Tekrardan dirilecek miyiz?

12 7 2
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم

"
Bismillahirrahmanirrahim

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla "

Selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü sevgili kardeşim.

Öncelikle,

Rabbim günahlarını bağışlasın ve seni her türlü olumsuzluktan koruyup kollasın. O, merhamet ve rahmet sahibidir, dilediğine mağfiret eder ve lütfu bol olandır. Yüce Allah, kalbine huzur, ruhuna saadet ve yüzüne tebessümler nasip etsin. Hayatının her adımında sana hidayet ve rehberlik etsin. Duaların kabul, yolların aydınlık olsun.

Amin.

( ••• )

6- Tekrardan dirilecek miyiz?

Öncelikle, tabii ki en iyisini Allah Celle Celalühu bilir diyerek başlıyorum.

---

İnsanlık tarihinin en büyük sırlarından biri, ölüm ve ölümden sonraki hayattır. İnsanlar binlerce yıldır, hayatın sona erdiği anın ardından neler olacağını merak etmişlerdir. Biz müslümanlar için ise ölüm sonrası hayat ve tekrar diriliş, Kuran ve Hadislerde ayrıntılı bir şekilde ele alınan temel bir konudur. Bu bölümde, İslam'ın ölüm sonrası hayat görüşünü ayetler ve hadisler ışığında inceleyeceğiz.

Kur'an'da Diriliş: Bir Hakikat ve Ahiret Hayatı

Kur'an-ı Kerim, ölüm sonrası dirilişi sık sık dile getirerek insanlara hatırlatır. Bu ayetler, ahiret hayatının kaçınılmaz bir gerçek olduğunu vurgular. İşte bu ayetlerden bazıları:

"De ki: 'Ölüm meleği sizi alana veya Rabbinizin emri gerçekleşip durana kadar, ölmezlikten kaçamazsınız.'"

( Yunus Suresi, 56-57. Ayetler )

"Yer ve gök kıyamet günü sadece Allah'ın izniyle silkindirilir. İlk kez ona geldikleri gibi."

( Zümer Suresi, 68 ayet. )

"O Allah'tır ki, ölüleri yaratır, sonra diriltir; O'nun için işler kolaydır."

( Rum Suresi, 27 ayet )

Hadislerde Diriliş :

Hz. Muhammed'in (s.a.v.) hadisleri, diriliş ve Kıyamet gününün ayrıntılarını detaylıca anlatır. Bu hadisler, ölüm sonrası hayatın ve hesap gününün bizler için ne kadar önemli olduğunu gösterir.

Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

"İçinizde kim bir ölünceye kadar ölmezlik yolunu isteseydi, bu işte bir payı olanlar içinde benden başka birini isteseydi, elbette beni tercih ederdi."

(Tirmizi)

Hz. Enes (r.a.) şöyle anlatır:

Resulullah (s.a.v.) buyurdular: "Allah insanları elli bin yıl yaratıp durur, sonra diriltmeye başlar."

(Müslim)

Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

"Bir adam, koyunlarına baktı da: 'Allah beni ölümünden sonra tekrar diriltemez' dedi. Bunu işiten Allah da onu ölü olarak vefat ettirdi, sonra onu öldüğü yerde yüz yıl bıraktı. Sonra meleği diriltti, koyunlarına baktı: 'Senin dediğin gibi, ben seni ölümünden sonra diriltmedim mi?' dedi."

(Buhari, Müslim)

Neden Tekrardan Dirileceğiz?

İslam'ın temel öğretilerinden biri, ahiret hayatının varlığı ve insanların ölüm sonrası dirilişidir. Bu, bizleri dünya hayatında iyi işler yapmaya ve Allah'ın emirlerine uymaya teşvik eder. Tekrardan dirilme, bizlerin dünyadaki eylemlerinin sonuçlarına dair bir sorumluluk taşıdığını hatırlatır. Ahiret hayatı, sadece dünya hayatının bir devamı değil, aynı zamanda insanların ebedi saadeti veya azabı için bir imtihan alanıdır.

"Tekrardan Dirilecek miyiz?" sorusu, önemli bir sorudur elbet. Kur'an-ı Kerim'in ve Hz. Muhammed'in (s.a.v.) hadislerinin ışığında, ölüm sonrası hayatın gerçekliği ve insanların tekrar dirileceği kesinlikle ifade ediliyor.

Ahiret hayatına dair hazırlıkları sürdürmeyi unutmayalım inşaAllah.

( ••• )

Allah hayrını kabul etsin.

Sana bir şey katabildiysem ne mutlu bana müslüman kardeşim.

( Eğer paylaşmamı istediğiniz bir konu varsa, kafanızı karıştıran her hangi bir şey varsa bana ulaşın. Allah'ın izniyle elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım . )
Rabbimden senin için en iyisini diliyorum.
Seni ona emanet ediyor, iyi bir gün geçirmeni diliyorum.

Allah'a emanet ol, kardeşim. ❤️

İslami İlhamla Yolculuk: Müslüman Kız Kardeşinden Hatırlatmalar.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin