Şöyle bir şey fark ettim geçenlerde yapılan bir yorum sayesinde:
BEN NEREDEYSE HİÇ KADINLAR ARASI İLİŞKİLER HAKKINDA BİLGİ VERMEMİŞİM AMK!?
Büyük ihtimalle verdiğim bilgilerin çoğunu kendi kafamda bir cinsiyete yönelik yapmadığım için bunu kitapta belirtme ihtiyacı da hissetmemişim. Ve bu hatayı düzeltmek için hemen bu bölümü yazmaya karar verdim.
Çünkü kadınların bu kitapta kendilerine ayrılmış özel bir bölümleri olmasını hak ettiğini düşünüyorum.
Olmaması için fazla güzeller...
Bu yüzden efendim işte lezbiyen ilişkiler veya ilişkide iki kişinin de vajinası olduğu ilişkiler hakkında, kullanılan terimler hakkında, cinsel ilişkileri hakkında bilgiler.
A) İlişkiler:
1- Yuri kültürü / türü:
Yuri kültürü Japonya'nın manga türünden çıkmış bir terimdir. İki kadın arasındaki ilişkiyi baz alan çizgi romanlar, kurgular veya animelerdir.
Aynı türün karşı cins için adı Yaoi'dir.
Araştırdığıma göre Yurilerde genellikle cinsel ilişki Yaoiler kadar açık seçik değildir, derin öpüşmeler ve birbirinin göğüslerine dokunma dışında fiziksel fazla bir eylemde bulunulmaz.
Bu tabi ki hiç yapılmadığı anlamına gelmiyor. (yani sanırım KDKSSMSLEM)
2-Lesbian/GirlxGirl:
İkisi de iki kadın arasında geçen ilişkiler için kullanılan başlık ve etiketlerdendir. Manga ya da animelerden çok hayran kurguları veya kitaplarda geçen ilişkilerdendir.
Peki ikisi aynı şey mi?
Aşağı yukarı.
Lezbiyen başlığının "Lezbiyen edebiyatı" dediğimiz bir yönü daha olması haricinde aynı sayılırlar.
Lezbiyen edebiyatının yüzyıllara uzanan bir tarihi vardır. Bu kısım Lezbiyen yazarları, daha hayran kurgu diye bir şey, hatta internet bile yokken yazılan romanları, queer kadın karakterleri ve bu gibi unsurları içeriyor. İkinci yüzyıldan günümüze kadar olan çok geniş bir periyodu kapsıyor.
GirlxGirl ise internet ve hayran kurguların; Wattpad, AO3, Fanfic.net gibi platformların yaygınlaşmasıyla ortaya çıkmış bir terim.
3- GL?:
BL'i aranızda duyanlar vardır. "Boys' Love"anlamına gelir.
GL ise "Girls' love" demektir.
Kızlar arası ilişkileri içeren kitaplar, filmler, diziler yani aklınıza gelebilecek her türde bulunabilir.
Bir de bonus: NL
NL hiç okumadım ama heteroseksüel ilişkiler için kullanıldığını biliyorum.
Öle yani.
B) Terimler:
1-Fruity:
Meyveli 😏-
Bu sadece lezbiyenler için kullanılmasa da bahsetmek istedim. Bir kişinin 'Fruity' yani 'meyveli' olması onun gay, lezbiyen, biseksüel, panseksüel vb. olduğu anlamına gelir. Cinsel anlamda kullanılmaz.
2- Sapphic:
Kadınlardan hoşlanan ve erkek olmayan kişiler için kullanılır. Kelimenin kökeni milattan önce yedinci yüzyılda yaşamış ve kadınlara olan ilgisi hakkında yazılar yazmış bir şair olan Sappho'dan gelir.