Chapter 3: Katy Miles

3 1 0
                                    

In de kelder waren de jongens aan het gamen, terwijl Rydel met haar laptop op schoot op een andere bank zit. Ik besluit om maar naast haar te gaan zitten. 'Hey Katy,' zei Rydel toen ik ook mijn laptop op mijn schoot zette. Ik glimlach even naar haar en kijk dan naar het scherm. 'Wie is er aan het winnen?,' vraagt Rocky dan aan de jongens op de andere bank. 'Ross,' zeggen ze allemaal in koor. 'Jullie kunnen gewoon niet tegen je verlies,' hoor ik Ross dan zeggen. 'Echt wel maar jij speelt altijd vals.' Ryland kijkt zijn broer boos aan. 'Helemaal niet,' zegt Ross dan beledigd. 'Helemaal wel.' 'Niet.' 'Wel.' 'Niet.' en zo ging het nog even door. Ik sluit mijn koptelefoon aan op mijn laptop om de ruziënde jongens buiten te sluiten. Als ik op internet mijn favoriete serie heb gevonden klik ik op de aflevering waar ik was gebleven. Intussen is Rocky naast me op de bank komen zitten. 'Kijk jij dat?,' vraagt hij dan. Voorzichtig knik ik en doe mijn koptelefoon af. 'Ik kijk dat ook!,' zegt hij dan enthousiast. 'Wacht is dat de nieuwste aflevering?' Ik knik weer, zet het beeld op fullscreen en haal mijn koptelefoon eruit. 'Zullen we samen kijken?,' vraag ik hem dan zacht. 'Als jij dat goed vind, maar misschien is het beter als we dan boven gaan kijken voordat we de rest uit hun concentratie halen,' zegt hij dan een beetje lachend. Ik knik en volg hem weer naar boven, naar zijn kamer. Als we in zijn kamer zijn pakt hij 2 zitzakken uit een hoek en zet ze voor het bed neer. Ook zet hij een tafeltje voor de zitzakken waar mijn laptop op kan staan. Ik zet mijn laptop op het tafeltje en zet de aflevering van The Flash weer aan. Rocky doet nog gauw het licht uit en gaat naast me op de andere zitzak zitten. 'Deze serie is echt geweldig,' zegt Rocky dan na een tijdje. 'Echt wel,' geef ik dan toe. 'Kijk je ook Arrow?' Ik knik en zie dat hij me dan ongelovig aankijkt. 'Weet je hoe moeilijk het is om iemand te vinden die die series kijkt, of die op zijn minst niet van die verwijfde series kijkt. Ik bloos dan even. Hij inspecteert mijn gezicht. 'Nee he, jij kijkt ook zulke series,' zegt hij dan en laat zich zuchtend weer in zijn zitzak vallen. 'Het zijn er maar een paar,' zeg ik dan voorzichtig. 'Maar superhelden en vigilanties zijn veel beter dan vrouwendrama's.' Voorzichtig kijk ik naar hem en zie dat er een glimlach op zijn gezicht vormt. 'Gelukkig,' zegt hij dan en kijkt me nog gauw even aan.

Als de aflevering is afgelopen strek ik me even uit en begin te geeuwen. 'Ben je moe?,' vraagt Rocky me dan. 'Beetje, het was een lange dag,' zeg ik en laat me terug vallen in de zitzak. 'Wil je nog iets kijken of wil je liever naar bed?' Rocky kijkt me vragend aan. 'Heb je Silent Hill ooit gezien?,' vraag ik hem dan. Hij schud zijn hoofd. 'Dan gaan we die dus kijken,' zeg ik met een lach. 'Het klinkt een beetje als een horrorfilm, moet ik nu bang zijn?' Hij kijkt me aan met een lach. 'Nee hoor,' zeg ik en zet de film aan.

Na ongeveer een uur van de film gezien te hebben voel ik mijn ogen toch wel vrij zwaar worden. Als ik naar Rocky kijk zie ik dat hij gefascineerd maar toch ook angstig naar het scherm kijkt. Voorzichtig raak ik zijn arm aan maar doordat hij zo in de film zit schrikt hij van mij en springt op. Ik begin te lachen. 'Katy!,' zegt hij een soort van boos waardoor ik nog erger moet lachen. 'Ha-ha ja lach maar ik pak je nog wel terug,' zegt hij en kijkt me met een mysterieuze lach aan. 'Misschien is het tijd voor ons om naar bed te gaan.' Hij hijst me uit de zitzak waarna ik tegen hem aan val en we samen op de grond belanden. Allebei beginnen we te lachen en blijven op de grond liggen. Ik kan nu al voorspellen dat ik het hier naar mijn zin ga hebben, en ook dat ik verliefd zal worden. En dat het op een grote ramp zal uitdraaien.

Things are looking upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu