0

979 78 14
                                    

| Pᴇɴɢᴀᴋʜɪʀᴀɴ Aᴛᴀᴜ Pᴇʀᴍᴜʟᴀᴀɴ? |

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

| Pᴇɴɢᴀᴋʜɪʀᴀɴ Aᴛᴀᴜ Pᴇʀᴍᴜʟᴀᴀɴ? |

- - -

"Kau sepatutnya berehat, [Male Name]..." ucap pria berambut jingga dengan nada pelan dan khawatir. Pria berambut (warna rambut) dan bermata (warna mata) yang bernama [Male Name] hanya diam. "Bukankahmu ada tugas yang harus kau dibereskan, Childe?" tanya [Male Name] yang masih memerhatikan pemandangan luar tingkap.

Childe menghelah nafas lelah lalu berjalan mendekatinya "Itu boleh dibereskan nanti, berhenti menukar topik. Sepatutnya kau memetingkan kesihatanmu...! ucap Childe dan menaikan suara pada kalimat akhir tetapi bukan kerana marah, melainkan khawatir dan kecewa tentang pria dihadapannya.

"Emangnya, apa gunanya?" tanya [Male Name] membuatkan Childe terdiam. Soalan yang sering kali di tanya oleh [Male Name] tetapi tiada siapa dapat menjawabnya dengan tepat. [Male Name] memegang erat pada jubahnya, suhu disekitar mereka sangatlah sejuk. Bagi orang yang tidak biasa dengan sejuk, sudah mungkin berkemungkinan akan mati dalam kesejukan kecuali mereka.

Harbinger...

"Kau itu Harbinger, kamu patutnya mementingkan kesihatanmu..." balas Childe tetapi tidak sama sekali memberi efek kepada [Male Name]. Mata (warna mata) yang memerhatikan keadaan dari luar tingkap yang diliputi salju perlahan ditutup.

"Jadi? Apa kerana aku Harbinger harus jaga kesihatanku? Childe, penyakitku tidak boleh diubati.  Jikalau aku mati, akan ada orang yang mengantikanku," balas [Male Name] hanya membuatkan Childe semakin terdiam.

"Tetapi-"

"Ajax." Childe menutup mulutnya apabila mendengar pria dihadapannya memanggilnya dengan nama sebernanya. Mata milik [Male Name] dibuka kembali lalu badannya berpusing memandang kearah Childe. Kedua-dua mata mereka bertempung dan meandang satu sama lain.

Mata biru terang yang tiada sebarang cahaya didalamnya tetapi masih kelihatan perasaan khawatir didalamnya. Manakala mata berwarna (warna mata) yang masih mempunyai cahaya didalamnya tetapi engandungi perasaan lelah...

[Male Name] mengakhiri tatapan mata mereka dengan menutp mata miliknya. Ia berjalan keluar melepasi Childe tetapi berhenti dihadapan pintu apabila mendengar kalimah yang keluar daru mulut Childe.

"Bukankah kau sudah berjanji...?"

Pria berambut (warna rambut) hanya terdiam tetap keluar dari ruangan itu selepas beberapa saat. Childe memutarkan badannya kearah pintu yang dilalui oleh [Male Name].

.

.

.

.

Kehidupan Baru...? | V!HSR x Male!Genshin Impact!ReaderTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang