Dünya telaşı

40 15 12
                                    


بسم الله الرحمن الرحيم

"
Bismillahirrahmanirrahim

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla "

Selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü sevgili kardeşim.

Öncelikle,

Rabbim günahlarını bağışlasın ve seni her türlü olumsuzluktan koruyup kollasın. O, merhamet ve rahmet sahibidir, dilediğine mağfiret eder ve lütfu bol olandır. Yüce Allah, kalbine huzur, ruhuna saadet ve yüzüne tebessümler nasip etsin. Hayatının her adımında sana hidayet ve rehberlik etsin. Duaların kabul, yolların aydınlık olsun.

Amin.

( ••• )

3 - Dünya telaşı

Günümüzde hayatın karmaşası içinde, dünya telaşları insanların zamanını ve enerjisini büyük ölçüde tüketiyor. İş, eğitim, aile, sosyal hayat derken, içinde bulunduğumuz dünyevi meşguliyetler, bazen ahireti gözden kaçırmamıza neden oluyor. Oysa Rabbimiz, bizlere hem dünya hem de ahiret dengesini sağlamamızı öğütlerken, ahireti unutmamamız gerektiğini vurguluyor.

! Dünya ve Ahiret Dengesi !

اَلَّذٖينَ يُنْفِقُونَ اَمْوَالَهُمْ فٖي سَبٖيلِ اللّٰهِ ثُمَّ لَا يُتْبِعُونَ مَٓا اَنْفَقُوا مَناًّ وَلَٓا اَذًۙى لَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْۚ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

"Allah yolunda mallarını harcayanlar, sonra harcadıklarının üzerine üzülmeyen ve kederlenmeyenler, onlar için Rableri katında büyük bir mükâfat vardır ve onlara korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır."

(Bakara, 2:262)

Dünya hayatında yaşadığımız süre boyunca, hepimizin karşılaştığı en önemli denge, dünya ve ahiret arasındaki dengedir. İnsan olarak, hem dünya işlerimize özen göstermek, hem de ahireti unutmamak ve ona yönelik sorumluluklarımızı yerine getirmek, Rabbimizin bize verdiği en değerli denge konusudur. Bu dengenin anahtarlarından biri de mallarımızı Allah yolunda harcamaktır. Bakara Suresi'nin 262. ayetinde ifade edildiği gibi, mallarını Allah yolunda harcayanlar, harcadıklarının üzerine üzülmezler ve kederlenmezler. Bu ayetten de anlaşılacağı gibi, dünya ve ahiret dengesini sağlamak için mallarımızı harcarken iç huzurumuzu kaybetmemek ve sevaplarımızı büyütmek gerekmektedir.

( ••• )

! Dünya Malının Geçici Yönü !

İslami İlhamla Yolculuk: Müslüman Kız Kardeşinden Hatırlatmalar.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin