" Abang nak bawak sha pergi mana ni" mataku sudah tertutup dengan Kain berwarna hitam. Haih ade lah- lah laki Aku ni nak buat suprise but... I like I like heehhehe.
" Sikit lagi nak sampai precious" balasnya lagi. Bahu ku dirangkul erat Dari tepi.
" Alright precious , dah sampai tunggu sampai abang buka Kain ni, but bile abang dah bukak Kain ni sayang jangan buka Mata lagi okay? Tunggu sampai abang Kira sampai 3 " kata Zareef panjang. Raisha hanya patuh Dan mengangguk.
" Alright sweetie , are you ready?" kata zareef tidak sabar.
" Yess husband , I'm ready" kata raisha teruja.
" Okay.. 1 "
" 2 "
" 3 "Aku membuka Mata secara perlahan.
Dang!
" Ab.. abang" Aku terkedu tabah teruja . Omaigadd suami siape niiii masya Allah sweetnye nak peluk BOLEH? Hihihi
" Bunga abang suka?" kata zareef Ragu - Ragu. Err takut si isteri tak suke Pula.
" Ofccc, sha sukaa but... Bila masa abang buat nii" kataku teruja. Sempat lagi Aku mengambil gambar buat kenangan.
" Masa precious abang ni tidur laa" pada awal pagi lagi Zareef sudah keluar untuk mencari barang Dan dihias tepi pantai ala - ala candle light dinner la you.
" Abang tak penat ke? Abang buat sendiri?" Bertalu talu Aku Tanya.
" Ofc not sayang, and tak penat sebab abang memang nak buat suprise untuk isteri abang so tiada istilah penat " kata Zareef lembut. Rambut Ku diselikkan Di tepi telinga.
" Omoo husband Shaa sweet giler " kataku seraya memeluk suamiku Di sebelah.
" Tengok la suami siapa?" Katanya bangga.
" Ofc la suami raisha Sofea" kataku senyum sehingga manampakkan barissan gigi putihku.
" Comel, dah jom makan and you know what precious? Abang sempat masak tau benda ni masa sayang bersiap" kembang hidung Zareef.
" Woooo sempat pulak yeee patut la tak Kasi orang turun" kataku terharu.
" Isteri abang Kan memang bersiap lama mestilah sempat " katanya lagi. Laju Saja tangan Ku mencubit perutnya.
" Aduhh precious" Zareef menyerang kesakitan. Ya allah umi bisa . Mau bengkak Malam ni.
" Hehehehe tindakan refleks sorry" pipi zereef dikucup. Bukan tindakan refleks tapi sengaja hehehe.
:
:8 months later..
Kini kandungan sudah mencecah 8 Bulan. Zareef juga menjaga Ku dengan elok Dan menjadi semakin protective. Sudahnya Aku hanya makan Dan baring Saja. Segala kerja dirumah ini Aku Di larang untuk buat.
Beberapa Bulan lepas, Zareef juga Ada terkena alahan seperti tidak boleh bau wangian ku segala minyak wangi Ku Zareef tidak tahan bau kesudahnnya Aku hanya memakai minyak wanginya sahaja.
" Precious , termenung apa Tu" Zareef melabuhkan duduknya Di sebelahku.
" tak de termenung ape pun , Saja ambil angin dekat luar " kataku sembari tersenyum.
" Ouhh" kepalaku diusap lembut.
" Abang.." panggilku lembut.
" Yes precious? " Balas Zareef.
" Abang tak penat ke jage sha selama sha pregnant ni? ykk abang kene buat semua benda masak , basuh baju , kemas rumah abang tak Rasa sha menyusahkan abang ke?" Tanyaku panjang lebar. Biase overthinking hiks.
" Ya allah precious, sayang tak pernah menyusahkan abang and abang pun tak Rasa menyusahkan , dah tanggungjawab abang Jaga sayang since you are pregnant , abang tak boleh tengok sayang buat kerja cukup la perut sayang bertambah besar lagi cepat sayang penat, abang tak nak tengok wife abang penat , cukup sayang tengah bawa anak abang Dalam perut ni " perutku diusap. Serta merta air mataku mengalir. Anak Mata hazelnya Aku tatap lembut. Aku nampak keikhlasannya.
" Shuss don't say like that after this, abang tak nak tengok precious abang ni nangis dah you make me hurt sayang" air mataku diseka lalu Dia membawa Ku memasuk ke dakapannya.
" You know what precious , abang sayang precious your mine always mine " dahiku dikucup lembut. Pelukannya terasa hangat.
Aku tak tahu nak cakap apa sekarang ni terharu gembira semua tapi Aku bersyukur mempunyai suami seperti Zareef Hayder. Aku tak tahu Yang Aku Akan jatuh cinta padanya walaupun Di awal perkenalannya Aku sangat membencinya.
Hikss macam mana dengan chapter Kali ni okay? Hmm dah nak complete. Jangan Lupe tekan vote walaupun readers tak ramai but thanks cause ade Yang sudi nak membace lagi :) author double update ye hehe.
YOU ARE READING
Zareef Hayder [ Complete]
Storie d'amore𝒐𝒏𝒍𝒚 her 𝒄𝒂𝒏 𝒎𝒂𝒌𝒆 𝒎𝒆 𝒇𝒂𝒍𝒍 𝒊𝒏 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒔𝒐 𝒅𝒆𝒆𝒑𝒍𝒚