بسم الله الرحمن الرحيم"
BismillahirrahmanirrahimRahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla "
Selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü sevgili kardeşim.
Öncelikle,
Rabbim günahlarını bağışlasın ve seni her türlü olumsuzluktan koruyup kollasın. O, merhamet ve rahmet sahibidir, dilediğine mağfiret eder ve lütfu bol olandır. Yüce Allah, kalbine huzur, ruhuna saadet ve yüzüne tebessümler nasip etsin. Hayatının her adımında sana hidayet ve rehberlik etsin. Duaların kabul, yolların aydınlık olsun.
Amin.
( ••• )
4 - Hiç bir istediğim olmuyor, bıktım !
Hayatımız boyunca birçok hedef belirler, isteklerimizi diler ve planlar yaparız. Ancak bazen, istediklerimiz gerçekleşmez ve hayal kırıklığına uğrarız. Bu durumda, İslam'ın öğretilerine başvurarak, hayatın iniş çıkışlarıyla başa çıkmanın ve bizi herkesten iyi tanıyan Rabbimizin daha güzel bir planı olduğuna inanmanın önemini anlayabiliriz.
Kur'an-ı Kerim'de, insanların isteklerinin gerçekleşmeme durumuyla başa çıkmak için sabır ve teslimiyetin önemi vurgulanır. Allah, bizleri sınavlara tabi tutarak, inancımızı, sabrımızı ve sebatımızı test eder. Herhangi bir hayal kırıklığı yaşadığımızda, şu ayetlerin anlamını hatırlamak bize güç verebilir:
"Herhangi bir musibet size ulaştığında, haksız yere size dokunmuş olarak göreceğiniz şey, daha önce onları insanlara birçok kez davet ettiğimiz şeyler yüzündendir."
( Şura Suresi ; 30. ayet )
Bu ayette, Allah'ın hikmetinin insanların anlayışını aşabileceği ve görünüşte olumsuz durumların aslında hayra vesile olabileceği ifade edilir. İstediklerimizin gerçekleşmemesi, Allah'ın daha güzel bir planı olduğunu düşünmemize neden olmalıdır.
İslam, insanlara hayatın sadece dünyevi arzularla sınırlı olmadığını, ahiret hayatının da önemli olduğunu hatırlatır. Belki de isteklerimizin olmaması, ahirette bize daha büyük bir mükafat ve mutluluk getirecek bir durumun habercisidir.
Bu bağlamda, Müslümanlar hayal kırıklıklarıyla karşılaştıklarında Allah'a güvenmeli ve O'nun takdirine teslim olmalıdır. Çünkü Rabbimiz her şeyi bilen, her şeyi gören ve en iyisini bilendir. İstediklerimizin olmaması, belki de daha hayırlı bir şeyin bizi beklediğini gösterir.
Unutmamalıyız ki Allah, her şeyi kendi hikmeti ve rahmetiyle yönetir. İstediklerimiz gerçekleşmese bile O, bize daha hayırlı bir kapı açabilir veya başka güzellikler bahşedebilir. İşte bu yüzden sabırlı olmalı, imanımızı güçlü tutmalı ve Allah'ın daha güzel bir planı olduğuna inanmalıyız.
( ••• )
Alakalı hadisler :
Hz. Ebu Hureyre (r.a) anlatıyor:
"Resulullah (s.a.v) buyurdular ki: 'Üç şey, sabreden kimseye tam bir sevap verir: Musibet, hastalık ve düşmanla savaşmak."
(Tirmizi, Birr ve Sıla, 22)
Hz. Enes (r.a) rivayet ediyor:
"Resulullah (s.a.v) buyurdular ki: 'Harman yerini döverken, rüzgarın savurduğu saman gibi insanlar vardır; müminlerin derecesine kavuşana kadar dünyada (sıkıntı) görürler.'"
( Tirmizi, Zühd, 16)
Hz. Enes (r.a) rivayet ediyor:
"Resulullah (s.a.v) buyurdular ki: 'Kim, kendi haline, ailesine ve mülküne karşı sabrederse, Allah da ona cennetle mükafat verecektir.'"
(Buhari, Rikak, 3)
Alakalı Ayet :
وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ﴿١٥٥﴾
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّـهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ﴿١٥٦﴾"Andolsun, sizi biraz korku, açlık ve bir takım mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle deneriz. Sabredenleri müjdele! Onlar, başlarına bir musibet geldiğinde, 'Biz şüphesiz Allah'a aidiz ve şüphesiz O'na döneceğiz' derler."
( Bakara Suresi, 155-156 ayetleri )
( ••• )
Allah hayrını kabul etsin.
Sana bir şey katabildiysem ne mutlu bana müslüman kardeşim.
( Eğer paylaşmamı istediğiniz bir konu varsa, kafanızı karıştıran her hangi bir şey varsa bana ulaşın. Allah'ın izniyle elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım . )
Rabbimden senin için en iyisini diliyorum.
Seni ona emanet ediyor, iyi bir gün geçirmeni diliyorum.Allah'a emanet ol, kardeşim. ❤️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İslami İlhamla Yolculuk: Müslüman Kız Kardeşinden Hatırlatmalar.
PoetryBu kitap, modern çağın getirdiği bu dijital dünyanın içinde, Müslüman kardeşlerimizin ilham verici hikayeler ve yazılarla gerçek değerleri bulma ve manevi zenginliği keşfetme yolculuklarının ilk adımı olabilir. Hayatta şans ve tesadüf yoktur, kader...