Daniel yang selamba bermain telefon disebelahnya dijeling. Dia mendengus geram.
"Awak nak apa sebenarnya ni ?" soal Aina setelah sekian lama dia berdiam diri.
Daniel mengerut dahi.
"Nak apa ?" soalnya hairan.
"Awak datang sini nak apa ? Dari tadi menghadap phone je." muka tak puas hati ditayang.
Seketika Daniel tergelak. Telefon miliknya diletakkan di atas meja kaca di depannya.
"Saya sebenarnya nak ajak awak keluar tapi saya lupa awak ada tusyen addmath malam ni." Daniel mengeluarkan hasratnya. Bibir dicebik.
"Lah Aina ada tusyen malam ni bukan petang ni."celah Aizuddin. Penutup botol kacang dibuka.
"Memang lah tapi nanti dia penat macam haritu lepastu dia tak pergi lagi kelas tusyen tu." balas Daniel sambil matanya melirik ke arah Aina yang sudah memuncung.
"Kalau macam tu pergi la tanya papa." celah Amirul pula.
Seketika Daniel terdiam. "Betul juga kan ?" terus dia berjalan ke taman mini yang ada di halaman rumah mewah itu.
Tak lama kemudian dia kembali dengan sengihan dibibir. Lengan Aina ditarik supaya berdiri.
"Sekarang awak pergi tukar baju." arahnya bersama sengihan. Dahi Aina berkerut.
"Papa bagi ke ?" soal Aizuddin dibalas dengan anggukan laju dari Daniel.
"Yeay dapat date ! Siap cepat sikit tau sayang !" teruja Daniel menolak-nolak badan kecil Aina.
"Eh tak payah berangan nak date sangat. Diorang semua dah lama tunggu kat mall tu." sampuk Danish yang dari tadi hanya berdiam diri.
Mati terus sengihan Daniel mendengar itu. Mulut dimuncungkan.
Terbahak-bahak Aizuddin dan Amirul melihat protes yang ditunjuk oleh Daniel. Kemain hentak kaki eh ?
"Mamat ni betul ke badboy kat sekolah ?" soal Aizuddin masih tertawa.
"Tak betul ke kau ni badboy yang acah beku tu ?" tambah Amirul pula.
Danish mengemam bibir sebelum dia juga turut tergelak. Makin memuncung Daniel dibuatnya.
Kuajaq !
***
Rungutan demi rungutan yang keluar dari mulut lima remaja itu.
"Mana diorang ni lama betul"
"Dah sejam aku tercangak kat sini. Air pun dah habis satu gelas dah."
"Itulah panas dah bontot aku ni kau tahu ?"
"Kata pukul 4 sekarang dah pukul 5:13 dah."
"Alah macam tak biasa pukul 4 diorang tu pukul 6 la."
Iskandar merengus. Jus tembikai dimiliknya dihirup geram. Kembang kempis pipi dia dibuatnya.
"Hai lama tunggu ?" sergah Danish sambil menepuk kuat belakang badan milik Iskandar yang masih menghirup air di depannya.
Uhuk uhuk! Tersedak lelaki itu dibuatnya. Danish tersengih apabila dijeling Iskandar.
"Sakit bodoh tekak aku." marah Iskandar.
"Takda la lama sangat tapi sempat jugalah kalau kitorang tidur lepastu bangun balik." sindir Farisya. Aina tersengih.
"Kenapa korang lambat ?" soal Armel ingin tahu.
YOU ARE READING
You're My Soulmate , Forever !
RomansaNur Aina Amira Seorang gadis yang cantik , manja dan periang namun dia memiliki sifat yang tidak diketahui oleh orang ramai. Dia merupakan anak usahawan yang berjaya dan sangat terkenal di Malaysia. Memiliki seorang teman lelaki yang kacak membuatka...