"I'm sorry Dyan."
Darlisya berdiri dihadapan tubuh Ardyan yang diikat. Penghujung batang besi dihentak ke lantai beberapa kali seraya memandang jejaka di hadapannya, dengan beku.
"What are you going to do, bonita?"
Dominant, possessive, and obsessive as usual.
"You just want to catch my attention, don't you?"
soal Ardyan dengan sinis. Badan menggeliat kecil, memperbetulkan urat-urat saraf yang terseliuh. Kedua kelopak mata layu itu merenung Darlisya dengan renungan yang tajam. Tetapi menyimpan makna disebaliknya.
Darlisya mengukir senyum dibibir, tangan menarik kolar baju dari leher.
"Well then, sedap tak air yang aku bagi tu tadi?"
"Dah sayang yang buatkan, mesti lah sedap," jawab Ardyan dengan sarkistik.
Sempat lagi kau nak melawak eh.
Air botol yang diminum sebentar tadi mengandungi ubat yang cukup kuat untuk membuatkan Ardyan menjadi lemah. Tetapi dirinya takkan pernah mengalah untuk mendapatkan hati gadis itu walaupun dihalang dengan pelbagai cabaran.
Ardyan mendekatkan wajah kacaknya seolah-olah merendahkan lagi kemampuan Darlisya.
"You know you can't run away from me, mi amor."
Batang besi digenggam erat. Lelah yang dilalui akhirnya akan tamat pada malam ini, dengan pengakhiran yang akan tercatat didalam muka sejarah sama ada hidup ataupun mati.
"I will haunt you for the rest of your life, little bunny. Hope you won't regret your actions right now to me later."
Dan diangkat hingga mencapai ke atas bahu. Semakin laju sel darah yang mengalir di dalam tubuh, semakin aktif adrenalin mengawal diri Darlisya.
"Is that so..."
Darlisya mendengus.
Yang penting, tugas aku dah selesai.
"For your information Ardyan Stevano Gaviria, I will never be yours."
Pap!
Lalu dihentak ke kepala jejaka itu. Dunia Ardyan menjadi gelap sepenuhnya. Tangan dan kaki turut diikat ke kerusi bersama pekerja-pekerjanya yang lain.
Beberapa jam kemudian, Ardyan tersedar dari lenanya. Kepala di sandarkan ke belakang. Di sebabkan efek ubat yang terlalu kuat, Ardyan mengalami pening yang membuatkan seluruh penglihatannya menjadi samar-samar. Fikiran menjadi buntu buat seketika.
"Mhm... Da... Darlisya? Sa... Yang? Sayang?" seru Ardyan dengan keluhan. Ia cuba menggerakkan salah satu kakinya, tetapi gagal.
Kesemua anak buahnya termasuk consigliere nya masih nyenyak dibuai mimpi, langsung tak sedarkan diri. Memang tak boleh diharap!
Ardyan memerhatikan keadaan di sekelilingnya, ada sebuah laptop berwarna silver yang terbentang ditinggalkan atas meja. Ardyan cuba melihat dengan lebih dekat lagi, dan ada satu dokumen rahsia yang terpapar jelas.
YOU ARE READING
My 'Everlin Darlisya'
ActionBunyi peluru yang menembusi ke batang leher Uncle Theo, itulah satu-satunya bunyi peluru yang tak akan pernah terpadam dari fikiran Darlisya, buat selama-lamanya. Bahagia dan senyuman Darlisya, bagaikan telah mati tanpa jasad. Seluruh kenangan indah...