Zareef Hayder| chapter 1

697 16 3
                                    

Good morning my bunga" kata Zareef hayder memandang lembut muka isterinya. Kedengaran raisha sedang tergeliat kecil.

"Morning too my prince" Balas raisha Dalam keadaan mamai.

" Jom subuh Sama Sama tapi bunga pergi la amik wuduk Dulu abang tunggu" kata zareef lembut sebelum dia mengucup lembut ubun ubun isterinya.

"Oky" raisha lantas bangun Dari tidur Dan berlalu ke bilik air.

Selepas solat raisha menyentuh lembut tangan suaminya lalu dikucup perlahan. Zareef membalasnya dengan kucupan Di dahi licin isterinya.

"Erm abang bersiap la dulu sha pergi buat breakfast dulu ye" kata raisha hendak bangun.

Laju sahaja tangan kekar milik lelaki itu menahan tangannya.

"Tak apa Kita makan luar je nanti , sekarang bunga bersiap la dulu" kata zareef lembut.

Lalu telekung milik isterinya dibuka lalu dilipat. Sejadah juga Di gantung pada tempat sejadah.

                  𝒛𝒂𝒓𝒆𝒆𝒇𝒓𝒂𝒊𝒔𝒉𝒂

"Abang.." panggil raisha.

"Ye?" Balas Zareef tanpa memandang wajah itu.

"Raisha nak makan nasi lemak dekat office kite  tu nak?" kata raisha memandang suaminya itu.

"Ouh boleh je" Balas zareef memandang raisha sekilas.

.
.
.

2 bungkus nasi lemak diletakkan Di atas meja. Laju Saja tangan kecil itu membuka bungkusan nasi lemak tersebut.

Zareef Hayder Yang memandang tingkah laku itu terus menggeleng kecil lalu tersenyum.

Lapar betul isterinya ni. Zareef pun terus membaca doa Dan apa lagi makan la hoho.

"Emm treasure, can I ask you something?" Tanya Zareef.

Gadis itu memandangnya sekilas lalu mengangguk kecil. Fokus bebenor makannya .

"Kalau abang suruh Bunga berhenti kerja , Bunga nak tak?" Tanyanya serius.

Raisha terus berhenti Dari makan.

"Emm kenapa abang Tanya?" Soalan dibalas soalan.

"Herm abang terfikir nanti dah anak tak kan sayang nak kerja lagi" Balas Zareef Dalam keadaan risau.

" Wah laju ye bercakap pasal anak" raisha ketawa kecil.

"Treasure, abang serius ni" katanya Dalam nada Yang serius.

"Haih mesti la tak nak lagipun Kita kan Masih Belum Ada anak so why not raisha kerja dulu" Balas Raisha lembut.

" Tapi treasure" lantas raisya memotong.

"Tak pa awak jangan la risau nanti Bila saya dah mengandung saya janji saya berhenti and Akan fokus dekat awak je boleh?" Kata raisha memujuk.
Dia terfikir juga tapi dia sudah sayang dengan kerjanya.

"Herm promise?" Tanya Zareef.

"Yee" raisha menayangkan senyuman.

" Sorry kalau abang buat bunga sakit Hati but abang just risau kalau boleh abang tak nak raisya penat nanti balik nak kene fokus family Kita lagi" Zareef.

Dia tak mahu tengok wajah itu kepenatan biar lah dia sahaja Yang menanggung.

"It's okay raisha faham" dia tersenyum lalu sambung makan.

                  𝒛𝒂𝒓𝒆𝒆𝒇𝒓𝒂𝒊𝒔𝒉𝒂

Tok Tok Tok
Pintu bilik Zareef diketuk. "Masuk" dengan suara dinginnya.

Zareef Hayder [ Complete]Where stories live. Discover now