2. Bölüm |İDRİS

12 1 0
                                    

Lanet olası okullar açılalı 1 ay olmuştu. Evet..okuldan nefret ediyorum. Aslında okuldan değil içindekilerden nefret ediyorum. Okulda zorbalık görüyordum. Bu nedenle karne gününe bile gitmemiştim.

Nazlı'yla birlikte otobüsle okula doğru ilerliyordum. Nazlı okulda popülerdi..okuldaki çoğu kişi onu tanırdı.. Sadece onunla böyle açıkça konuşabiliyordum. Okuldan , insanlardan falan konuşuyorduk, daha doğrusu o konuşuyordu ben dinliyordum..bende bilmiyorum. Bana bir soru sorduğunda irkildim.

"Ha?!.."

"Nereye daldın yine.."

"Neyy..ha?..ben mi? Ne alaka nereye dalmış olabilirim ki.."

"Bilmem..neyse bence zorbalık yapmayı bırakacaklar." Dedi umutla Nazlı..ama bunun olma ihtimali bile yoktu benim için..

"Sanmıyorum.." dedim iç karartıcı bir sesle..

"Sudee? Ne bekliyorsun..piştt kız insene!! Allah Allah ne olmuş bu kıza bugün."

"Evet.. ben mi?"

"Sude'cim,canım,bir tanem otobüsten inme vaktimiz geldi diyorum. " dedi sabır dilenir gibi Nazlı. Ama ben omuz silkmekle yetindim.

"Tamam Nazlı..iniyorum."

Otobüsten indik ve yürümeye başladık. Okul otobüs durağının iki sokak ötesindeydi. O iki sokağıda geçtikten sonra.. nefret ettiğim okul tam karşımdaydı malesef.. okula gitmek zorundaydım. Hayatımın daha iyi olması için okul gitmek zorundaydım.

Okula girdik ve kabusum başlıyordu..

Okula girer girmez kalbim sıkışmaya başladı. Nazlı endişeli bir şekilde bana bakıyordu. " İyi misin? " diye sordu. Kendi kendime içimden " Sude yeter artık insanları böyle endişelendirmeye hakkın yok. " dedim. Nazlı'nın daha fazla endişlenmemesi için " İyiyim merak etme .." dedim.

Ve sınıfa ilerlemeye başladım. Okul 5 katlı oldukça büyük bir devlet okuluydu. Sınıfımız da okulun 3. Katındaydı.. sınıfın kapısının önüne gelince duraksadım. Sınıfın içine doğru baktım . Sınıftakiler bana alayla bakıyordu. Bazıları da baya baya gülüyordu. Bıktım artık bu hareketlerinden..ama katlanmak zorundayım. Aklımdan SON 2 YIL diye geçirdim. Ve sınıfa girdim.

İlk ders zili çaldı. Bende sınıftakilere ilk dersin ne olduğunu sordum ..ama sınıftakiler yine beni takmadı . Bende ders programına baktım. İlk ders matematikti. Matematikte iyiydim ama fazlasıyla başımı yoruyordu.

(...)

Teneffüs olunca sınıfa bakındım. Nazlı sınıfta değildi. Arkadaşlarıyla gitmişti..bana bağlı kalmak zorunda değildi ya..

Okul bahçesıne çıkmakta karar kıldım. Sınıftan çıkıyordum ki..bir şeye takılarak yere düştüm..etrafıma baktığımda 2+1 'i gördüm. 2+1 diyorum çünkü 3 kişiler . Bana çerme takmışlardı..ve gülüyorlardı. Bunu neden yapıyorlar ki nedeni ne?

Bana bakan gülüp duruyordu. Ani bir hızla ayağa kalktım. Hızlı adımlarla koridoru geçip merdivenlere ulaştım. Hızla merdivenleri de geçtikten sonra bahçeye ulaşmıştım.

Kimsenin gelmediği kuytu bir yer bulmaya çalıştım. Sonra okulun sağ köşesinde kalan banka gittim ve oturdum. Ve düşünmeye başladım ..bu 2+1'in benimle derdi ne? Sırf bursum kesilmesin diye 2 yıldır susuyorum ama son iki yılda da susabilecek miyim bilmiyorum.. O kadar derin düşünüyordüm ki çalan zilin sesini duymamışım.. bahçedeki nöbetçi öğretmen bana seslenince kendime geldim. Koşar adımlarla okula girip sınıfa ilerledim. Sonunda sınıfın olduğu kata geldiğimde vakit kaybetmeden sınıfa girdim neyse ki hoca hala gelmemişti.

Sınıftakiler bi anda sohbete girmişti . İstemeden kulak kabarttım. Bazıları haftasonu ne yaptıklarını anlatıyor bazıları telefonlarıyla uğraşıyorlardı. Önümde oturan iki kız da sınıfa yeni biri geleceğini söylüyorlardı. Bir bu eksikti ya zaten..Çok yakışıklı falan diyorlardı. Anladığım kadarıyla sınıfa gelecek kişi erkekti.

Hoca sınıfa gelince herkes ayağa kalktı. Ben de kalktım. Hoca " Oturabilirsiniz, gençler." Diyince de geri yerlerimize oturduk. Hocanın yanında siyah saçlı, yeşil gözlü bir çocuk vardı. Oldukça uzun ve sanki bizden biraz daha büyükmüş gibi duruyordu. Bir iki sene okulda falan mı kalmıştı acaba.. hocanın sesiyle düşüncelerimden ayrıldım.

Hoca "Kendini tanıt.." dedi aceleci bir sesle.
Yeşil gözlü çocuk da konuşmaya başladı." Ben İdris, İdris Çakır. Doğma büyüme İstanbulluyum." Hoca "Tamam çocuğum otur bir yere de derse başlayalım." Dedi. Hayır yani nedir bu ders sevdası. Hoca bunu söyler söylemez sınıftaki bir kaç kız yanındakileri ittiler ve yanlarını boşalttılar. Ben bu hareketlerini anlamlandıramadıktan sonra çocuk dibimde bitti. " Yanın boşsa oturabilir miyim ?" Dedi . Yanıma mı oturmak istiyordu. Bu kızlar bana bunun içinde kinlenmezler umarım diyerekten çantamı yanıma çektim. " Tabi . " demekle yetindim. O da oturdu. Etrafıma bakınca sınıfım çoğunluğunun bu tarafa baktığını gördüm. Hatta bazı kızlar bana öfkeliymiş gibi bakıyordu. Bunda benim suçum yoktu ki oturma desem kabalık olurdu.

Bu bakışma sahnesini hocanın sesi böldü." Herkes dinlesin yoklama alıcağım .."

(...)

____________________

İkinci bölümle karşınızdayım nasıl buldunuz ?
Sınıftaki kızların bu hareketlerini nasıl buluyorsunuz? Sizce neden böyle davranıyorlar ?

Sizin düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum hadi bana düşüncelerinizi ulaştırın !

Yıldızımızı parlatmayı unutmayın!!☆

3. Bölümde görüşmek üzere..

HAYATA TUTUNMAK İÇİN BİR NEDEN?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin