Müzik ?

53 18 4
                                    


بسم الله الرحمن الرحيم

"
Bismillahirrahmanirrahim

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla "

Tekrardan selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü sevgili kardeşim.

Öncelikle,

Rabbim günahlarını bağışlasın ve seni her türlü olumsuzluktan koruyup kollasın. O, merhamet ve rahmet sahibidir, dilediğine mağfiret eder ve lütfu bol olandır. Yüce Allah, kalbine huzur, ruhuna saadet ve yüzüne tebessümler nasip etsin. Hayatının her adımında sana hidayet ve rehberlik etsin. Duaların kabul, yolların aydınlık olsun.

Amin.

( ••• )

2 - Müzik ?

Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş'ari (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

Allah'a yemin olsun ki, Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

"Ümmetimden bir takım kavimler gelecek; zinayı, ipeği, içkiyi ve çalgı aletlerini helal sayacaklar! Yine bir takım topluluklar bir dağın yanına konaklayacaklar. Onlara ait koyun sürüsü ile bir çoban her sabah onlara gelecek. Bunlara bir de fakir ihtiyacı için gelecek de ona;

−'Sen bize yarın gel,' diyecekler. Bunun üzerine Allah, dağı geceleyin onların üzerine indirip bir kısmını helak edecek, diğerlerini de kıyamet gününe kadar maymunlar ve domuzlar şekline çevirecektir!"

( ••• )

Bir çoğumuz kabul etmese de, müzik de bizim dinde ilerlememizde büyük bir engeldir. Bu hadiste de açıkça, müziğin islamda yeri olmadığını görüyoruz. Bazı islam alimlerine göre müzik haramdır, bazılarına göre haram değildir fakat, sakıncalıdır. Kuran'da dolaylı yollardan, hadislerde ise açıkça belirtilmiştir.

Biz müslümanların görevi ise, haramdan değil sakıncalı olandan kaçmaktır. Haram zaten bir müslümanın yapmayı düşüneceği bir şey bile değildir.

Müzik de aynı şekilde sakıncalıdır. Kötü söz içeren şarkılar, içimizde bir şeyler hissetmemizi sağlayan, bizleri kötü bir ruh hali içerisine sokan aşk şarkıları..
( Sizleri anlıyorum. )
Müslüman gençlerin kaçması gerekiyor.
Nedeni ise, müzik kişilerin Allah'a olan ibadetini ve sorumluluklarını zayıflatabilir.

( ••• )

Hadis örneği :

İbnu Mes'ud'un rivayetine göre, Peygamberimiz Hazreti Muhammed (s.a.v.) şöyle demiştir:

"Sizlerden bazılarını bir kavme benzetiyorum: Onlar sefere çıkarlar da, yolculuklarında güzel sesli şarkıcı kadınlarını yanlarına alırlar. Şeytan onları süsler, müziğin ve şarkının keyfini onlara tattırır. Sonra yaptıkları işin sevabını, Allah'ın kendilerine bahşettiği rızıktan eksiltirler."

(Ahmed bin Hanbel, Müsned, 3/113)

Bu hadislerde müzikle ilgili doğrudan bir yasaklama ifadesi bulunmasa da, Peygamberimiz Hazreti Muhammed (s.a.v.)'in ibadetlere ve Allah'a olan bağlılığa öncelik vermesi vurgulanıyor. Bu da müziğin dinî faaliyetlerle rekabet etmesinin ve onları ihmal etmenin sakıncalı olabileceğine işaret etmektedir.

Unutulmaması gereken önemli bir nokta, İslam'ın müziği yasaklayan veya hoş gören bir kesin hüküm içermemesidir. Dolayısıyla, müzik konusunda farklı görüşlere ve yorumlara sahip olan İslam alimleri bulunmaktadır.

Ayrıca müziğin haram olarak değerlendirilmesi veya caiz görülmesi, kişinin takip ettiği mezhep ve alimin görüşüne göre değişebilir.

Fakat biz yine de, müslüman olarak görevlerimizi yerine getirelim. Sakıncalı görünen her şeyden sakınalım. Bu hiç kolay değil, özellikle böyle bir dönemde. Müziğin hayatımızın her yerinde olması buna bir engel gibi görünebilir, ama Allah'ın izniyle ibadetlerimize sıkıca tutunup bunun da üstesinden geleceğiz.

Allah yardımcımız olsun. Allah bize yol göstersin.

( ••• )

Bahsettiğim anasheed playlisti ;

( ••• )

Sana bir şey katabildiysem ne mutlu bana müslüman kardeşim.

( Eğer paylaşmamı istediğiniz bir konu varsa, kafanızı karıştıran her hangi bir şey varsa bana ulaşın. Allah'ın izniyle elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım . )
Rabbimden senin için en iyisini diliyorum.
Seni ona emanet ediyor, iyi bir gün geçirmeni diliyorum.

Allah'a emanet ol, kardeşim. ❤️

İslami İlhamla Yolculuk: Müslüman Kız Kardeşinden Hatırlatmalar.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin