Pintu bilik kakaknya ditendang selamba sebelum dia mendekati susuk tubuh lena gadis itu.
Selimut yang membaluti tubuh kecil gadis itu ditarik kasar. Dia mengetap bibir geram apabila kakaknya masih dalam keadaan lena.
"NUR AINA AMIRA BANGUN SEKARANG !!!" jerit Amirul kuat ditepi telinga Aina membuatkan mata gadis itu terbuka luas.
Dijeling tubuh adiknya yang bercekak pinggang sambil menayang muka tak puas hati memandangnya.
"Kau pahal jerit-jerit kat telinga aku hah ?!" marah Aina sebelum dia memusingkan badannya membelakangi adiknya.
Amirul menggigit bibir melihat kakaknya. Telefon ditangan dinyalakan sebelum dia tujukan skrin kepada Aina.
"Kau tengok ni dah pukul berapa sekarang." paksanya membuatkan Aina berdecit.
Seketika matanya membulat. Terus dia melompat turun dari katil lalu berlari masuk ke dalam bilik air. Tuala yang tergantung disebelah bilik air sempat dicapai.
"Asal kau tak kejut aku ?!" Amirul mengangkat kening hairan mendengar jeritan kakaknya. Jari telunjuk dituju ke arah diri sendiri.
"Aku tak kejut ? Dah 10 kali aku ketuk pintu tapi tak bangun-bangun." gumam Amirul.
Kaki melangkah keluar dari situ lalu menuruni anak tangga. Beg sekolah diletak di atas sofa terlebih dahulu sebelum menuju ke ruang makan.
"Ha Mika lambat turun ? Kakak kamu mana ?" soal Datin Zarina kepada anak bongsunya yang duduk dihadapannya.
"Perut buat hal sikit la mama. Kakak baru bangun je tu tengah mandi." huluran mamanya disambut.
Datin Zarina mengerut dahi. "Eh kakak baru bangun ?" soalnya hairan.
Amirul mengangguk kecil.
"Hello everyone ! Your handsome brother and son is here !"
Datin Zarina dan Amirul hanya memandang Aizuddin sepi. Memuncung lelaki itu dibuatnya.
"Tak sporting la korang ni." kaki dihentak-hentak berjalan ke meja makan. Kerusi disebelah mamanya ditarik kuat sebelum punggung dilabuh kasar.
Pinggan berisi mee goreng yang dihulur mamanya disambut dengan lagak merajuk. Amirul menjeling melihat tingkah abang sulungnya.
"Macam perempuan." gumamnya sendiri.
Aizuddin membesarkan mata. "Watch your mouth budak !" cebikkan saja Amirul hadiahkan buat si abang.
"Good morning !" kerusi disebelah Amirul ditarik Aina. Datin Zarina hanya mampu menggeleng kepala melihat kerenah anak-anaknya.
"Hah kau baru nampak muka." tegur Aizuddin mendapat jelingan padu dari Aina.
"Eleh kau pun baru turun." balas Aina. Mee goreng disuap ke dalam mulut.
"Apa korang ni ? Bisinglah. Makan cepat pukul berapa dah ni." Amirul mencelah sekaligus mematikan perbalahan kakak dan abangnya itu. Tahu sangat diorang dua tu masing-masing tak nak kalah.
Aizuddin mencebik melihat Aina membuat muka mengejek kepadanya.
Pinggan kosong dibawa ke singki sebelum dibasuh satu persatu. Baru dia ingin menutup paip ada satu tangan yang meletak pinggan ke dalam singki.
"Terima kasih wahai adikku sayang !" ucap Aizuddin lalu berlari keluar dari dapur.
Aina tercengang.
"Oi aku dah siap basuh lah !"
***
Kereta bmw miliknya berhenti tepat dihadapan pagar sekolah. Aina menepuk kuat lengan Aizuddin membuatkan lelaki itu sedikit meringis.
YOU ARE READING
You're My Soulmate , Forever !
RomanceNur Aina Amira Seorang gadis yang cantik , manja dan periang namun dia memiliki sifat yang tidak diketahui oleh orang ramai. Dia merupakan anak usahawan yang berjaya dan sangat terkenal di Malaysia. Memiliki seorang teman lelaki yang kacak membuatka...