Zareef Hayder| chapter 11

185 7 2
                                    

Song : Hingga Tua Bersama ,- rizky febian

2 years later

" Mwomyy " panggil suare kecil tersebut. Lantas raisha pandang ke arah belakang.

" astaghfirullahalazimm reeq kenapa Kotor sangat ni" raisha bangkit Dari duduknya lalu membersihkan rambut Raes hazreeq Yang sudah dipenuhi rumput.

" heheh dydy baling tanah tadiiw " Balas Raes pelat.

" Haihhh ape daddy ingat reeq lembu ke haihh , jom mummy Mandi Kan " raisha menarik tangan kecil tersebut masuk ke rumah .

" Ekhem nak ikut " kata suara garau tersebut.

" Tak de tak de abang Mandi sendiri " kata raisha geram.

" Reeq pergi Mandi sendiri Kan dah besar Kan? Hehehe " kata Zareef lembut.

" okay dydy " laju sahaj kaki kecik tersebut Naik ke atas dengan terkedek kedek.

" Ishh Saje je kan " kata raisha geram. Dah lah berlumpur kalah lembu opah hm. Astaghfirullahalazimm raisha tersedak opah nanti.

" haah saja kenapa? sini la precious abang nak peluk ni" raisha Di bawa ke Dalam pelukan.

" ISHHH ABANGG KOTOR LAAA SHAAA" jerit raisha geram. Hikss opah tolong raisha..

" So? Kotor same-same " balas Zareef tenang. Pelukan Di pinggang raisha Di rapatkan lagi.

" Haihh" raisha mengeluh perlahan. Buat macam mana pun kalau dah Nama Zareef bukan nak dengar cakap. Nak kene piat telinga ni.

.
.
.

" Mwomy dydy" panggil Raes hazreeq. Hujung baju raisha ditarik.

" Yes kenapa reeq?" Tanya raisha lembut.

" Tuww kweta " Raes menunjjukkan ke arah kedai mainan Yang menjual kereta mainan tersebut.

" reeq nak kereta Tu ke?" Tanya Zareef lembut lalu memandang ke Arah kedai kereta mainan tersebut. Si kecil itu mengangguk.

" Alright jom " kata Zareef bersemangat. Lalu mengenggam tangan kecil tersebut bersama sang isteri lalu menuju ke arah kedai tersebut.

" Now choose rereeeq " Zareef melepaskan genggaman tangan tersebut. Raes berlari anak menuju ke kereta mainan pilihannya.

 Raes berlari anak menuju ke kereta mainan pilihannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Selepas habis membuat pembayaran mereka keluar Dari kedai mainan tersebut. Kini mereka menuju pulang kerumah selepas hampir seharian mereka Di mall.

.
.
.

Angin malam Yang dingin menerpa ke muka raisha. Raisha menatap ke arah langit Yang sudah gelap. Terlihat Bulan Dan Bintang Di atas langit.

" Precious " panggil Zareef lembut. Tangan kekarnya  mula melingkar di pinggang raisha lalu dagunya diletakkan Di atas bahu si isteri.

" Eh abang " kata raisha sedikit terkejut. Lalu memandang ke Arah langit tersebut.

" Kenapa duduk kat luar ni hm? tak sejuk ke jom la masuk" Tanya Zareef lembut. Terasa hembusan nafasnya Di telinga raisha.

" Tak sejuk pun hehehe abang kenapa tak tidur lagi?" Tanya raisha lembut. Terasa pelukan si suami sangat hangat.

" Macam mana abang nak tidur kalau precious abang tak de dekat katil" Balas Zareef perlahan. Lalu Dia menatap ke arah langit.

" Precious " panggil Zareef lalu tangannya Yang melingkar di pinggang si isteri dileraikan. Dia memusingkan bahu raisha untuk menatapnya.

" Thank you for everything. Abang bersyukur sangat sebab untill now raisha still dengan abang. Know what from the first day abang jumpa sayang abang dah jatuh cinta dekat sayang walaupun masa Tu sayang benci sangat dekat abang sebab abang nakal time Tu but abang tak percaya sebab sayang abang berubah and abang hampir putus Asa lepas sayang benyak Kali reject abang.  And masa Tu abang sedih sangat sebab abang nampak Yang precious benci sangat dekat abang. Tapi abang tak putus asa , tiap - tiap malam abang berdoa dekat Allah supaya isteri abang ni buka Hati Dan boleh terima abang and know what? Now precious dah jadi isteri abang Yang sah Dan abang bahagia sangat. Raes hazreeq our son , Tu Bukti cinta Kita." Kata zareef panjang lebar.

Raisha merasa matanya kini sudah panas. Tunggu masa sahaja air matanya nak turun. Tipu kalau kata tak terharu , raisha nampak Yang Zareef dulu tidak pernah putus asa untuk mendapatnya. Walaupun jauh mana sekali dia berlari tapi kalau dah tertulis lari macam mana pun dia Akan jadi milik Zareef.

" Hiks abangg ni " mulut raisha tercebik kecil. Lalu air Matanya turun. Alahai cengengnya.

" Comel la wife abang ni , don't cry okay? " Zareef menyeka air Mata si isteri.

" Macam mana sha tak nangis , abang buat raisha terharu. Tapi Kan abang kalau abang nak tahu raisha sebenarnye tak pernah bencikan abang cuma masa Tu raisha ego sebab raisha takut kalau sha jatuh cinta abang Akan tinggalkan sha , but I'm wrong abang tak pernah tinggalkan sha. Buktinya sekarang ni , abang Masih ade dengan raisha sampai sekarang, Jujur sha sayang abang sangat sha tak pernah bosan dengan abang. Maafkan sha sebab time Tu reject abang" jelas raisha. Zareef tersenyum kecil .

Zareef membawa raisha ke Dalam pelukan. Day by Day Rasa cinta terhadap si isteri semakin menggunung.

" Now stop cry , abang janji abang tak kan tinggal Kan precious kecuali biar maut Yang memisahkan kite " Zareef mengusap rambut raisha lembut.

" until now, only your name is in my heart" tutur Zareef lembut Di telinga raisha. Raisha tersenyum kecil Rasa bahagianya dia sekarang memiliki suami macam Zareef.

                    The end.

true, there's no perfection but that is before i meet you. - Zareef Hayder.

i still fall in love with you every time i look into your eyes - Raisha Sofea

the right person will make you fall in love with yourself too .  - Zareef Hayder.

Sorry kalau ending tak best or gempak macam cerita lain. Haih know² dah habis dah , Ada Yang still membaca? Mari la vote chinguuu.

Zareef Hayder [ Complete]Where stories live. Discover now