Hoofdstuk 4

18 2 0
                                    

Lily kon niet anders dan de dagen in haar hoofd tellen.1.. 2.. 3.. 4.. 5.. 6.. 7.. Ze was al een week weg. Ze had al een week haar ouders niet gezien. Ze had al een week niet haar moeders beroemde lasagne geproefd. Ze had al een week haar zusje niet geplaagd. Ze had al een week geen spelletjes meer gespeeld met haar zusje. Ze had al een week geen lipgloss winkels bezocht met Katrin. Ze had al een week dit niet gedaan, ze had dat al 3 maanden niet gedaan. Ze mist al een hele week haar familie gezien. Oh, wat mist ze haar familie.

Lily is diep in gedachten verzonken tot ze opeens opschrikt van het harde geschreeuw van die man! Wakker worden, wakker worden!

Wakker worden? Ze sliep toch niet. Ze mist iedereen, zelfs Tyler, dat geniepige kleine ventje! Ze zou hem weer terug nemen als ze vrij kwam. Want toen ze vastzat realiseerde ze zich, dat ze, ondanks de omstandigheden, Tyler te snel had gedumpt. Ze had niet nagedacht en in woede gehandeld. In verbazing was Tyler weggerend en geschreeuwd dat ze spijt zou krijgen en dat hij haar terug zou krijgen. Heel even dacht Lily dat Tyler achter haar ontvoering zat. Maar dat idee had ze gauw verworpen!

Toen ze Tyler dumpte had ze gedacht dat Tyler vreemdging, ontrouw was, een affaire had of hoe je het ook willen noemen, maar ze kon het niet bewijzen. Ze had geen foto's, geen getuigen, niets in die geest. Ze had alleen haar instinct en het feit dat Tyler iemand ook al had bedrogen. Die ander was Katrin, maar Katrin had hem gedumpt, omdat Katrin harde bewijzen had. Marlia had Tyler met iemand zien zoenen die niet Katrin was. Katrin was woedend. Maar tijdens zijn relatie met Lily had Tyler niemand anders gezoend in het bijzijn van Marlia. Ze had Tyler gedumpt, zonder bewijzen of getuigen.

Maar Tyler was toen wel woedend geweest. Oh, Tyler, Katrin en Marlia. Wat zouden die nu aan het doen zijn? Aan het lunchen of zitten ze in de les. Hoe hadden ze haar verdwijning aan de leraren uitgelegd? Hadden ze gezegd dat ze op uitwisseling was, op vakantie of ziek? Lily kon nergens anders aan denken! Dag 1: ze dacht aan hoe ze haar moeder niet had gezegd dat het haar speet. Dag 2/7: Ze dacht aan Tyler, Katrin, Marlia en aan haar ouders. Aan wat ze aan het doen waren, wat ze aten en aan wat er op TV was. Haar gedachten gingen over niets anders.

Is die meid weer ergens anders met haar gedachten? Dacht ze aan een manier om te ontsnappen? Aan haar "vriendje", dat joch dat ze gedumpt had en die haar hart weer wou veroveren. Dat pokke joch, die pokke Tyler!! Maar ja! Zijn vader betaalde de man om die meid 24 dagen vast te houden, dan kwam die slijmbal de jonkvrouw in nood redden en de liefde is weer geboren. Wat een slecht plan van die slijmbal, maar geld is geld, hoe slecht de voorwaarden ook. En de man had het geweten van een steen, dus hij had geen schuld gevoel. Als hij al iets zou voelen.

Kan Lily het nog 17 dagen uithouden?

BBN7Q4

CaughtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu