My New Friends

80 4 3
                                    

P.O.V. Rapunzel

Snel loop ik door de gangen naar de directeur toe.
Waarom zou ik moeten komen?
Misschien is Merida er!
Door die gedachte ga ik nog sneller lopen, het word bijna rennen! Maar je mag niet door de gangen rennen dus ik minder weer wat vaart.

Als ik eenmaal bij de directeur aan ben gekomen, maakt mijn hart een sprongetje.
"MERIDA!!!!!" roep ik hard en ik zie haar schrikken maar dan lacht ze gelijk weer.
Ik storm op haar af en geef haar een iets te harde omhelzing.
"Punzie........ Geen.......... Lucht........" kan ze nog net zeggen.
"Oh sorry! Ik ben gewoon zo blij dat je er bent!!" zeg ik en ik vlieg haar weer om de hals (dit keer zachter).
Merida moet lachen.
"Uchm...." je hoort heel goed als de directeur niet echt hoest maar gewoon de aandacht wil.
Ik laat Merida los en kijk naar de directeur.
"Rapunzel, zou je Merida even rond willen leiden?" vraagt hij zo lief als hij kan (maar wel net als een directeur dat zou doen) en doet net alsof hij niets had gedaan.
"Ja!!! Oh sorry! Ja tuurlijk." zeg ik.
Merida en ik wisselen een blik af. Merida begint te proesten van het lachen. We kunnen het niet laten en schieten tegelijk in de lach.
"Hahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!" we schateren het uit.
Als we eindelijk uitgelachen zijn gaat de directeur weer verder.
"Rapunzel, je zit bij Merida in de klas en moet haar als ze iets niet snapt bijvoorbeeld ....... Euh......... Ze weet niet welke boeken ze moet hebben ofzo mag jij haar helpen." zegt hij, "en hier is een briefje.............. Zo, dat moer je even aan je docent geven want de lessen beginnen weer bijna." Hij had snel iets op een papiertje geschreven en het aan Rapunzel gegeven.
"Oke is goed! Dankuwel!" zeg ik in een adem.
Merida moet grinniken.

P.O.V. Merida (tijdsprongetje)

Rapunzel en ik lopen druk te kletsen door de gang.
We zijn net naar Rapunzels docent geweest om het briefje te laten zien en ze vond het goed.
Dus nu is Rapunzel me allemaal dingen aan het uitleggen en soms stoppen we bij een lokaal en dan zegt ze bijvoorbeeld welk lokaal het is.
Oke er staan bordjes bij maar alsnog!
Ineens stopt Rapunzel met lopen.
"Het 2e lessuur is al bijna voorbij en dan hebben we lunch, wil je dan bij mij zitten?" vraagt ze.
Dan denk ik aan Elsa, ik zou ook bij haar gaan zitten...
Ik wordt uit m'n gedachte gehaald door Rapunzel die me heen en weer schudde voor een antwoord.
"Hallo!! Aarde aan Merida!" zegt ze lachend
"Is goed maar is het oke als er een meisje bij komt zitten?" vraag ik.
"Ja tuurlijk!" zegt ze blij en dan gaat de bel.
"Snel kom mee!!" roept Rapunzel, alsof ze bang is!
Ze sleurt me mee naar de kantine.
Snel pakt ze haar eten bij elkaar en ik doe het zelfde.
Ze rent zo snel als ze kan naar een tafel.
Ik loop wat rustiger achter haar aan.
"Wat is er aan de hand?" vraag ik als ik naast haar ga zitten.
"Als dw bek gaat stormt iedereen naar buiten omdat ze het lekkerste eten willen hebben op de beste plaats, en nu zijn wij daar een van." zegt ze nog buiten adem.
"En als je te laat bent?" vroeg ik voorzichtig.
"Dan heb je of geen lekker eten of je moet staan."
"Waarom doen ze daar dan niks aan?"
"Geen idee. Oh jee nu komt het bescherm je eten want er zit hier en dief op school die zo'n beetje alles kan stelen en dat je weet dat hij het heeft gedaan maar dat je dat niet kan bewijzen." aan de blik in haar ogen zie ik dat ze het meent, dus ik doe maar gewoon wat ze zegt.

Even later als het rustiger is zie ik Elsa rond lopen.
Ik zwaai naar haar en blijkbaar heeft ze me gezien want ze komt naar me toe gesnelt.
"Heey mag ik erbij komen zitten?" vraagt ze.
"Ja tuurlijk!"
Ze komt aan de tafel zitten en al gauw komen er nog twee jongens bij zitten.
"Hey wie zijn dit?" vraagt een jongen met ijswit haar.
"Jongens dit is mijn nichtje Merida, Merida dit zijn Jack en dat is Hiccup en dit is......" zegt Rapunzel.
"Dit is Elsa, zij is nieuw net als ik." maak ik haar zin af.
"Leuk jullie te ontmoeten" zegt een jongen met bruine ogen en bruin stekeltjes haar.
"Hij heet Hiccup" fluisterd Rapunzel in mijn oor terwijl ik naar hem zit te staren.
Hij heeft iets anders dan anderen, zou hij ook uit een andere wereld komen? Ik kom ook uit een andere wereld net als Rapunzel. Ik kom uit schotland, nouja ik ben de prinses van schotland. Ik woon eigenlijk in Dunbroch. Iknweet dat Rapunzel uit Corona komt en is daar ook een prinses.
Maar Hiccup heeft iets ........... Iets anders............. Iets leuks............. Wacht wat?!
Ik word uit m'n gedachte gehaald door Elsa en Rapunzel.
"Hè hè eindelijk! Waar zat je met je gedachten?" zeggen ze door elkaar heen.
Ik moet blozen en kijk met een schuin oog naar Hiccup.
Blijkbaar heeft Rapunzel het gezien want ze begint te grinniken.
"Ooeehh er is iemand verliefd...." zegt Rapunzel op een kleuter achtige toon.
Nu heeft Elsa het ook door en samen gaan ze hewl stom doen over dat ik Hiccup leuk vind.
Ik laat m'n hoofd op tafel vallen. Maar dat ging iets te hard en Hiccup en Jack die net druk aan het vegaderen waren aan het andere eind van de tafel zaten schrokken op.
"Wow wat is er?" zeggen Hiccup en Jack tegelijk.
"Kunnen jullie ervoor zorgen dat die twee hun mond houden?" zei ik naar Rapunzel en Elsa wijzend die onschuldig omzich heen aan het kijken waren. Af en toe wisselde ze een blik af en als ze naar mij keken gaf ik ze een dodelijke blik terug.
"Hoezo? Ze doen toch niks?" vroeg Jack dom.
"Ze vervelen me" zie ik geiriteerd.
"Dat was voor hun genoeg om het te doen en begonnen Rapunzel en Elsa te kietelen.

my high school dairy (nl)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu