Zareef Hayder| chap 10

98 7 3
                                    

Yooo vinxie semuaq. Saje nak cakap abaikan typo ye klau ade kesalahan maaf. Seya maseh baru tapi lepas ni saya Akan belajar lagi. Huhuhu

Happy reading vinxiee♡

Pagi ini keadaan telah menjadi hura hara akibat jeritanku Yang nyaring sudah memenuhi satu rumah. Sakit tak terhingga. Air Mata Ku menitis sikit Demi sedikit. Tangan menjadi sejuk Dan dingin.

" Sabar sayang abang hantar beg semua ni Kat Dalam kereta dulu" lantas Zareef mengangkat beg tersebut lalu berlari menuruni anak tangga. Ye sekarang ni air ketumban Aku dah pecah tunggu masa je.

" Abang sakit ..." Aku memegang perutku sambil menutup Mata.

" jom precious" Zareef sudah mengangkat tubuhku lalu dibawa menuruni tangga. Aku diletakkan Di tempat duduk belakang.

" Sabar ye precious , insya Allah abang bawa kereta secepat mungkin" Zareef memandu dengan had laju. Dia tidak peduli walaupun banyak sudah kereta telah hon padanya. Sekarang ini lagi penting isterinya.

.
.
.

" erghh abang" Aku mencakar lengan Zareef.

" Banyakkan berzikir sayang" Zareef mengusap lembut kepala si isteri. Sakit Di lengan Di abaikan.

" Abang hikss" panggilku perlahan. Ya allah , Ibu Yang beranak je tahu sakit nak beranak macam mana. 9 Bulan bawa perut Yang sedang dihuni si kecil.

" Shuhh simpan tenaga abang always dekat Sisi sayang" Zareef menenangkan raisha.

" Okay puann push sikit lagi yee dah nampak kepala baby" raisha meneran sekuat mungkin. Alhamdulillah tidak mengambil masa Yang lama maka terdengar lah tangisan si bayi.

" Alhamdulillah, " kata doktor tadi. Semua Di situ mengucap Rasa syukur.

Uwekk uwekk

" Alhamdulillah you did a great job precious " Zareef menitiskan air Mata. Dicium dahi si isteri. Perasaanya gembira ketika ini. Mendengar tangisan si bayi Yang Baru sahaja lahir Di dunia. raisha tersenyum gembira.

.
.

Sesudah Zareef mengazan Kan bayi mereka , bayi tersebut Di letak Di katil bayi Di Dalam wad tersebut. Yeaa mereka dapat bayi lelaki.p

Tangan si isteri dikucup lembut sambil mengusap kepala raisha. Dilihat si isteri sedang tidur kelelahan.

" Thanks sayang sebab dah lahirkan anak abang" dahi raisha dikucup lembut. Rasa sayang Zareef dekat raisha saban Hari semakin menggunung Rasa cintanya.

" Emm abang" raisha membuka kelopak matanya secara perlahan.

" Sayangg" Balas Zareef lembut.

" Abang sha nak air " Zareef mengangguk kecil lalu botol air dibawa Dari rumah diambil Dari beg. Penutup botol sudah terbuka. Raisha meneguk air itu secara perlahan - lahan.

" Nak makan ape ape ke? Abang Beli ye?" Zareef berura ura ingin bangun lantas raisha menahan.

" Raisha tak lapar lagi eh jap , kenapa perut kempis je ni" raisha memegang perutnya. Aikk tadi buncit ni kenapa kempis ni.

" Ya allah sayang, tak ingat ke tadi sayang baru je lahirkan baby tak kan lupa " Zareef menahan tawa.

" Ehhh ye kee mane baby mane " Tanya raisha teruja.

" Tu kat sebelah sayang" Zareef menepuk dahinya. Baru je lahirkan terus Lupe ingatan. Alahai comel.

" Wehhh baby boy ke abang" raisha mengangkat perlahan lahan bayi itu.

" Ofcc sayang dah ade Nama ke?" Tanya Zareef lagi. Setahunya mereka tak pernah lagi berbincang pasal Nama anak kerana masa check up mereka tak nak tahu lagi gender anak mereka sebab itu mereka tidak terlintas untuk memikirkan Nama.

" Raes hazreeq bin Zareef Hayder" Balas Raisha sambil tersenyum ke Arah zareef.

" Hensemnya Nama macam abang" kata Zareef bangga. Mesti dah besar macho an hahahah.

" Ofcc hensem macam abangg" mereka tertawa bersama.

" Heyyy budakk kecikkk" sergah seseorang.

" Ya allah dayanaaa " kata raisha gembira .

" Yoo beb lama tak jumperrr " kata dayana diva
Alaa gedik sikit je dengan mem.

" Err datang dengan siape? " Tanyaku hairan. Budak ni mane reti bawak kereta.

" Tu dengan rayyan " dayana menunjuk ke Arah Zareef Dan Rayyan Yang sedang berbual.

" Aiii sejak bile bercintan cintun??" Tanya Ku pelik. Pelik bin ajaib. Dipenuhi pelik.

" Baru je hehehe dah la nak main dengan anak kau" Balas dayana.

.
.
.

" Abanggg" panggilku perlahan. Tak mahu jika Lena anak mereka terganggu.

" ye sha sayang" Balas Zareef. Handphone diletak Di tepi sofa.

" Lapar heheheh" Aku menayangkan sebaris Gigi putihku

" Tu abang ade belikan nasi goreng tomyam makan la " terbeliak mataku apabila ternampak sebungkus polistren Di tepi katil Ku.

" Ommm maseh bebibuuu" kataku lagi. Bungkusan itu Aku buka lalu Aku makan. Weh sedapnyeee.

" Sayangg abang nak cakap nii" kata Zareef serius . Mata hazelnya sudah memandang tepat ke Dalam Mata light brown milik isterinya.

" Ape dia hm?" Raisha menutup bekas polistren tersebut. Fokusnya kini terhadao Zareef.

" Abang tak tahu macam mana nak cakap ape lagi but thanks sayang sebab sudi bawa anak abang Dalam perut sayang selama 9 Bulan abang tak tahu nak Balas jasa sayang macam mana but I'm really happy. " Kata zareef gembira.

Raisha kini berasa ingin nangis. Dadanya merasa sebak. Matanya kini rase panas tunggu masa saje nak turun air Mata ni.

" Welcome abang sha pun dah cukup bersyukur sebab abang sudi layan perangai sha Yang mengidam itu ini , masak , basuh baju hampir ke semua abang buat Dan abang tak pernah merungut I'm proud of you abang , sha lucky sebab dapat suami macam abang " lantas badan tegap itu Aku peluk erat. Rase cam tak nak lepaskan.

" Know what precious , cinta abang Hari Demi Hari Makin menggunung cinta Dan sayang abang dekat sayang" dahi raisha dikucup lembut. Bahagianyaa.

Tbc.

Almost complete:( * vote la sygku

Zareef Hayder [ Complete]Where stories live. Discover now