Aina duduk di salah satu pondok yang disediakan oleh pihak sekolah kepada murid bagi memudahkan dan menyenangkan murid-murid untuk mengulangkaji.
Buku latihan addmath dikerling sekilas sebelum keluhan berat dilepaskan.
Tiba-tiba datang seorang lelaki lalu duduk di bangku berhadapan dengannya. Muka disembam ke meja membuatkan Aina mengerut dahi pelik.
Mata dikedip beberapa kali.
"Kau kenapa ni ?" soal Aina pelik.
"Shut your mouth girl." dingin lelaki itu bersuara. Aina berdecit. Menyampah aku.
"Kau nampak tak perempuan tu ?" soal lelaki itu yang baru mengangkat muka.
Aina memandang ke arah yang ditunjuk oleh lelaki itu. Makin berkerut dahi dia bila dia tak nampak satu kelibat pun.
"Siapa ? Kau kenapa ni Riel ?" soal Aina ingin tahu lagi.
Ariel tiba-tiba terpandang ke satu arah sebelum dia kembali menyembam muka ke meja. Aina yang pelik turut memandang ke arah yang sama.
"Eh tu girlfriend Arsyad kan ? Kenapa lari dari dia ?" Aina memandang Ariel.
"Dia kejar aku." balas Ariel menambahkan lagi kerutan di dahi Aina.
"Apasal pula ?" tak faham betul la aku.
"Dia suka aku."
"Apa ?!" ops. mulut ditekup.
Ariel menjengil mata pada Aina. Dia mengalihkan pandangan di belakang Aina. Bibir digigit apabila gadis yang dimaksudkan sedang menuju ke arah mereka.
"Kau punya pasal lah ni." marah Ariel membuatkan Aina tersengih.
"Hey baby apa you buat kat sini ?" soal gadis itu bersama senyuman. Matanya teralih pada Aina yang turut memandangnya. Mata terus senyuman gadis itu.
Tanpa diduga Aina ditarik kasar ke arahnya. Satu tamparan padu dihadiahkan di pipi gebu Aina. Ariel terkejut.
"Sayang !"
Terus mereka bertiga menoleh ke arah suara tadi. Daniel berdiri dihadapan Aina. Gadis didepannya dipandang tajam.
"Kau kalau bukan sebab kau perempuan aku dah tampar kau dua kali ganda kau buat kat girlfriend aku." kata Daniel dengan nada dingin.
Gadis itu tersenyum sinis. Aina yang sudah duduk di atas bangku sebelah Armel dijeling sekilas.
"Girlfriend ? Kau tahu tak girlfriend kau dah curang dengan kau ? Aku nampak dia duduk dengan Ariel kat sini." senyum sinis dia pamer pada Airel dan Aina.
Ariel mengetap bibir.
Danish memandang Ariel sekilas. "Aku rasa aku tak ada hak nak halang dia daripada sepupu dia sendiri." kening dijongket pada gadis itu.
"Kau tahu kan Aina dengan Ariel boleh kahwin ?" soal gadis itu membuatkan Daniel membisu.
"Eh kau pahal nak hasut Daniel pula ni ?! Jangan cakap kau suka dia juga !" bentak Ariel dengan pandangan tajam.
"Why not ? Tak boleh you dapat boyfriend sepupu you pun okey." masih dengan senyuman sinis dia.
Iskandar berdecit. Kurang kasih sayang ke ?
"What ?! Kau sedar tak apa yang kau buat ni Tiara ?!" sergah Arsyad yang entah dari mana. Dia mendekati Tiara yng sudah terkaku.
"Sudah dah jadi drama dah. Kau bawa tak popcorn yang kita beli tadi ?" soal Daniel perlahan.
YOU ARE READING
You're My Soulmate , Forever !
RomanceNur Aina Amira Seorang gadis yang cantik , manja dan periang namun dia memiliki sifat yang tidak diketahui oleh orang ramai. Dia merupakan anak usahawan yang berjaya dan sangat terkenal di Malaysia. Memiliki seorang teman lelaki yang kacak membuatka...