Bahagian 8 - Upah Mengajar

7.2K 28 0
                                    

Sesi pembelajaran bersama Bambil dan 3 Orang lagi rakan berterusan sehinggalah menghampiri Peperiksaan Pertengahan Tahun.

Hasil dari pembelajaran bersama BamBil, Aku mendapat gred C pada pertengahan tahun. Padaku, ianya merupakan satu pencapaian yang agak memberangsangkan. Sejak dari itu, Aku berterusan belajar bersama BamBil, dan Aku juga semakin galak ber WhatsApp dengan BamBil. Lama kelamaan, bait² perasaan suka terhadap BamBil mula timbul. Sesekali bila memandang BamBil, seolah pemikiranku merewang dan mengelamun. WhatsApp yang pada mulanya banyak berkisarkan pelajaran, kini semakin banyak kepada perbualan lagha.

Sehinggalah tiba ke Peperiksaan Pertengahan Penggal II, keputusan MatTam Aku mencapai B+. Sesuatu yang sangat mengagumkam bagiku. Setelah balik ke asrama, Aku dapati terdapat mesej di WhatsApp;

BamBil: Tahniah Hanum. Dah berjaya dapat B+, usaha siket lagi tu, boleh dapat straight A dah tu.
Aku: Terima kasih BamBil. Ni semua tunjuk ajar BamBil la, Hanum boleh pergi sampai begini.
BamBil: Kalau macam tu, Abang kena minta upah ni sebab dah ajarkan Hanum sampai dapat keputusan gini
Aku: Upaha apa tu BamBil? Saya ni duit tak berapa nak ada. Duit belanja pon Mak Ayah bagi. Huhuhu
BamBil: Hahaha, tak yah duit, upahnya teman Abang outing weekend ni. Boleh?
Aku: Ooo, itu je, boleh. Nanti Hanum cakap dengan Ara, kalau Dia free, Kami teman BamBil.
BamBil: Eh tak yah la, Kamu je teman Abang. Kita outing berdua je
Aku: Eh tak pe ke? Mana boleh keluar berdua, nanti Warden tangkap, susah nanti.
BamBil: Boleh je, Kita keluo asing, Abang keluo dulu, Abang tunggu kat warung kubur tu, pastu baru Kamu keluo, nanti ke sana, Abang order Grab. Kita pi Mid Valley.
Aku: Tak pe ke keluo berdua je? Saya tak pernah keluo berdua² an dengan lelaki BamBil.
Bambil: Oh ye ke? Hurmmm, takpelah kalau macam tu. Tak yah la
Aku: Ermmm, BamBil marah ke?
BamBil: Tak la, tak pe. Dah Orang tak nak, takkan Kita nak paksa.
Aku: Ermmm ermmm. Bolehlah BamBil. Abang dah bantu Saya, Saya ikut BamBil outing. Tapi Saya tak biasa. Maaf kalau Saya kaku.
BamBil: Betul ni boleh? Abang janji, Abang jaga Kamu baik².
Aku: Ye betul. Bambil dah bantu Saya sampai nak berjaya dah ni, jadinya kenalah Saya balas bantuan BamBil. Lagipon bukan apa sangat, teman BamBil outing je pon.
BamBil: Mekasih Hanum
Aku: Sama² BamBil

Ada chance ni nak try, bisik hati Nabil

Ustazah HanumWhere stories live. Discover now