。.゚+
Carus Lektor
Na samym wstępie chciałabym powiedzieć, że ten utwór jest zainspirowany niektórymi amerykańskimi, brytyjskimi, czeskimi oraz czechosłowackimi zbrodniami ubiegłego wieku.
Historia nie jest przeznaczona dla każdego, a przede wszystkim dla osób w młodym wieku. Jeżeli szukacie słodkiego i spokojnego romansu, to go tutaj nie znajdziecie. Świat przedstawiony w książce nie jest ukazany zza różowych okularów, ukazane sytuacje mają na celu uwidocznić wam - czytelnikom - że prawdziwe potwory żyją wśród nas.
Zostaną tutaj poruszone kontrowersyjne wątki, jak i sceny brutalnych morderstw, przemocy, gwałtów, okaleczania ciał mężczyzn, a także kobiet, samobójstw, stalking'u oraz kanibalizmu. Występują liczne wulgaryzmy. Mogą pojawiać się traumy, groźby, szantaże, uzależnienia od różnych substancji bądź czynów, choroby psychiczne oraz toksyczne relacje między bohaterami. Jeżeli czujesz się niekomfortowo czytając takie wątki, to nie sięgaj po tą książkę.
Niektóre zjawiska przyrodnicze mogą nie pokrywać się z rzeczywistością i prawdziwą datą. Występują również zjawiska paranormalne. Prawo przedstawione w książce nie jest zbieżne z nakazami ustanowionymi przez władze stanu Kentucky w Ameryce Północnej. Wymienione powyżej rzeczy są wykreowane przez autorkę w celach książki.
Utwór jest kryminałem, który ma za zadanie wywołać u czytelnika dreszczyk emocji. Książka nie jest przeznaczona dla wrażliwych czytelników. Czytasz na własną odpowiedzialność.
Jeśli już zdecydujesz się ją przeczytać, musisz mieć świadomość, że postępowanie bohaterów w żaden sposób nie powinno być znormalizowane ani naśladowane przez kogokolwiek oraz autorka nie popiera ich zachowania.
Prosiłabym o nie romantyzowanie toksycznych zachowań bohaterów oraz o usprawiedliwienie ich. Takie czyny nie powinny być akceptowane, a tym bardziej naśladowane.
Różnica wiekowa ukazana w książce (ona ma 18 lat, on 28) nie jest przeze mnie popierana. Młodzież nie powinna się wiązać z dorosłymi osobami. Dojrzali ludzie mają inny światopogląd niż nastolatkowie, którymi można łatwo manipulować. Wątek miłosny w książce jest wykreowany na jej potrzeby.
Nemo hinc in caelum ibit.
。.゚+
#stmwatt