Allah'a yaklaşmak istiyorum, olmuyor..

18 9 0
                                    


بسم الله الرحمن الرحيم

"
Bismillahirrahmanirrahim

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla "

Selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü sevgili kardeşim.

Öncelikle,

Rabbim günahlarını bağışlasın ve seni her türlü olumsuzluktan koruyup kollasın. O, merhamet ve rahmet sahibidir, dilediğine mağfiret eder ve lütfu bol olandır. Yüce Allah, kalbine huzur, ruhuna saadet ve yüzüne tebessümler nasip etsin. Hayatının her adımında sana hidayet ve rehberlik etsin. Duaların kabul, yolların aydınlık olsun.

Amin.

( ••• )

5 - Allah'a yaklaşmak istiyorum, olmuyor..

Allah'a yaklaşmak, tüm müminlerin en büyük arzusudur. Ancak, hayatlarımızdaki günahlar, bu yüce hedefe ulaşmamızı engelleyebilir.

Her insanın hayatında, kalbinde ilerlemek ve Allah'a yaklaşmak isteği vardır. Ancak, bazen bu istekleri hayatımızdaki haramların engellemesiyle karşılaşırız. Haramlar, günahlar ve kötü alışkanlıklar, manevi yolda ilerlememize ket vuran karanlık engellerdir. Ancak, bu zorlu süreçte dahi daima umudu koruyabilir ve geri adım atmadan ilerlemeye devam edebiliriz.

Kur'an-ı Kerim'de bu konuyla ilgili birçok ayet bulunmaktadır. Bir ayette Rabbimiz şöyle buyurur:

يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَاَخٖيهِ وَلَا تَايْـَٔسُوا مِنْ رَوْحِ اللّٰهِؕ اِنَّهُ لَا يَايْـَٔسُ مِنْ رَوْحِ اللّٰهِ اِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ

"Bilesiniz ki, Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü kâfirler topluluğundan başkası Allah'ın rahmetinden ümit kesmez."

(Yusuf, 12:87)

Bu ayet, günahlarımızın ne kadar büyük olursa olsun, Rabbimizin sonsuz merhametine olan güvenimizi yitirmememiz gerektiğini hatırlatıyor kardeşlerim. İster çok büyük günahlar işlemiş olalım, ister küçük hatalar yapmış olalım, Rabbimizin affına ve merhametine her zaman sığınabiliriz.

Hayatımızdaki haramlarla mücadele ederken, başka bir ayet de bize şu şekilde yol gösterir:

يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا اتَّقُوا اللّٰهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَد۪يدًاۙ ﴿٧٠﴾
يُصْلِحْ لَكُمْ اَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْۜ وَمَنْ يُطِعِ اللّٰهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظ۪يمًا ﴿٧١﴾

"Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve yanınızda doğru bir kelime söyleyin ki, Allah kalplerinize amel defterlerini yazsın ve günahlarınızı bağışlasın."

(Ahzab, 33:70-71)

Bu ayet, doğru yolda ilerlemek için kalbimizi ve dilimizi kontrol etmemizin önemini vurgular. İbadetlerimiz kadar, söz ve davranışlarımız da Allah'a yaklaşmamızda büyük bir etkiye sahiptir.

Hayatımızdaki haramların engeline takıldığımızda, içimize düşen karamsarlık duygusunu dağıtmak için şu ayeti tekrardan hatırlayalım:

"Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Çünkü kâfirler topluluğundan başkası Allah'ın rahmetinden ümit kesmez."

(Yusuf, 12:87)

Bu ayet, umutsuzluğa kapılmayı bırakıp, tövbe ve bağışlanma yolunda ilerlememiz gerektiğini hatırlatır.

Bu yolculukta, yanı başımızda aydınlık bir yol olduğunu unutmamalıyız. İslam ile, dürüstlükle ve sevgiyle dolu bir hayat yaşamak, günahlarımızın engel olamayacağı bir hedefe ulaşmamızı sağlayacaktır.

Fakat öncelikle işlemekte olduğumuz, işlemeye devam ettiğimiz günahlardan kurtulmalıyız, büyüklüğü ne olursa olsun..
Çabalamalıyız.

Unutmayalım ki, Allah'ın affına sığınmak ve samimi bir şekilde tövbe etmek, manevi yolda ilerlemek isteyen herkesin yapabileceği en güzel adımlardan biridir. Rabbimizin sonsuz rahmeti ve merhameti, hayatımızdaki haramların engelini aşmamıza yardımcı olacaktır. Her an tövbe etme ve hayatımızı düzeltme şansımız varken, ilerlemek için bugünden başlamalıyız.

Alakalı Hadis ve Ayetler :

"Şüphesiz, kötülük yapanlar ve günah işleyenler, Allah'ın rahmetinden umutlarını kesmemelidirler."

(Zümer, 53)

"Günahlarını itiraf eden ve onları terk edenler, Allah'ın rahmetine ulaşacaklardır."

(Şura, 25)

Günahların İbadetten Uzaklaştırması:

Günah, kalpte siyah bir nokta gibidir. Tevbe edip ondan vazgeçene kadar kalpte kalır ve ibadetten uzaklaşmaya sebep olur.

( ••• )

Allah hayrını kabul etsin.

Sana bir şey katabildiysem ne mutlu bana müslüman kardeşim.

( Eğer paylaşmamı istediğiniz bir konu varsa, kafanızı karıştıran her hangi bir şey varsa bana ulaşın. Allah'ın izniyle elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım . )
Rabbimden senin için en iyisini diliyorum.
Seni ona emanet ediyor, iyi bir gün geçirmeni diliyorum.

Allah'a emanet ol, kardeşim. ❤️

İslami İlhamla Yolculuk: Müslüman Kız Kardeşinden Hatırlatmalar.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin