Aleksandr naik ke atas atap semata-mata untuk mencari Darlisya yang hilang entah kemana. "Where have you been?" tanya Aleksandr kerana merasa pelik bila Darlisya tiba-tiba naik ke atas atap dengan membawa sniper. Takkan lah dia nak tembak tupai dari atas bumbung ni kan?
"Oh, I m just practicing my aim here. What are you doing here anyway?" Darlisya memeluk tubuh dan menepikan sniper miliknya ke belakang. Sarung tangan dinaikkan keatas, kedua-dua tapak tangan dimasukkan ke dalam poket.
"Well I thought you want to discuss about our business together, in my office?"
Raut wajah Darlisya berubah buat seketika, lalu mengenyitkan mata beberapa kali kearah lelaki tua dihadapannya. Hmm, nak buat-buat lupa lah tu. "Oh yeah. I do but let me take this to my room first."
"Alright. I'll wait in my office then."
Darlisya menggapai penghujung sniper menggunakan tangan sebelah. "Great, I'll see you there."
Aleksandr menganggukan kepala dan berlalu pergi meninggalkan Darlisya. Kaca matanya yang dikaburi dengan serpihan salji disapu kebawah sebelum berpaling kearah pintu exit.
Darlisya merasa lega bila Aleksandr turun ke ofisnya semula. Darlisya membawa sniper tadi dan bergegas menuju ke bilik tidurnya. Namun, Darlisya tetap yakin dengan bisikan hatinya, lelaki yang menjadi driver Aleksandr tadi, ialah bukan salah satu ahli dari keluarga De'Xander.
Kemungkinan, lelaki itu dihantar oleh salah satu pihak musuh De'Xander atau The Xevilkrov family. Ataupun, mungkin lelaki itu tadi ialah sebenarnya undercover agent yang ditugaskan untuk mengintip tentang hubungan antara Darlisya dan De'Xander family dengan menggunakan nama dan latar belakang yang palsu.
Semuanya masih menjadi tanda tanya bagi Darlisya, tetapi Darlisya hanya masuk ke dalam biliknya dan menyimpan sniper yang di bawanya tadi kedalam ruang rahsia disebalik almari pakaian itu. Apa yang Darlisya boleh buat sekarang, ialah mengambil langkah untuk berjaga-jaga. Terumatanya, kalau-kalau ada wiretap yang dipasang secara rahsia melalui corded telephone yang ada, atau kamera tersembunyi yang disimpan di tempat yang rumit dan susah untuk ditemui.
Lagipun, kalau nak bagitahu Aleksandr pun dah tak guna. Bila Darlisya memandang ke luar tingkap, lelaki yang menyamar jadi driver Aleksandr tadi tiba-tiba menghilang... Tanpa jejak.
"Otlichno, nakonets-to vy zdes'."
(Great, you're finally here.)
Aleksandr menyusun fail yang berselerak di atas meja ke rak di belakangnya. Sementara itu, Darlisya mengelilingi ke seluruh ofis. Tiada apa yang berubah, dekorasi dan seisi ofis hampir serupa seperti dulu. Tetapi apa yang membuatkan ofis itu terasa kosong, sejak tiada lagi kelibat dan figura Mattheo Denaro di dalam rumah agam itu. Sekarang, hanya tinggal Aleksandr seorang bila anak-anak buahnya menjalankan tugas dan tanggungjawab masing-masing.
"By the way, where's Nathan?"
"He's still in the university. I told him to be part of the politic this year to gather more connections from the important people for my family."
YOU ARE READING
My 'Everlin Darlisya'
ActionBunyi peluru yang menembusi ke batang leher Uncle Theo, itulah satu-satunya bunyi peluru yang tak akan pernah terpadam dari fikiran Darlisya, buat selama-lamanya. Bahagia dan senyuman Darlisya, bagaikan telah mati tanpa jasad. Seluruh kenangan indah...