'Kom naar beneden straks kom je nog laat voor je repetities!' Riep Yanila de moeder van Jayline een 10-jarige meisje uit Brussel. 'Ik kom al ik ben mijn balletschoenen aan het zoeken.' Ze ging naar beneden en ging naar buiten met haar moeder om naar de balletschool te gaan. Ze kwamen de supermarkt tegen, ze moesten het winkelcentrum voorbijsteken om aan die school te geraken. 'Mama kunnen we na de les iets halen uit de supermarkt om te eten?' Vroeg Jayline aan haar moeder. En haar moeder antwoordde 'Tuurlijk, als je op tijd bent voor de les!' Dus ging ze snel verder stappen toen ze aan kwam aan de ingang van de school niet alleen haar dansschool maar ook haar lagereschool waar ze 5 keer per week moest gaan. Ze ging de zaal snel binnen waar ze de leerkracht zag dat zei tegen Jayline 'Ah net op tijd, kom erbij.'
Ze deden de les zoals gewoonlijk maar Jayline voelde zich niet goed, maar zo voelde ze zich al sinds het begin dat ze met ballet begon omdat ze de enige dik meisje is in die zaal. Ze voelde zich beschaamt en eenzaam, maar ze durfde nooit iets te zeggen. Tot dat ze het niet meer kon ze was het beu om zo anders te voelen en zeker nadat haar gemene tante tegen haar zei dat ze nooit maar echt nooit een dik meisje had gezien die ballet deed. Dus smeekte ze haar moeder om nooit meer ballet te doen. En gelukkig zei haar moeder van oké je mag met ballet stoppen. Nadat ze gestopt heeft met ballet heeft ze dat natuurlijk de volgende dag verteld aan haar twee beste vriendinnen Lina en Zoë. Na heel die gesprek gingen ze weer hun spel spelen dat ze nooit stopten met spelen 'De winx'. Waar Jayline "Musa" speelde het meisje met de kracht van muziek, Lina speelde "Bloom" het meisje met de kracht van het vuur en Zoë was "Flora" het meisje met de kracht van de natuur.
Ook al noemden ze hun de rare meisjes, die denken dat ze kunnen vliegen ze vonden het leuk en dat was het belangrijkste. Toch was hun spel niet voor iedereen raar want er kwam een jongen erbij die mee het spel wou spelen Noël was zijn naam. De meiden vonden het heel leuk dat er een jongen geïnteresseerd was om met hen te spelen. Dus hij speelde met hen als het vriendje van Lina alleen voor het spel natuurlijk, maar ook een keer het vriendje van Zoë en uiteindelijk ook het vriendje van Jayline. Zodat niemand jaloers of buitengesloten zou voelen het was leuk totdat Jayline gevoelens had voor Noël ze had geen keus en moest de waarheid vertellen aan haar twee beste vriendinnen. Ze was moedig en zei 'Meiden hopelijk worden jullie niet boos maar ik denk dat ik gevoelens heb voor Noël. 'Waardoor Zoë op antwoordde 'Hoe zouden we boos kunnen zijn daar over gevoelens kun je niet controleren, maar je weet dat die iemand heeft?'
Jayline kon het niet geloven de woorden 'hij heeft iemand' maakte haar helemaal in schok ze antwoordde 'Met wie is hij samen?' Waar op Lina op antwoordde met 'Maria, al minstens 2 maanden.' Wacht Maria? De Maria dat ze kende sinds dat ze baby was? Dacht Jayline. Dat heeft haar hele dag verpest ze liep weg van haar vriendinnen om te gaan huilen in het toilet en ze zei in haar hoofd 'Ja tuurlijk, ik ben te lelijk voor hem ik ben te dik. Maria verdient hem meer dan dat ik doe.' Haar vriendinnen gingen naar het toilet om haar te troosten na een paar vuile zakdoekjes ging ze naar buiten om terug naar de les gaan.
Jayline dacht 'Ik ben jong, ik heb nog veel te leven. Dus ga ik nog niet denken aan liefde aan deze jonge leeftijd. Dat deed ze ook ze bleef sterk ook al zag ze Zoë de hele tijd zeggen hoe ze verliefd was ze was niet geïnteresseerd.
Ze besloot dus niks te zeggen tegen Noël en hem gelukkig laten met Maria. Wat niet lang duurde want Noël veranderde van school een paar maanden later. Wat natuurlijk niet gemakkelijk was voor Jayline maar ze dacht. 'Hij is er niet meer, ik ga niet meer aan hem denken.' Dat dacht ze maar zo gemakkelijk was het niet. Ze dacht aan hem zo vaak...
Nu dat we toch over jongens zijn aan het praten ze heeft ook 2 andere belangrijke jongens leren kennen op school, Tilano en Jason Jayline vond ze zo grappig die twee waren gelijk Tom en Jerry maar dan wel 100 keer grappiger ze waren ook vrienden van Jayline en van Zoë en natuurlijk ook van Lina. Jayline was al bevriend met hun al voor dat ze Noël heeft leren kennen, maar ze werden alleen meer en meer bevriend als ze een beetje ouder waren want nu lopen ze achter elkaar om elkaar hun spullen te stelen of aan elkaars haar trekken. Een beetje wilde vriendschap met andere woorden. Jayline nodigde hun altijd uit voor haar verjaardag die ook bekent staat voor het leukste verjaardag van de streek.
JE LEEST
Jayline
RomanceÉén meisje die gelukkig is in haar stad, leeft de beste tijden met haar beste vriendinnen tot dat alles moeilijk werd toen ze moest verhuizen naar een andere stad. Zal Jayline daar weer gelukkig worden en nieuwe vrienden maken?