Lily snikt zachtjes en knippert met haar ogen. Ze heeft net opgehangen en nu weet ze waar Marlia is. Gegijzeld, voor haar! Als zij niet ontsnapt was dan was Marlia ook nooit ontvoerd. Nu barst Lily echt in huilen uit. De man heeft haar zomaar ontvoerd, zomaar vanaf haar school, in het bijzijn van Katrin, Elaine en Tyler. Volgens Katrin keek Tyler erg geschrokken, maar kan je hem dat kwalijk nemen? Lily niet, zijzelf is ook geschrokken. Ze moet iets bedenken om Marlia te bevrijden, maar zelf niet weer in de handen van de ontvoerder te vallen... De eerste keer was dat al zo akelig...
-Flashback-
Lily liep op straat naar het winkelcentrum, lekker shoppen. Ze was net woedend weggelopen van huis na een ruzie met haar moeder. Ze gaat even kalmeren, dan koopt ze een zoenoffer en dan gaat ze lekker terug naar huis. Opeens ritselen er bladeren achter Lily, ze draait haar hoofd met een ruk om. Niets! Vast de wind. denkt Lily. Lily loopt weer een stukje door. Opeens voelt ze de ogen gewoon in haar rug branden. Niets, behalve een man met een vies baardje en waterige ogen. Vast een zwerver. Weer loopt ze door, naar het leuke theecafeetje in het centrum. De zwerver loopt achter haar aan.
Uiteindelijk is Lily bij het theecafeetje, ze loopt naar binnen en bestelt een green apple bubble tea. Ze gaat aan een tafeltje zitten en wacht tot haar bubbletea klaar is. Haar ogen dwalen af naar het raam... Daar zit die vreemde zwerver weer. Zou hij haar volgen? Vast niet, dat zou vreemd zijn. Opeens word Lily op haar schouder getikt, ze kijkt om. Het is vrouw van het cafeetje, ze heeft Lily's bubbletea in haar hand. Lily pakt de beker en het rietje aan. Ze drinkt een slok en staat op. Ze loopt naar buiten en passeert die gekke zwerver. Onbewust kijkt ze hem aan, dat is zijn teken!
Zijn hand schiet naar zijn broek zak en hij haalt een doek tevoorschijn. Hij komt dreigend op Lily af en alles dringt tot haar door. Ze zet het op een rennen. Ze rent en roept om hulp, maar niemand helpt haar. Lily rent door, richting de rand van de stad, richting huis. Lily gilt de hele boel bij mekaar, maar niet werpt haar ook maar een blik waardig.. Opeens voelt ze een doek om haar mond. Nee: denkt ze. Maar het is te laat. Alles wordt zwak voor haar ogen en ze hoort nog net een stem zeggen: " Ik heb haar, baas." en dan zakt ze weg.
-Einde flaschback-
Dagen daarna werd Lily wakker in dat verlaten huis en begon de hel. De hel die Marlia nu moet doormaken. Lily wil er niet aan denken, wat als de man van gedachten verandert en Marlia houd? En dan echt erge dingen gaat doen. Lily zet de gedachte van zich af. Wat kan Lily doen? Ze kan naar de politie gaan of anders naar haar moeder? Nee, dan moet ze alles vertellen. En als ze het haar tante vertelt, die kan alles aan haar moeder vertellen, Marlia die ontvoerd is en dat Lily weer veilig is. Lily zit lang in gedachten, de tijd vergetend....Opeens gaat de telefoon.
Wie is er aan de telefoon?
JE LEEST
Caught
Misteri / ThrillerMarlia is een meisje van 14 jaar met een zus van 16 jaar. Er is alleen een ini mini probleempje, ze weet niet echt waar haar zus is op dit moment. Want tja, haar zus is dus soort van ontvoert. Marlia doet haar best Lily te vinden, samen met Katrin (...