Bab 33 : Reset (Bahagian 9)

8 1 11
                                    

Susuk putih yang mengepung susuk remaja berambut panjang dan putih dengan berwajah pucat itu terundur sedikit, celikkan mata tak percaya itu tersenyum lebar oleh Gaia dek misinya tuk menghapus emosi Yuu.

"Sayang tampan sangat, saya dah agak awak pasti sepadan dalam wujud ni." kata Gaia perlahan-lahan cuba memeluk rapat tubuh Yuu.

Tangan nan cuba melilit pinggang itu terus dipotong sekali serang oleh serangan yang pantas Yuu, semua pewaris seakan tidak menjangka yang Yuu telah bergerak tadi mereka mula berjaga-jaga.

"Tak mengapa, sayang pasti ketakutan dan tak mengecam saya kan. Sayalah isteri awak." kata Gaia lembut malangnya dirinya tetap tak berdaya untuk mendekati pabila Yuu menyerang dengan libasan pedang.

"Sayang, ini sayalah... Awak tak sepatutnya menyerang saya, saya yang cipta awak begini." getus Gaia malangnya Yuu hanya terdiam tak berkata-kata malah matanya tampak dingin.

Dalam beberapa detik Gaia terus menggerakkan Novella dari belakang tuk menikam Yuu namun kelibat serangan itu tak mengenai Yuu dek mematahkan serangan hanya dengan gagang pedang.

Ktingg!

"Saya tak faham! Kenapa awak tak tunduk pada saya walaupun awak sudah tak beremosi! Awak tak sama macam pewaris ni." gumam Gaia malangnya tiada sebarang balasan kata yang diperkatakan oleh Yuu.

"Sekejap, tubuh awak bersinar terang layaknya emas tapi berbeza dari yang biasa... Jangan kata yang..." Gaia tergamam apabila mengetahui tentang diri Yuu terus para pewaris ikut menyerang Yuu bertubi-tubi.

Corazon melibaskan pedangnya diikuti oleh Marie di depan, Itou dan Guren pula menyerang dari belakang diikuti Lita di atas terus Yuu melancarkan tekanan serangan yang tak diketahui.

Aura emas itu menolak kuat mereka dari mendekati, tekanan berupa tombak dilancarkan dari belakang malangnya Yuu terus menyambar tombak itu kembali ke pada tuannya hingga berlubang.

Skrhhh

Itou benar-benar kesakitan tanpa berkata lalu tubuhnya mencair dan lenyap dari pandangan.

Semua pewaris mendekati Yuu dengan mata bilah berlaga antara satu kawan enam, Yuu menancap pedangnya ke tanah terus memunculkan gelombang aura yang menolak mereka jatuh.

Duhhh bihh dihhh

Gaia hanya mampu menahan serangan itu dengan pelindung bola nan melindungi dirinya terus semua pewaris bangkit dan melawan semula, Guren dengan pantas menancap bahu Yuu malangnya tidak menampakkan langsung darah melainkan tubuh yang menembusi mata bilah itu.

"Apa yang dah jadi!" Gaia hairan, apa yang dia fikirkan dengan pandangan masa depan terlihat berubah-ubah.

"Saya tak menyangka awak bangkitkan wujud keemasan sebenar tapi mengapa awak tak bercakap Yuu, mengapa awak diam! Saya buat salah?" soal Gaia mengetap bibir. Dia tidak akan mengaku kesalahannya yang membangunkan harimau.

Marie melajukan lariannya untuk memunculkan tekanan kekuatan disertai oleh Corazon yang berada di sebelah, pancaran cahaya itu menghala ke arah Yuu.

"Limit breaker!" itu saja yang diucapkan oleh bibir Yuu, serangan itu terbelah dua pewaris itu hingga jatuh malah memecahkan dinding syurga dunia hingga merekah.

Kini hanya tinggal 4 pewaris lagi untuk menghadapi Yuu, mereka terus menyerang. 

Guren, Lita, Urutella dan Novella melangkahkan kaki mereka menyerang kombo dengan segala serangan yang ada namun mereka bukan tandingan bagi wujud keemasan, hanya sekali libasan mereka terus punah dari mata Gaia dan matanya.

UNKNOWN STORY : CONFABULATION (C)Where stories live. Discover now