 𝑟𝑎ℎ𝑖𝑚 𝑡𝑒𝑟𝑙𝑎𝑙𝑢 𝑘𝑢𝑎𝑡 𝑚𝑒𝑛𝑦𝑒𝑏𝑎𝑏𝑘𝑎𝑛 𝑟𝑎ℎ𝑖𝑚 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑙𝑒𝑚𝑎ℎ.
𝐴𝑝𝑎?! 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 𝑔𝑢𝑟𝑎𝑢 𝑘𝑎𝑛 ?.
𝑇𝑎𝑝𝑖 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑑𝑜𝑘𝑡𝑜𝑟 𝑘𝑎𝑡𝑎 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑝𝑢𝑙𝑖ℎ 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑠𝑒𝑙𝑎𝑙𝑢 𝑝𝑒𝑟𝑔𝑖 𝑏𝑢𝑎𝑡 𝑟𝑎𝑤𝑎𝑡𝑎𝑛 . 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑚𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑢𝑏𝑎𝑡 , 𝑖𝑛𝑠𝑦𝑎'𝐴𝑙𝑙𝑎ℎ 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑝𝑢𝑙𝑖ℎ. 𝑃𝑒𝑟𝑐𝑎𝑦𝑎 𝑝𝑎𝑑𝑎 𝑘𝑢𝑎𝑠𝑎 𝐴𝑙𝑙𝑎ℎ 𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 .
𝐴𝑖𝑠ℎ𝑎 𝑡𝑒𝑟𝑢𝑠 𝑙𝑎𝑟𝑖 𝑚𝑎𝑠𝑢𝑘 𝑘𝑒 𝑑𝑎𝑙𝑎𝑚 𝑏𝑖𝑙𝑖𝑘𝑛𝑦𝑎. 𝐷𝑖𝑡𝑖𝑛𝑔𝑔𝑎𝑙𝑘𝑎𝑛 𝑚𝑎𝑘 𝑤𝑎𝑛 𝑠𝑒𝑜𝑟𝑎𝑛𝑔 𝑑𝑖𝑟𝑖 .
𝐸𝑛𝑑𝑓𝑙𝑎𝑠ℎ𝑏𝑎𝑐𝑘...
Pukulan ini lagi teruk daripada ayahnya. Ayahnya tidak pernah menumbuknya. Hanya tampar, sepak kaki dan kena libas dengan tali pinggang. Perkara ni baginya susah untuk diterima. Dia juga ingin kahwin, ada anak. Tetapi sayangnya dia tak boleh mengandung. Masih ada lelaki yang boleh terima dia sepenuhnya.
☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎☼︎
Anais memandang balkoni di sebelah kirinya. Melihat kanak kanak kecil main di gigi air.
Fikirannya melayang memikirkan Aisha. Apa dia buat?, Macam mana keadaan dia?, Dia boleh terima apa yang mak wan bagitahu dia?.
Argh! Anais menarik rambutnya kebelakang. Kalau dia sampai awal kemungkinan Aisha tak kena pukul teruk sampai macam ni sekali.
Anais kau okay tak?. Soal Rafiq. Dia mengambil tempat untuk duduk di hadapan Anais. Kini mereka bertentangan.
Anais hanya mengangguk.
YOU ARE READING
C | JIKA ITU TAKDIRNYA
RomanceAisha Amalia seorang anak perempuan sulung dalam keluarga Megat Helmie. Dia bekerja keras demi sebutir nasi untuk dirinya dan 3 orang lelaki adiknya. Megat Helmie seorang ayah yang kaki judi, kaki perempuan dan juga kaki pukul. Hari demi hari Aisha...