Zareef Hayder| Chapter 7

68 8 0
                                    

Suasana dingin Malam ini , Benar - benar membuatkan raisha berasa nyaman. Angin menerpa mukaku, sejuk itu yang dia rasakan.

" Precious" suara garau tersebut telah menghentikan lamunanku.

" Abang.." balasku sedikit terkejut.

" Kenapa duduk sorang - sorang ni, tak sejuk ke hm? " tanyanya lagi. Tangan kekar miliknya sudah melingkar di pinggangku. Kepalanya dilettakan di atas bahuku.

" Tak pun hehe saje nak ambik angin malam" kataku lagi. Selesa dengan keadaan sekarang. Terasa pelukkanya hangat.

" Precious abang ni Ada craving apa-apa tak? kalau Ada abang carikan" sejak Aku disahkan mengandung, setiap masa suami Aku Akan tanye

' precious ade craving ape ape?'
' precious nak ice cream? Mochi? Cake? Abang Cari sekarang jugak'
' Bunga nak 10 kotak magnum pun abang tak kesah'

Sweetnyeee suami saya ahaks. Pernah suatu Hari Tu Aku mintak untuk bela kambing di rumah. Terkejut beruk reaksinya hahahahah.
Entah lah sejak akhir-akhir ni permintaanku agak lain macam tapi diturutkan saje kalau tak merajuk hihi kecuali Bela 'kambing' hmm tak kan dapat hiks.

" Sokay abang , sha tak de Rasa mengidam sekarang ni " Aku pusing menghadapnya.

Kucupan hangat diberi Di dahiku. Ya allah nak blushinggg.!!

" Jom? Masuk sejuk dah ni " kata Zareef.

Awww suami kite caring la wakkk !!!

" Now sleep , good night sayang" katanya lembut  lalu Zareef melabuhkan kucupan Yang hangat Di dahi si isteri.

Zareef memutuskan untuk mengalunkan surah Yusuf ayat 1-16 untuk tidurkan Aku. Bibirku sudah tersenyum nipis dengan Mata Yang sudah berat. Bukan kali pertama , tapi semenjak kebelakangan ini Zareef  kerap membacakan surah itu untukku. Usapannya disekatakan dengan suara alunan merdu suaranya. Selesa sehingga suara Dari Zareef semakin pelan dipendengaranku.

" day by day, I fall more and more in love with you, only your name is in my heart my wife , raisha sofea" kata Zareef perlahan lalu selimut duvet ditarik Dan diselimut badan mereka.

........

Jam menandakan sekarang ini pukul 3 pagi. 3 pagi?

Aku membuka Mata Ku perlahan- lahan. Zareef disebelab Di pandang. Rambut Zareef disebelah Di usap lembut. Tidur pun hensem ihiks!

Kruk kruk

" Tak sopan betul la perut ni ish" marahku. Aku terjaga sekarang ni sebab? sebab lapar!! craving nak makan ice cream magnum dekat peti ais. Siang tadi sempat juga Zareef membeli sekotak ice cream magnum.

Aku bangun secara perlahan - lahan agar tidak menganggu Lena si suami. Pintu bilik dikuak perlahan Dari Dalam. Sekarang Aku Rasa macam tengah merompak dengan Gaya berjalan terjengket - jengket. Lampu dapur Aku buka. Dengan pantas Aku membuka pintu peti ais tersebut. Bersinar mataku sekarang ni apabila nampak sekotak ice cream magnum pergh!!

" yesh ice cream magnum hihihi , comel suami sape ni? Suami raisha Sofea lah hihi" kotak ice cream magnum Aku keluarkan Dari peti ais. Sempat lagi perasan , bukan perasan tapi betul la laki Aku mueheheh.

Lantas Aku membuka bungkusan ice cream magnum tersebut. Woahh!! Kecur air liur beb!!
Ice cream tersebut Aku masukkan ke Dalam mulut. Pehhh sodap weh!!! Aku menepuk tangan Ku tanda gembira.

" Precious.." panggil suara garau dibelakang. Terinjut bahuku akibat terkejut. Lantas Aku pusing kebelakang , suara tak payah cakap cukup kenal suara husky milik suamiku. seksiii gileee suare baru bangun tidurr.

" Precious , what are you doing?" tanyanya. Mata Masih memberat. Malam tadi tidur lambat sebab siapkan kerja Di office tadi. Maklum la esok nak pergi dating dengan wife tercintah.

" Sha tengah makan ice cream magnum craving , abang nak?" Tanyaku . Pelawa la sikit hehehe.

" It's okay , lepas ni kalau nak makan kejut abang , bahaya gelap - gelap saya turun bawah , kalau Ada apa - apa jadi tadi macam mana?" Ucap Zareef panjang lebar. Engko gile tak risau tau tau isteri tak de dekat sebalah.

" Abang marah ke" bibirku tercebik sikit. Sejak mengandung ni asyik terasa plus nangis. Emosi Ibu mengandung.

" Tak sayang, abang tak marah abang bagitau je, dah tak mau nangis ni " katanya lembut air mataku diseka.

Aku mengangguk lalu sambung makan ice cream Yang tergendala tadi. Ehhh.. Zareef Yang berada Di sebelah raisha menatap raisha lembut lalu tersenyum Manis. Haaa cik abang dah angau dengan Bini sendiri ke?

To be continued

- maaf jika ade kesilapan Bahasa atau ayat Yang digunakan soreehhh.. author still bru lagi faham je la:( chap Kali ni pendek sikit sebab bz exam tak idea mehh ( jgn Lupe tekan vote lurvee)








Zareef Hayder [ Complete]Where stories live. Discover now