İyi okumalar dilerimm...
°°°°°°°°
Annem ile birlikte salon da fasülye ayıklıyorduk. Bir yandan da annem televizyondan Kızlar ve Anneleri izliyordu. Böyle programlara bakmayı sevmezdim ama annem sevdiği için onunla izliyordum.
"Tıtıtı,kahve öyle mi yapılırmış. Ben daha güzel yapıyorum,"diye televizyonda ki kadınlara seslenmeye çalışıyordu. Evet anne sen daha güzel yapıyorsun! En son yaptığında şeker diye içine tuz atmıştın!
Fasülye ayıklamaktan ellerim yorulmuştu. Bıçağı bezin üstüne koyup koltuğun üzerinde duran telefonumu aldım.
0 mesaj...
Biraz yazsalar ne olacakti ki? Canım sıkılıyordu. Abimden başka yazan olmuyordu. Onunla da yan odadan yazışıyorduk ya da misafir geldiğin de onların dedikodularını ediyorduk. Telefonu geri yerine koyup bıçağı geri elime aldım. Fasülyeleri tek tek ayıklamaya devam ettim.
Fasülyeleri ayıklarken kapı açılma sesi geldi. Abimdir kim olacak?
"Anneee! Ekmeği getirdim."
Kapının önünden salonda ki bize sesleniyordu. Annem bıçağı bırakıp salondan çıktı. Ben fasülyeleri ayıklamaya devam ediyordum. Bir an gözüm televizyona kaymıştı. Acaba yarışı kim kazanacak? Merak etmiştim yani!
Telefon çalma sesi ile bıçağı bezin üstüne atıp hemen telefona baktım.Ne bakıyon gardeş! grubundan sesli arama.
Telefonu geri yerine koydum. Çok sıkıcı sohbetleri vardı. Hiç konuşacak halim de yoktu zaten. Yüzüm düşmüştü. Ne bekliyordum ki, idolümün beni aramasını mı?
Pöhhh! Çok arar seni Kelebek,sen öyle düşünmeye devam et!Bir anda hızlı bir şekilde kapı açılmıştı. Salak abim,kapıyı da götür!
"Ne yapıyorsun lan?"dedi. Elimde ki bıçağı abime gösterip cevap verdim;
"Seni kescem lan,var mı!"dedim. Ne yaptığımı görüyordu ama hala soru soruyordu salak! Küçükken anlaştığımız gibi anlaşamıyorduk. Ama böyle daha iyi boşver!
Televizyon kumandasını bezin üstünden alıp koltuğa uzandı. Ayaklarını göğe kadar uzattı mübarek!
İki de bir kanal değiştiriyordu. Kafam karışmıştı artık! En son A2'de Bez Bebek açmıştı."Bu ne abi,değiştir şunu!"dedim. Neden güzel diziler varken Bez Bebek?
"Kes sesini Açelya,Şoker'i duyamıyorum!"dedi. Senin derdine tüküreyim abi! Evet Açelya demişti. Artık bana Kelebek demiyorlardı. Kelebek artık sana yakışmaz,ismini söyleyelim diyorlardı. Ama ben Açelya ismini sevmiyordum. Ama malesef ki kelebek sevgim bitmemişti,bitmiyordu. Odam üç boyutlu kelebekler ile doluydu. Kelebek sevgim nerden geldi bilmiyordum.
"Şşş,su getirsene,"dedi abim. Kalkacak halim yoktu valla. Ama eğer karşılıklı olursa getirebilirdim.
"Ne yapacaksın karşılığında?"dedim. Cidden bunu sormuştum. Bana yan yan bakmaya başladı.
"Açelya git su getir,getirmiceksen de boş boş çene çalma!"dedi. Aman galik! Her seferinde böyle söylüyordu zaten. Neyse Allah rızası için su getireyim de sevap alırız. Oturduğum yerden kalkıp salondan çıktım. Mutafağa girdim. Annem çayını almış yudumlaya yudumlaya içiyordu. Bir yandan da telefonla konuşuyordu. Sürahiden bardağa su koyarken annemi de dinliyordum.
"Yok,kız gelir o hemen. Asker olmayacak ya!"dedi. Kiminle konuşuyordu acaba?
Suyu doldurduktan sonra bardağı elime alıp mutfaktan çıktım. Salonun kapısını açtım. Ama açmaz olaydım. Salak abim koltukta nasıl yatıyorsa! Ayaklarını duvara uzatmış bana alttan alttan bakıyordu. Şeytan diyor ki suyu başından aşağı boşalt!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kelebek Misali
De Todo"Kelebeklerin ömrü kısa olur,sen uzun yaşa..." Başlama Tarihi:22/06/2023...