2.

9 0 0
                                    

Jaren gingen voorbij en Jayline was 12 nog altijd bevriend met Zoë en met Lina en ook met de jongens Tilano en Jason. Maar de tijd is gekomen om het diploma te krijgen van de lagere school. Het betekent ook dat ze misschien elkaar nooit meer terug gaan zien want Jayline gaat verhuizen naar Oostende wat heel ver is. Dus veel zin in haar diploma krijgen had ze niet. In haar mooie roze kleedje kreeg ze haar diploma met de leerkracht die zei tegen haar 'Ik ben trots op jou, en veel plezier in Oostende.' Ze bedankte haar en ging dan op de foto met haar klasgenoten. Toen zag Jayline dat Maria alleen was, haar hart zei dat ze met haar moest gaan praten, en dat deed ze. 'Gaat het?' vroeg Jayline aan Maria. Maria was verbaasd dat ze dat vroeg maar ze antwoordde 'Wel ik ga onze klas missen.' Waarop Jayline zei 'Ja ik ook, en ik heb gehoord dat het uit is tussen jou en Noël. Wil je er over praten?'

Het lachje van Maria ging weg toen Jayline dat vroeg maar ze was moedig om te antwoorden en zei 'Hij ging weg van onze school en het werd moeilijker en ook hij vond een ander meisje duidelijk leuk want de laatste tijd was hij er niet meer bij met zijn hoofd.' Jayline was verbaasd en zei 'Ik vind het erg voor je, je verdient dit helemaal niet.' Je kon zien dat Maria niet zo gelukkig was maar ze bedankte haar en stapte weg om een drankje te halen.

Wie kon dat meisje nou zijn dacht Jayline maar zette haar aandacht aan iets helemaal anders de verhuis. Ze nam afscheid van iedereen met een grote knuffel en ging naar huis om verder haar spullen in te pakken want de volgende dag moest ze verhuizen naar een andere stad. Uren gingen voorbij en het verhuisvrachtwagen stond voor de deur, ze hoorde haar ouders zeggen dat er geen plaats genoeg is in de auto voor iedereen dus ze moest de trein nemen met haar moeder Yanila.

Na dat alles in devrachtwagen was en dat ze alles klaar had moest Jayline nog 1 ding doen en dat was afscheid nemen van haar kamer. De plaats waar alles begon, waar ze vaak heeft gehuild en veel geoefend voor ballet en zo veel meer. Om een detail te laten heeft ze een papieren roos gelaten in het midden van haar kamer. Ze ging dan met haar moeder de trein nemen maar daar waren haar vriendinnen Zoë en Lina om voor de laatste keer afscheid te nemen. Eerst gaf Jayline een knuffel aan Lina en fluisterde in haar oor terwijl 'Laat niemand of niks veranderen de persoon dat je bent, je bent uniek en soms heel raar maar dat is juist het leuke aan je.' Ze liet haar los en gaf dan een knuffel aan Zoë die veel groter was dan haar. Bij haar fluisterde ze ook iets 'Ik reken op je dat je veel mensen lastigvalt en zeker Lina.' Ze lachten en Zoë zei ook nog iets 'Voor datje vertrekt ik had beloofd aan Noël om niks te zeggen maar omdat je toch van stad gaat veranderen.

Jij was dat meisje waar hij van hield.' Met die laatste woorden van Zoë stapte Jayline en haar moeder op de trein. Ze dacht na 'Ik was het meisje waarvan hij van hield de hele tijd?' Ze voelde zich ook slecht voor Maria maar daar kon ze niks aan doen ze had een nieuw avontuur voor haar. Ze wist dat haar zou veranderen voor altijd. 


JaylineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu